Felkod 36 på R1 07.
Var precis ner och starta min rosa fara sen första gången jag fick hem den. Slår på tändningen och får upp den obehagliga gula lampan om motorproblem, lyser konstant. Felkod #36 i displayen som enligt google ska vara,
Ignition coil (#4) (faulty ignition)
Tändspole?
Malfunction detected in the primary wire of the ignition coil (#4).
WTF? R1 07 om det gör någon klokare.
*EDIT* Var ner en sväng i garaget igen. Hur räknar man cylindrar, sett från förarplats är den längst till höger #4 då? Alla kablar och kontakter till den är hela och istoppade korrekt. Kan det vara så enkelt att det bara är tändstiftet?! Byta tändspole? Finns det något diagnosläge utöver felkoden som kan tala om lite mer exakt vad som är fel? Jag är posör, ingen mekaniker, hjälp
*EDIT 2* Diagnosläget hittat! Översatte felkoden till en diagnoskod och gick in i displayen och knappa fram den, tryckte på röda knappen och det blinkar 5ggr och sen slockar motorlampan, borde jag bli nå klokare av det?
Om man ska få fram tänd- spolar eller stift, är det lättast att gå från luftburken eller från kylaren sett? Tänkte fortsätta imorgon
*EDIT 3*
När/om man hittar felet, släcker sig motorlampan och felkoden av sig självt då? Eller måste man på något sätt släcka den manuellt, varje gång man hoppas att man hittat felet?