Steffo K
3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
När man låter motorn driva bakhjulet helt utan motstånd så är det inte så konstigt om det hoppar en del. Det gör så helt enkelt. Lägg handen med en handske på mot bakhjulet och bromsa däcket lite försiktigt så försvinner säkert "hoppen".
För slak kedja gör att det blir värre, så det kan vara värt att kolla upp förstås.
men jag tror som X-up, att det som orsakar den dåliga gången är dålig synkning i första hand. Gammal soppa, eller gammalt luftfilter i andra hand och dåliga tändstift i tredje hand
Jag tog bort framhjulet på min i vintras och hade inget annat än vanliga verktyg och en liten hammare att knacka lite med. OBS knacka med en hylsa mellan axeln och hammaren så du inte gör märken.
För slak kedja gör att det blir värre, så det kan vara värt att kolla upp förstås.
men jag tror som X-up, att det som orsakar den dåliga gången är dålig synkning i första hand. Gammal soppa, eller gammalt luftfilter i andra hand och dåliga tändstift i tredje hand
Halloj!
Bakdäcket bytt, gick ganska smidigt förutom att jag välte hojen på bilen och spräckte framkåpan samt satte en redig buckla i bilen.
Men men, det var iaf sista gången jag använde Biltemas depåstöd som glider och sätter sig ivägen för hjulaxeln.
Nu ska jag prova att byta framdäck och förhoppningsvis inte tappa hojen den här gången.
Måste man ha en "spindelsocket" för att låsa hjulaxeln för att kunna dra bort bulten?
Tips?
Jag tog bort framhjulet på min i vintras och hade inget annat än vanliga verktyg och en liten hammare att knacka lite med. OBS knacka med en hylsa mellan axeln och hammaren så du inte gör märken.
Last edited: