Hehe, nej det vore ju synd på en fin hoj! Lägg upp en bild du så ska vi se, men du grejar det galant ska du se!
Ja det är fler än du som råkat ur för detta. Det händer inte så ofta (som tur är) men det händer. Det finns folk som lagt upp trådar om det här på SH, prova att se om du kan hitta dem för mer info.
Bytte du även själva friktionsrullen i hålet? I så fall, prova att montera tillbaka den gamla och se om det fungerar. Jag råkade ut för det på racehojen och bytte rulle till den gamla och då fungerade det bra igen.
Vet att det låter sjukt att den lilla rullen kan påverka men i mitt fall verkade det som att hålet i rullen inte var riktigt centrerat så när man skruvade åt greppet så lade det an mot tryckplattan.
Jasså? så de var vanligt alltså. trodde jag var ett måndags ex. nästan. Lite värre för dig kanske med tanke på racehojen. Som tur var låg jag bara på en 50 sträcka när den låste sig.
Mm kanske kan kolla de, jag blev så förbannad och ville fixa de snabbt så jag tog och starta upp rondellslipen och slipa ner klacken. Har dock ett extra grepp som jag kan testa byta rullen på. Tack för hjälpen.