R1 och R6-tråden!

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
en blåvit
Blir hojar mycket dyrare att köpa vid säsongens början? För ekonomiskt så har mina planer på att köpa en hoj snart gått upp i rök..
Går helt enkelt inte att köpa hoj nu..

Privat höjs priserna en aning väl?
Är det likadant med affärer? Elelr kanske tvärtom för att de nya modellerna kommit in?

Och en sak till.. Hur fan får man råd med försäkringen på en r6a?!?
SV650s försäkring på mig ligger på 14000 halvf/ år! aldrig att jag har råd med det..

ska dela på hojen med farsan som tog körkort -71, men även för honom kostar det 8000:- half/år. Bor ju inte på det optimala stället för försäkringar men ändå :(

Vill ju åka hoj, ska mina hojdrömmar aldrig gå i uppfyllelse fast jag har tagit kortet..

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Mahti skrev:
Blir hojar mycket dyrare att köpa vid säsongens början? För ekonomiskt så har mina planer på att köpa en hoj snart gått upp i rök..

Är det likadant med affärer? Elelr kanske tvärtom för att de nya modellerna kommit in?

SV650s försäkring på mig ligger på 14000 halvf/ år! aldrig att jag har råd med det..

ska dela på hojen med farsan som tog körkort -71, men även för honom kostar det 8000:- half/år. Bor ju inte på det optimala stället för försäkringar men ändå :(

Vill ju åka hoj, ska mina hojdrömmar aldrig gå i uppfyllelse fast jag har tagit kortet..

Köp en motard. Typ 3500 för hel/hel.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Mahti skrev:

Det borde ju funka med att ställa på/ställa av hela tiden:) ska själv undersöka det mer hur det funkar

Sen kostar det 8000kr/ år så använder du ju ändå inte cykeln hela året så. Du får väll skaffa ett jobb eller mindre utgifter annars!

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
en blåvit
Mr Helmut skrev:
Du får väll skaffa ett jobb eller mindre utgifter annars!

Chalmers + jobb verkar inte funka så himla bra ihop i alla tider. Men jag försöker, just nu är jag utslängd från volvos flexpool, men jag ska in igen!

Jobbar så ofta jag bara hinner, och mina utgifter består nu enbart av protein, busskort och skolböcker. Går nog inte att leva på mindre.. :rolleyes:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Mahti skrev:
Chalmers + jobb verkar inte funka så himla bra ihop i alla tider. Men jag försöker, just nu är jag utslängd från volvos flexpool, men jag ska in igen!

Jobbar så ofta jag bara hinner, och mina utgifter består nu enbart av protein, busskort och skolböcker. Går nog inte att leva på mindre.. :rolleyes:

WHEY 80:D

Testa mat också, ne studerar du där borta kanske det kan bli svårt:(

Men tänk såhär du kommer inte behöva busskortet:tummenupp

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Lyfter upp tråden lite med en fin höstbild från gårdagen:

Bifogat

• slang2.JPG
    slang2.JPG
    63.6 KB · Visningar: 176

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Någon som har provat en r6a och en gsxr 600 och kan berätta hur de uppför sig?
En r6a som har gått hård gatukörning, nått spec man behöver tänka på?

Tacksam för svar // Tommy

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Har lite delar jag inte behöver till en R1-98...tänkte om ngn här inne är intresserad.
(Har lagt upp dem i annonsforumet, men fiskar lite här inne) ;)

Har:
1st röd passagerarsadel, orginal.
1st orginal undertray med orginal baklyse, fast med bortkapad stänkskärm & fäste för reg.plåt.

Ge mig ett bud om ngn är intresserad!

/Morgan

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
R6-03 SÅLD
Tjena!

Kan någon säga mig var givaren till hastihetsmätaren sitter på min R6:a?? Det jag egentligen vill veta är om hastighetsmätaren kommer visa fel om jag drevar om.

/Eas

Boman

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
Ingen för tillfället
Eas skrev:
Tjena!

Kan någon säga mig var givaren till hastihetsmätaren sitter på min R6:a?? Det jag egentligen vill veta är om hastighetsmätaren kommer visa fel om jag drevar om.

/Eas

Om jag drevar ner ett kugg fram kommer mätaren visa mer än vad den riktiga hastigheten är då?
Eller hur blir det?

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Boman skrev:
Om jag drevar ner ett kugg fram kommer mätaren visa mer än vad den riktiga hastigheten är då?
Eller hur blir det?
Jo. Hastighetsmätaren skiter jag egentligen i, det tråkiga är att vägmätaren tickar för fort.

/A

Boman

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
Ingen för tillfället
Rundningsmärke skrev:
Jo. Hastighetsmätaren skiter jag egentligen i, det tråkiga är att vägmätaren tickar för fort.

/A

Det är sant!
Räknade ut att dreva ner 1 kugg fram skulle ändra mätaren med 6,7%.
Så om man kör 1000 mil tickar mätaren iväg 67 mil förmycket. Det är väl ändå inte allra värst.

Rätta mig om jag har fel

Last edited:

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
R6-03 SÅLD
Boman skrev:
Det är sant!
Räknade ut att dreva ner 1 kugg fram skulle ändra mätaren med 6%.
Så om man kör 1000 mil tickar mätaren iväg 60 mil förmycket. Det är väl ändå inte allra värst.

Rätta mig om jag har fel
Så du menar att om jag kör i 50km/h kommer mätaren visa 53km/h?

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Eas skrev:
Tjena!

/Eas

Själv kan jag inget om det men då jag frågade på yamaha center så sa dom att den läste av i växellådan:rolleyes: den skulle inte var så lätt att byta bla bla....

bikersneed har ju en sån där grej för 750 kr som du kan ändra hastigheten i din hastighets mätare , varför inte bara köpa den?

Boman

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
Ingen för tillfället
Eas skrev:
Okej!

Gör det ngn skillnad att gå ner en kugg fram eller behöver jag göra mer drastiska åtgärder??

Jag har köpt ett 15 kuggars drev som ska monteras. Skillnad bör det bli, men det är frågan hur mycket.

Är det någon som har ett bra svar på det?

Mr Helmut skrev:
bikersneed har ju en sån där grej för 750 kr som du kan ändra hastigheten i din hastighets mätare , varför inte bara köpa den?

Jag tycker att det är ganska så onödigt att köpa en sådan grej!!
Hur ofta håller ni hastighets begränsningarna??

Skillnaden på milen tycker jag inte heller motiverar att slänga ut 750:- men det är bara min åsikt.
Bättre att köpa något annat roligt till hojen för dom slantarna.

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Boman skrev:
Jag har köpt ett 15 kuggars drev som ska monteras. Skillnad bör det bli, men det är frågan hur mycket.

Är det någon som har ett bra svar på det?

Jag tycker att det är ganska så onödigt att köpa en sådan grej!!
Hur ofta håller ni hastighets begränsningarna??

Skillnaden på milen tycker jag inte heller motiverar att slänga ut 750:- men det är bara min åsikt.
Bättre att köpa något annat roligt till hojen för dom slantarna.

skilnaden , ger du mig orginal drevning och den drevning du tänkt köra med så kan du då få se hur fort den kommer gå dom olika växlarna, har program.

Vad är orginal drevningen egentligen?:3freak

ne dom där 750 kr skulle man ju kunna lägga på annat men man får ju max hastighetn bla bla en kul grej kanske, men visst är den onödig egentligen...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln