R1 och R6-tråden!

R5+1

Guest
God Jul till mig själv.Har i dag bestält Hotel i 12 dygn, 16 km i från Nurburg ring (Nordslingan) 2011-07 04 till 2011-07-16:banana. Det blir en lång väntan:mad:
GOG JUL o GOTT NYTT År på er alla:tummenupp

Ja, det är till att göra oss andra avundsjuka.:arsele;)
Hur många dagars körning blir det?
För du åker väl inte ner dit utan att få nyttja banan en annan hittills bara fått drömma om?
 

R1-T

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
FAGERSTA
Hoj
BMW R nine T/5 2020
db-killers

Det hotellet såg ju najs ut :) Lite långt från Ringen i mitt tycke dock ;)
Glöm inte db-killers om du har ljudliga burkar bara :tummenupp

Har Yoshimura TRC titan burkar.
Räcker det med Yoshimuras medföljande db-killers?
95 db Ringen,tror jag?
Köpa tystare db-killers Var?:va
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Jag hade nog samma burkar i våras om jag inte minns fel (har bytt till Arrow nu) men de lät för mycket med deras mätningssätt. Idiot-jag hade ju förstås inte med de db-"killers" som följde med burkarna men ärligt, hjälper de något alls? :va
Jag köpte dock ett par universal på Yamaha/Honda i Adenau, http://www.zweirad-schmitz.de/EN för en dyr peng men jag fick ju iaf fortsätta köra på banan.
Har man tur så blir man inte uppmätt och man kan ju skynda sig lite när man stoppat i biljetten och öppnat bommen så T.Ü.F-killen inte hinner stoppa en. Han får nämligen inte göra det förrän du kört genom bommarna och är inne på banan så att säga.

Hursomhelst, vart du lämpligast köper tystare killers kan jag inte riktigt svara på men enligt s-racing.se där jag köpte mina så fanns det "riktiga" killers att tillgå också. De som följde med burkarna kallades bara "sound kit" eller något liknande.
:)
 

~Öjje~

mu
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Halmstad
Hoj
KTM RC8 R -12
Hej,

Ni som köpt den nya modellen 09-11. Är ni nöjda?

Jag har varit så nära att köpa en 09 ist för en 08. Det negativa man har hört att den skall vara lite tung i svängar har gjort att jag har hejdat mig.

Vad säger ni?

:)
 

~Öjje~

mu
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Halmstad
Hoj
KTM RC8 R -12
Supernöjd! Jag kan inte jämföra med 08an då jag bara haft 03 och 04 innan men nja, tung på vilket sätt? Jag tycker den är kvick på alla sätt och vis :)

Det är främst folk som kör bana som har gnällt. Själv har jag ingen erfarenhet, mer än att jag var kär i min 05a tills den gav upp;).


Varit nära att köpa en 08, men den kändes för lik min gamla. Ville ha något mer nytt... Just nu vet jag inte vad jag vill:D En super fräsch 08 eller en billig 09.

ELLER en billig BMW S1000RR.

Fler som har kommentarer:)?
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
I jämförelse med min 06:a så känns ju 09:an väldigt snabbstyrd. Men jag vet inte riktigt vad du menar med tung i böjarna. Den väger ju en del mer än 04-06 på pappret har jag för mig.
Jag skulle inte köpa en 07-08 om du haft en 05:a och varit nöjd. Jag hade satsat på en 06:a om du vill komma billigt undan och köpa en hoj som du tidigare varit nöjd med, eller en 09:a om du vill lägga lite mer pengar och testa något nytt. Med en mappning så ska du bli riktigt bra i motorn också. Original så upplevde jag den som väldigt nervös på gasen (av/på-stuk).
 

R1-T

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
FAGERSTA
Hoj
BMW R nine T/5 2020
08-09

Har ägt en 08 (4000mil),har nu en 09.
Känner ingen större skilnad på chassit,men 09 låter roligare.
Tidningen Sporthojen testade 08 /09 mot varandra.
Där kan du läsa vad experterna tycker.
Vill minas att 09 var lite bättre på allt,
men 08 var väldigt bra.Bana har ag bara kört 4 runden på "ringen"
Skriv när du bestämt dig,nyfiken
 

TobbeR1

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2010
Ort
Göteborg
Hoj
08 yamaha r1
Hade tänkt åka och titta på motogp någon gång.Är det någon som har gjort det,som kanske har en rekomendation om vart man kan åka.Det är säkert lika häftigt vilket land man än åker till.
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Jag var i Tyskland på Sachsenring 2007. Varmt som attan men kanske inte den bästa banan att kika race på. Assen ska ju vara bra sägs det, vill gärna dit själv. Käckigen, Brno, sägs också vara ett trevligt ställe att åka till, go' öl och fina flickor.
Men som du säger, vart som helst är ju en upplevelse första gången :)
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Hade tänkt åka och titta på motogp någon gång.Är det någon som har gjort det,som kanske har en rekomendation om vart man kan åka.Det är säkert lika häftigt vilket land man än åker till.

Var på Assen 2006, åk dit! Upplevelsen utöver racet är något helt häpnadsväckande!

God Jul & Gott Nytt År till alla R1/R6-tråden medlemmar förresten!
Har spenderat lite dåligt med tid här under höst & vinter pg a garagebygge & vardagsrumsutbygge, men jag är snart tillbaka på heltid igen! :)
 

TobbeR1

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2010
Ort
Göteborg
Hoj
08 yamaha r1
Jag var i Tyskland på Sachsenring 2007. Varmt som attan men kanske inte den bästa banan att kika race på. Assen ska ju vara bra sägs det, vill gärna dit själv. Käckigen, Brno, sägs också vara ett trevligt ställe att åka till, go' öl och fina flickor.
Men som du säger, vart som helst är ju en upplevelse första gången :)



Ok ok det låter bra hehe..

Var på Assen 2006, åk dit! Upplevelsen utöver racet är något helt häpnadsväckande!

God Jul & Gott Nytt År till alla R1/R6-tråden medlemmar förresten!
Har spenderat lite dåligt med tid här under höst & vinter pg a garagebygge & vardagsrumsutbygge, men jag är snart tillbaka på heltid igen! :)


ok tack..får fundera på assen då
 
Last edited:

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
ni som tycker R1:an är tungstyrd på bana, skaffa Michelin power one V däck fram. den blir fan kvickare än en 600 i instyrningen :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top