R1 och R6-tråden!

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Japp dom kräver 2st monteringsplattor per sida 180kr för monteringsplattorna och 350kr paret för blinkerserna hos Jannes mcdelar i skillingaryd... SJUKT ljus i dom blinkerserna missar man dom är man blind =) http://www.jannesmc.com/ Tyvärr har han ingen butik på nätet men ring så löser han allt..
 
Last edited:

Billy

BRAAAAAAAAAAAP
Gick med
27 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -06
Japp dom kräver 2st monteringsplattor per sida 180kr för monteringsplattorna och 350kr paret för blinkerserna hos Jannes mc delar i skillingaryd... SJUKT ljus i dom blinkerserna missar man dom är man blind =)

Och jag tillverkade egna monteringsplattor till min r6a när jag bytte ut mina miniblinkers. :)
 

mc_vw

Ny medlem
Gick med
13 May 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha R1-99
Lyft!

Är tvungen att lyfta fram denna tråd så man slipper bräddra till sida 3 här.

Nyheter från min sida, inhandlat sadelcuts till rettan-99. Vilket var + och - kostar inget alls nästan, 300 något med frakt. Dock kunde man nog räkna med att passformen inte var 100 vilket den inte var, men har nu blivit med lite upp borrning i skruvfästen. samt låshaken. färgen var inte Pearlvit som org. MEN är nu fixat! blir billigt med färg som vart gratis.=)

Samt att jag beställt hem bi-xenon 6000 till den. Väntar ivrigt!

kanske kmr upp bilder på den när sakerna sitter på plats.

ps: snart är de vår!
 

mc_vw

Ny medlem
Gick med
13 May 2010
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha R1-99
Är tvungen att lyfta fram denna tråd så man slipper bräddra till sida 3 här.

Nyheter från min sida, inhandlat sadelcuts till rettan-99. Vilket var + och - kostar inget alls nästan, 300 något med frakt. Dock kunde man nog räkna med att passformen inte var 100 vilket den inte var, men har nu blivit med lite upp borrning i skruvfästen. samt låshaken. färgen var inte Pearlvit som org. MEN är nu fixat! blir billigt med färg som vart gratis.=)

Samt att jag beställt hem bi-xenon 6000 till den. Väntar ivrigt!

kanske kmr upp bilder på den när sakerna sitter på plats.

ps: snart är de vår!

tänka kolla med lite mer folk hur mkt luft ni kör med i sulorna när ni gör wheelies som bäst?
 

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki GSXR1000
Ikväll var det en sådan kväll när dom vart tvugna att avtäckas :)


R1 -08 vit/röd. Uttagen ny av mig -09, R&G skylthållare, svarteloxerade justerbara broms och kopplingsgrepp. Genomskinlig och tunn R1 tankskydd. Singelkuts och modellanpassade täckplattor ist för backspeglar.

R1 -98 vit/röd. Stålomspunna slangar, miniblinkers, miniskylthållare, och en välpassande undertail i org lack.

Som ni ser föredrar jag att ha dom i relativt org skick framför en massa kråkiga "stylingar". Båda två står givetvis i vardagsrummet.
 

Bifogat

  • 010.jpg
    010.jpg
    239.4 KB · Visningar: 89
  • 011.jpg
    011.jpg
    239.4 KB · Visningar: 80

MAESTROR1

Din dröm - Min vardag
Gick med
4 Mar 2008
Ort
08
Hoj
Yamaha R1 -03
Behöver lite hjälp med monteringen av dessa blinkers jag köpt:
http://www.motoaction.se/product_info.php?products_id=2391&categories_id=282_283

Har en R1 av 2003 års modell där allt med blinkers och regskyltshållare är original, så inget har blivit bytt med andra ord.

Saken är att de täckplattor jag köpt verkar vara fel, dessa:
http://www.motoaction.se/product_info.php?products_id=15056&categories_id=282_283

De passar inte alls in i själva "utrymmet" för blinkersen bak. Vad gör jag för fel?
 

MAESTROR1

Din dröm - Min vardag
Gick med
4 Mar 2008
Ort
08
Hoj
Yamaha R1 -03
Behöver lite hjälp med monteringen av dessa blinkers jag köpt:
http://www.motoaction.se/product_info.php?products_id=2391&categories_id=282_283

Har en R1 av 2003 års modell där allt med blinkers och regskyltshållare är original, så inget har blivit bytt med andra ord.

Saken är att de täckplattor jag köpt verkar vara fel, dessa:
http://www.motoaction.se/product_info.php?products_id=15056&categories_id=282_283

De passar inte alls in i själva "utrymmet" för blinkersen bak. Vad gör jag för fel?
 

pg_ice

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
Yamaha YZF R1-05
en snabb fråga

vilken dim är det på oljepluggen till R1-05?

orkar inte kolla själv :)
ska fixa momentnyckel och nya hylsor idag för oljebyte.
lika bra att köra med moment
har en tendens till att dra sönder skruvar

Vildsvin: japp svårt att se putsen som sagt.
du får en bra systemkamera för runt 4k annars ;)
då kan du ta bilder i mörka lägenheter och ändå få bilder utan brus.
kolla på bilderna på R1an i garaget
taget med en Nikon D60 i ett halvskumt garage
ingen tendens till brus i bilderna med ISO 100
 
Last edited:

MAESTROR1

Din dröm - Min vardag
Gick med
4 Mar 2008
Ort
08
Hoj
Yamaha R1 -03
Behöver lite hjälp med monteringen av dessa blinkers jag köpt:
http://www.motoaction.se/product_info.php?products_id=2391&categories_id=282_283

Har en R1 av 2003 års modell där allt med blinkers och regskyltshållare är original, så inget har blivit bytt med andra ord.

Saken är att de täckplattor jag köpt verkar vara fel, dessa:
http://www.motoaction.se/product_info.php?products_id=15056&categories_id=282_283

De passar inte alls in i själva "utrymmet" för blinkersen bak. Vad gör jag för fel?

Någon som kan svara och hjälpa till? Det måste ha varit någon mer än mig i denna tråd som bytt ut sina blinkers på sin R1 02-03
 

R5+1

Guest
Någon som kan svara och hjälpa till? Det måste ha varit någon mer än mig i denna tråd som bytt ut sina blinkers på sin R1 02-03
Varför köpte du täckplattor innan du förvissat dig om att de skulle passa?
Tycker du bara filar ner dom till rätt form och storlek så kan det inte bli bättre.
På min R6 -00 hade de bytt till minisar fram. Som täckplattor där hade de klippt/filat till vita plastbitar. Inte skitsnyggt gjort, men jag garanterar dig att ingen såg eller tänkte på det!
Jag såg det inte förrän jag (efter en dikeskörning:rodnar) var tvungen att byta (resterna av...) ena blinkersen fram till en ny.
Gör inte så stor sak av det, fila ner skiten bara!:tummenupp

PS. Coolt med annorlunda blinkers, inte sett dom där förut. Vet du om besiktningen godkänner dom? DS.
 

MAESTROR1

Din dröm - Min vardag
Gick med
4 Mar 2008
Ort
08
Hoj
Yamaha R1 -03
Varför köpte du täckplattor innan du förvissat dig om att de skulle passa?
Tycker du bara filar ner dom till rätt form och storlek så kan det inte bli bättre.
På min R6 -00 hade de bytt till minisar fram. Som täckplattor där hade de klippt/filat till vita plastbitar. Inte skitsnyggt gjort, men jag garanterar dig att ingen såg eller tänkte på det!
Jag såg det inte förrän jag (efter en dikeskörning:rodnar) var tvungen att byta (resterna av...) ena blinkersen fram till en ny.
Gör inte så stor sak av det, fila ner skiten bara!:tummenupp

PS. Coolt med annorlunda blinkers, inte sett dom där förut. Vet du om besiktningen godkänner dom? DS.

Okej, jag förstår det blir väl det jag får göra för att få dem på plats helt enkelt, är mer en Plug&play människa så att tänka utanför boxen är nytt för mig :)

Jo tack dem är jävligt snygga faktiskt, mailade en svensk återförsäljare och han sa att dem går igenom besiktningen utan problem, hade nog inte köpt dem annars. Dock kostar dem ganska saftigt, men vad gör man inte för hojen? :=)
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Någon som kan svara och hjälpa till? Det måste ha varit någon mer än mig i denna tråd som bytt ut sina blinkers på sin R1 02-03

dedär plattorna är nog till fram...

skall du ha kvar orginal rumpan ??

ta en bild på va det är som inte funkar...
 

MAESTROR1

Din dröm - Min vardag
Gick med
4 Mar 2008
Ort
08
Hoj
Yamaha R1 -03

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
en regskyltshållare kan man mkt enkelt bocka till själv.....

förmodligen för under 100 riksdaler......

ge 1500:- för en grej som inte skall synas :confused:
 

R5+1

Guest
Var i garaget idag och försökte fila hålen så att dem blev lite större, gav upp...

Blir helt enkelt att beställa en ny regskyltshållare och montera, dels blir det snyggare och dels slipper jag skiten att få det att fungera.

http://motoaction.se/product_info.php?products_id=2724&categories_id=305#fragment-9

något att ha?
Hm, lite tanklöst av mig kanske att rekommendera att fila metallbitar bara sådär. Det förutsätter ett rejält skruvstäd och en maskin som underlättar jobbet. Alternativt ett par nävar med motsvarande styrka.
Måste ju finnas mer passande brickor på vilken järnaffär som helst! Eller så väljer du ett material som du lättare kan modda själv.

Jag skulle inte heller lägga ut så stora pengar på en sån "enkel" grej som en skylthållare. Men tycker du det är värt det ska du definitivt göra det! Vad vi "kan-själv-muppar" (det blir fan inte alltid bra:rodnar) tycker har inte med din plånbok att göra.

Lägg gärna upp bild på färdiga resultatet sen, hur du än gör.:tummenupp
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
eftersom jag inte fick något napp i köp & sälj, så provar jag nu här.


är det någon om har en svart underkåpa (vänster) till en R1 -04-06 ?
ev. båda sidor i blått ?
 

MAESTROR1

Din dröm - Min vardag
Gick med
4 Mar 2008
Ort
08
Hoj
Yamaha R1 -03
Hm, lite tanklöst av mig kanske att rekommendera att fila metallbitar bara sådär. Det förutsätter ett rejält skruvstäd och en maskin som underlättar jobbet. Alternativt ett par nävar med motsvarande styrka.
Måste ju finnas mer passande brickor på vilken järnaffär som helst! Eller så väljer du ett material som du lättare kan modda själv.

Jag skulle inte heller lägga ut så stora pengar på en sån "enkel" grej som en skylthållare. Men tycker du det är värt det ska du definitivt göra det! Vad vi "kan-själv-muppar" (det blir fan inte alltid bra:rodnar) tycker har inte med din plånbok att göra.

Lägg gärna upp bild på färdiga resultatet sen, hur du än gör.:tummenupp


Jo, jag förstod nästan det! :D
Jag skulle mer än gärna tillhöra den beryktade "gör-det-själv" klanen men jag tror absolut inte att jag kommer klara de enligt mig hårda proven :))

Gällande skylten jag länkade så kom jag att tänka på ifall svenska skyltar ens passar? Kan någon se att det är grönt?

Detta då jag hittade denna info på en annan återförsäljares sida länkande till bild D på själva produkten.

"F) Sizes, three different plates included (Italian/Spanish - 157x157 mm (Italy), French - 175x130 mm, USA - 146x69.5 mm)"
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top