Goddag i stugan! Är ny på forumet och ny i MC-världen och tänkte att denna site alldeles säkerligen kan bidra med en hel del kul och nyttigt Hoppas på att få mitt kort inom någon månad, tog min tredje och sista lektion idag efter att läraren tyckte att jag skulle avboka den sista jag hade skrivit upp mig på (har aldrig kört hoj innan, är galet stolt ). Så efter tre körlektioner väntar nu risk1/risk2, teori och uppkörning som givetvis har kötider på en massa dagar Därav kommer jag inte ha kortet förrn slutet på juli tidigast.
Dock så hindrar inte detta mig från att spana efter och ev. köpa hoj. Anledningen till att jag valde just denna tråd heter givetvis Yamaha YZF-R6. Min fråga till er här är om det är värt att lägga ner extra pengar på en -08 som bekant har YCCI eller kommer jag inte ens tänkbart känna skillnaden mellan en -08a och en -06a. Har någon erfarenhet av skillnaderna mellan att ha eller inte ha YCCI?
Hej & välkommen!
Du kommer inte att känna någon skillnad mellan en -06/-07:a och en -08:a på gata. För att känna skillnad så får du köra med dem ordentligt på bana. YCC-I gör förvisso att insugstrattarna ändrar läge efter varvtal och på så vis optimerar effektkurvan, men den lilla skillnaden kommer du förmodligen kunna leva med.
Men försök provkör båda årsmodellerna hos någon handlare så får du avgöra själv!
Lycka till med hoj & kort!