Tog ett litet sommarkort här om dagen
Snyggt!
Vart köpte du singelcutsen??
Hittade en begagnad på blocket
Ok
En fråga till: Vart fick du tag på täckbrickorna som man lägger för hålen där passagerarpinnarna var?
mvh Iman
Ska man akta sig för att köpa en r6a som varit tävlingskörd? Eller är det som med motocross, att tävlingskörda hojar ofta är väldigt pedantskötta i motorn?
Fattar inte vad jag gör fel. Har monterat annan skylt och mini led-blinkers där bak och dom blinkar ju såklart for fort. Köpte ett biltema relä "42-140" som har blivit rekommenderat av andra. Det har ju 3 poler medan originalet bara har två, så jag borde ju rimligtvis då använda + och - polerna eller?
Det händer iaf ingenting när jag kopplar till det, hur jag än vänder på kontakterna. Blinkers helt döda, trots att jag har 12V på kontakterna
Bilder på biltema vs original relä. Kan nån hjälpa?
Funkar de om du sätter tillbaka original relät? De kan vara så att en säkring har gått..så var de iaf för mig. Kolla oxå så att du inte råkat dra ur nån sladd när du satte dit biltema relät. Lycka till!
Ja det funkar med original relät, provade flera ggr fram och tillbaka. Och säkringen är hel. Har även mätt upp och det är 12V mellan + och - stiften på det nya relät när blinkersen är påslagen. Blir knäpp
Det tredje stiftet måste du jorda. Har du gjort det?
Ahaa, nix det har jag inte. Tack för det Får fixa det imorrn efter jobbet.
Ååh, grym kopp!! Vill haa Jag har bara en röd-vit där det står Yamaha
Goddag i stugan! Är ny på forumet och ny i MC-världen och tänkte att denna site alldeles säkerligen kan bidra med en hel del kul och nyttigt Hoppas på att få mitt kort inom någon månad, tog min tredje och sista lektion idag efter att läraren tyckte att jag skulle avboka den sista jag hade skrivit upp mig på (har aldrig kört hoj innan, är galet stolt ). Så efter tre körlektioner väntar nu risk1/risk2, teori och uppkörning som givetvis har kötider på en massa dagar Därav kommer jag inte ha kortet förrn slutet på juli tidigast.
Dock så hindrar inte detta mig från att spana efter och ev. köpa hoj. Anledningen till att jag valde just denna tråd heter givetvis Yamaha YZF-R6. Min fråga till er här är om det är värt att lägga ner extra pengar på en -08 som bekant har YCCI eller kommer jag inte ens tänkbart känna skillnaden mellan en -08a och en -06a. Har någon erfarenhet av skillnaderna mellan att ha eller inte ha YCCI?
Någon som vet hur många länkar det är på en original-kedja till Yamaha r6 2007? Vill köpa en ny kedja p.g.a incidenten med Bräkleen-rengöringen
Tack på förhand!
// Iman
EDIT: Gärna original-drev också
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|