R1 och R6-tråden!

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
MestHemlig skrev:
och vad kör ni andra med för slipon till era R1or.. lassar upp en bild så ni ser vad jag har på.

sitter ett IKYO slipon på, som vrålar ganska bra, kommer att korta & packa om den nu i helgen
 

Bifogat

  • r1_copy1.jpg
    r1_copy1.jpg
    43.8 KB · Visningar: 82

micke.r

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2004
Ort
På en udde i södra Vänern
Hoj
ZX10R
MestHemlig skrev:
nice!

vad kör ni andra med för slipon till era R1or..


Jag kör med original.. (R1 -00) Jag har ett Vanes&Hines SS2 R liggande, men det är så mycket ljud att jag förmodligen inte klarar bandagar med 95 dB :arsele

Original ger lite bättre vrid, men å andra sidan saknar jag känslan av en liten "knuff på topp". (Ofta växlar jag för tidigt..)

Den är bänkad till 131 med en spikrak kurva, utan att optimera bestyckning/förgasarinställning, men som någon skrev - det skiljer mellan bänk och bänk, samt olika dagar

Den låter lite tamt, men va f-n :4skrika

Dock funderar jag på om burken kommer att ta i, när det går undan (på bana) :va Jag börjar slita på fotpinnarna :D

/ Micke
 

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
ingen
men vad fan rekomenderar ni för slipon då? min låter lite mesigt tycker jag när jag va ute o gasade lite.. vill ha något som brudarna vänder sig om när man åker förbi :tuttar (inte bara för jag har snyggast motorcykel... och att JAG är snyggast) dom måste ju höra när jag kommer :hihi
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
micke.r skrev:
Jag kör med original.. (R1 -00) Jag har ett Vanes&Hines SS2 R liggande, men det är så mycket ljud att jag förmodligen inte klarar bandagar med 95 dB :arsele

Original ger lite bättre vrid, men å andra sidan saknar jag känslan av en liten "knuff på topp". (Ofta växlar jag för tidigt..)

Den är bänkad till 131 med en spikrak kurva, utan att optimera bestyckning/förgasarinställning, men som någon skrev - det skiljer mellan bänk och bänk, samt olika dagar

Den låter lite tamt, men va f-n :4skrika

Dock funderar jag på om burken kommer att ta i, när det går undan (på bana) :va Jag börjar slita på fotpinnarna :D

/ Micke

Orginal burk tar i vid nedlägg. Iof så tar även generatorkåpan också i på äldre rettor vid ordentliga nedlägg.

MestHemlig skrev:
men vad fan rekomenderar ni för slipon då? min låter lite mesigt tycker jag när jag va ute o gasade lite.. vill ha något som brudarna vänder sig om när man åker förbi :tuttar (inte bara för jag har snyggast motorcykel... och att JAG är snyggast) dom måste ju höra när jag kommer :hihi

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=31691
 

Malmö Monster

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Limhamn
Hoj
R6-00
Spoox skrev:
Okey, ja jag har de mesta på LF jag med så det gäller väll att leta vidare då, det är ju en viss nackdel när man itne har hunnit med att ha haft kortet i mer än ett 3-4 år..

Blev sugen på R6, skulle kosta 35k om året. :död
Blir ingen R6a på lääääääääääääääääääääänge
 

VIKMAN

VURPANS VÄNNER
Gick med
18 Aug 2005
Ort
Mellbystrand
Hoj
zx10r Kawasaki
system.

MestHemlig skrev:
men vad fan rekomenderar ni för slipon då? min låter lite mesigt tycker jag när jag va ute o gasade lite.. vill ha något som brudarna vänder sig om när man åker förbi :tuttar (inte bara för jag har snyggast motorcykel... och att JAG är snyggast) dom måste ju höra när jag kommer :hihi
Har ett two brothers helsystem liggandes som låter som fan :yoparty .det kan du köpa om du vill.Passar till r1 98.
Brudarna kommer att höra dig på långt avstånd :tummenupp
 

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
MestHemlig skrev:
hey fetto! jag vet det :tungan men enligt alla besiktningspapper och registreringsbeviset står det -99 så jag lurar mej själv genom att säga jag har en nyare hoj! lite häftigare! :yoparty
:pannkyss :tummenupp
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
MestHemlig skrev:
men vad fan rekomenderar ni för slipon då? min låter lite mesigt tycker jag när jag va ute o gasade lite.. vill ha något som brudarna vänder sig om när man åker förbi :tuttar (inte bara för jag har snyggast motorcykel... och att JAG är snyggast) dom måste ju höra när jag kommer :hihi

akrapovic såklart :yoparty
 

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Malmö Monster skrev:
Blev sugen på R6, skulle kosta 35k om året. :död
Blir ingen R6a på lääääääääääääääääääääänge

hehe jodu, tacka för de jag kollade upp, var inne på att köpa nya R6 -06 och kollade med försäkring. helförsäkring helår (vilket var de enda länsförsäkringar hade för mig) skulle kosta mig 50k per år...
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
MestHemlig skrev:
men vad fan rekomenderar ni för slipon då? min låter lite mesigt tycker jag när jag va ute o gasade lite.. vill ha något som brudarna vänder sig om när man åker förbi :tuttar (inte bara för jag har snyggast motorcykel... och att JAG är snyggast) dom måste ju höra när jag kommer :hihi

Du ska ha något av följande:

1. Akrapovic, helt enkelt mest race, gott ljud men tyvärr i lägsta laget.
2. Devil, låter riktigt elakt.
3. Jardine, snygga & gott ljud.
4. Termignoni, bara för att Belgarda R1:eek:rna i WSBK har dem. :)
5. Two Brothers, snygga, men på gränsen till "Hallick"-varning.
6. Scorpion. (Uppköpt av Akrapovic tror jag, därav skorpionen i Akrapovic´s logga).
 

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Blajjarn skrev:
Är det någon skillnad på sadelhöjden mellan R6/R1 ?

R6 -06 och R1 -06 skiljer det 1,5 cm på (R6 är högre! (850mm) mot R1:ans 835)
tidigare årsm har jag dock ingen koll på tyvärr
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Blajjarn skrev:
Är det stor skillnad på höjd mellan årsmod?

Någon centimeter hit & dit, kolla i Bikes Begagnat-guide, där står alla sadelhöjder. Men vad folk oftast inte tänker på, är att det även skiljer i sadelbredd mellan årsmodeller, vilket leder till att hojen känns högre eftersom man får sära mer på benen då man sitter på den med fötterna i backen.

Finns ju även sänkningssatser för de som är korta i rocken, samt att man kan kombinera detta med lägre profil på däcken för en mindre vinkel.
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
X-up skrev:
Någon centimeter hit & dit, kolla i Bikes Begagnat-guide, där står alla sadelhöjder. Men vad folk oftast inte tänker på, är att det även skiljer i sadelbredd mellan årsmodeller, vilket leder till att hojen känns högre eftersom man får sära mer på benen då man sitter på den med fötterna i backen.

Finns ju även sänkningssatser för de som är korta i rocken, samt att man kan kombinera detta med lägre profil på däcken för en mindre vinkel.

jajjamen, sen kan man oxo som jag gjorde, ta bort lite stoppning i dynan, blev märkbar skillnad :)
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Okaijj

Får inte riktigt ihop att R6 -01 rymmer 3,5L motorolja men att det endast skulle gå åt 2.7L motorolja vid filterbyte. Är det verkligen så :va ?
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
flugan skrev:
Okaijj

Får inte riktigt ihop att R6 -01 rymmer 3,5L motorolja men att det endast skulle gå åt 2.7L motorolja vid filterbyte. Är det verkligen så :va ?

en gissning..
Oljan i oljekylaren stannarkvar.
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top