R1 och R6-tråden!

Per Fireblade

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
ingen för stunden
En liten dum fråga...Vad är normal pris för en R1 03a med 1200 mil o utan massa lull lull?Svensksåld o servad.Jag har försökt få en uppfattning på blocket,men dom som är billiga är ofta imp utan servicebok.Men runt 80 måste väl va grymt överpris eller??? :)

Sniper

Guest
Per Fireblade skrev:
En liten dum fråga...Vad är normal pris för en R1 03a med 1200 mil o utan massa lull lull?Svensksåld o servad.Jag har försökt få en uppfattning på blocket,men dom som är billiga är ofta imp utan servicebok.Men runt 80 måste väl va grymt överpris eller??? :)
Tycker jag nog 70k låter mer rimligt..

Sniper

Guest
Per Fireblade skrev:
Mmm,tycker jag med.Har bjudit 70 på en men han verka inte nappa.Tycker hela begagnat marknaden blivit lite sned,är ju fan lika billigt o handla på firma :va

Jag sålde min gixxer 1000 -03 i höstas för 72k med en hel del godis på.

Dom som vill ha 80 och i bland mer för sina 1000cc 02-03,or får nog
behålla dom ,eller så får dom sänka priset kraftigt i vår för dom flesta
skulle jag tro har köpt sina hojar senast innan maj..

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Köpte min -03:a för mindre än 80k och den har gått 300 mil, pcIII, akkra, ny bakslang, depåstöd, styrdämpare, rensad bak med miniskylt, alla org delar, sänkt :tummenupp

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
En liten stilla fråga om försäkring....

Nån som har en susning om vad jag, gubbe på 40, boendes i Stockholm skulle få betala i halvförsäkring för en R6 -00? 20+ skadefria år...

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
No_bike...Yet! skrev:
En liten stilla fråga om försäkring....

Nån som har en susning om vad jag, gubbe på 40, boendes i Stockholm skulle få betala i halvförsäkring för en R6 -00? 20+ skadefria år...

Mindre än mig iaf :tungan

Finns inge bra svar på den frågan det bästa är att ringa lr maila å fråga... Hos trygg hansa kan man räkna på nätet me ett regnr..

BikerMike

Medlem
Gick med
20 Sep 2005
Hoj
Ducati 996R -01 no.0022
Hej!

Jag ska nog köpa en R1a bara jag får min Aprilia såld, troligen en röd eller jubileum. Har svårt att välja, lägg gärna upp en bild på hojen. Yamahas officiella bilder är inte lika roliga som privata.

MVH Micke

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
CustomMicke skrev:
Hej!

Jag ska nog köpa en R1a bara jag får min Aprilia såld, troligen en röd eller jubileum. Har svårt att välja, lägg gärna upp en bild på hojen. Yamahas officiella bilder är inte lika roliga som privata.

MVH Micke

Jubileumslacken kan du nog glömma om du inte redan beställt en eller köper en begagnad. De har gått åt som smör i solsken. :näsblod

snowball

Ingen kommer ihåg en fegis.
Gick med
10 Sep 2005
Hoj
Yamaha R6
Nu har solen börjat göra sitt jobb och värmer lite igen. Passar på att dela med mig av vad vintern har gett för resultat.

Bifogat

• r6_sh.jpg
    r6_sh.jpg
    81.9 KB · Visningar: 159

allebaric

Medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Yamaha yzf r6 -03
Hej!!!

Jag har en fråga angående micron slipon, det sitter på en yamaha r1-03 och jag tänker köpa till mitt yamaha r6-03 och frågan är funkar det eller måste jag köpa mellanrör eller nåt annat?

Tack för svar!!!

MestHemlig

När kommer våren?
Gick med
9 Feb 2006
Hoj
ingen
allebaric skrev:
Hej!!!

Jag har en fråga angående micron slipon, det sitter på en yamaha r1-03 och jag tänker köpa till mitt yamaha r6-03 och frågan är funkar det eller måste jag köpa mellanrör eller nåt annat?

Tack för svar!!!

Som någon tidigare skrev här tror jag inte du behöver det till MICRON.. dom brukar väll passa? rätta mej gärna om jag har fel!

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000
Har tittat på lite bänkningar och fått dessa snittvärden

R1 98-01 orig:132 slipon:135 hels:142
R1 02-03 orig:135 slipon:138 hels:142
R1 04-05 orig:157 slipon:159 hels:162

Se'n skiljer det mycket mellan olika bänkar och olika körningar. Min förra R1-03 t.ex är mätt original 135,6 - 143,7 och med slipon 140,3 - 147,3 i samma bänk men olika körningar. Alltså skulle man kunna dra slutsatsen att den gav lägre effekt med slipon beroende på vilken körning man använder sig av!!!

Bänkningen skall nog bara ses som ett arbetsredskap när man gör förändringar på plats i bänken. Gör man körningar vid olika tillfällen är det så många yttre faktorer som spelar in så de resultaten går inte att jämföra mer än mycket grovt, om ens det.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln