R1 och R6-tråden!

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Nä jag blir inte klok på hojen... Allt jag kollat verkar ok. Den laddar helt normalt vid körning och inget runt batteriet verkar dra ström när hojen är av. Men ändå är batteriet helt dött efter 3-4 dagar. kanske är det Spyball larmet som spökar.

Inte haft så mycket tid att kolla på den.

Men du har alltså inte mätt upp hur hög "tomgångsström" du har med tändningen av än ?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Hojen har stått nu ett par dagar ute och det har regnat, idag när jag vred om nyckeln lät det som nåt tickande/surrande ljud, sen startade den trögt och väl när motorn var igång gick den ej på alla cylindrar.
Efter ha låtit motorn vara igång 1 minut med choken så dog den och vägrar starta, batteriet verkar helt men vad kan ha hänt?

Hojen är byggd som fighter och alla nödvändiga kablar som gick på utsidan har dragits om så de ligger under luftburken.

Nån som har en aning om vad det är som är fel och hur jag undviker detta i framtiden? vill ju inte bli stående om det börjar regna.
 

Robber

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2006
Ort
Järfälla
Hoj
2006 Yamaha R1
Orginal fotpinnar?

Vad är er erfarenhet på bana med orginal fotpinnar, tar de i vid nedlägg? Jag vet, beror på hur mkt nedlägg, men för "normalt" knäskrap? Jag kommer att köra en R1 -06 och anledningen att jag frågar är en obehaglig upplevelse med min förra hoj, zx9r -01, där fotpinnarna tog i vid nedlägg varvid jag bytte till justerbara fotpinnar.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Du har fått helt rätt svar i tråden. Jag gjorde likadant med min R1 -98. Tillverkade en ny växelpinne som var böjd utanför ramen. Då behöver du bara rotera växelväljararmen 180° och vips så är det raceväxlat. :)
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Vad är er erfarenhet på bana med orginal fotpinnar, tar de i vid nedlägg? Jag vet, beror på hur mkt nedlägg, men för "normalt" knäskrap? Jag kommer att köra en R1 -06 och anledningen att jag frågar är en obehaglig upplevelse med min förra hoj, zx9r -01, där fotpinnarna tog i vid nedlägg varvid jag bytte till justerbara fotpinnar.

Skruva ur piggarna på undersidan så kommer det inte vara några problem.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Du har fått helt rätt svar i tråden. Jag gjorde likadant med min R1 -98. Tillverkade en ny växelpinne som var böjd utanför ramen. Då behöver du bara rotera växelväljararmen 180° och vips så är det raceväxlat. :)

Ska man tillverka en ny växelpinne eller kan man böja till den befintliga?
 

pobin

Medlem
Gick med
18 May 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Kawasaki ZX10R -04/KTM EXC 525-03/ CB 650 Custom/Honda SFX 50
Hej,

Ska sälja/byta min zx10r och har nu fått ett bytesförslag mot en blå r1:a från Malmö regionen.
Fick lite bilder idag och den ser fin ut. Men kollade på reg.nr. 14 ägare! Hur har ni det på era hojar? Hojen är från 01.

Den har gått 4500 mil och serviceboken saknas. Tydligen har den fått en ny ram sedan tre ägare tillbaka. Fick med ett foto där man såg ett kryssat ramnr samt ett som var dit skrivet bredvid :va

Vad kan en sådan här hoj vara värd? Svårsåld?

Trots alla varningstecken så är jag ändå lite sugen då han betalar ganska bra mellanskillnad och den ser fräsch ut. Men jag vill ju kunna sälja hojen så småning om också.

Sitter öhlins styrdämpare, och grp ljuddämpare på den, Reg.nr srz570
Någon som vet nått om den!?
 

dre23

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Ort
där det passar
Hoj
Ducati 1198s
Hej hade behövt lite hjälp har köpt ett akrapovic helsystem i titanium evolution med bmc luftfilter och Powercomander V vilken map skall jag använda på powercommanders hemsida ? vad jag kan se så finns där en med 02 sensor och en utan vad är skillnaden ? och skall man köra utan o2 sensor ?
Tack på förhand
 

Orb1

Ny medlem
Gick med
27 May 2011
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -00
Hej!


Vilken underbar "liten" tråd detta är. Hade velat läsa genom hela, men 11684 inlägg är ganska många :)



Jag letar som en tok efter en singelcuts/Race-Cuts (samma sak?) till min R6:a -00. Någon som har en till salu eller vet vart man kan hitta en? Finns det ens till den årsmodellen?


Tack på förhand!
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Hej!


Vilken underbar "liten" tråd detta är. Hade velat läsa genom hela, men 11684 inlägg är ganska många :)



Jag letar som en tok efter en singelcuts/Race-Cuts (samma sak?) till min R6:a -00. Någon som har en till salu eller vet vart man kan hitta en? Finns det ens till den årsmodellen?


Tack på förhand!

Hej och välkommen:hej

Ja, det finns både org och eftermarknads.
tror t.om att det ligger en i köp och sälj, tror att jag såg en på blocket med i förra veckan.
 

damv

OjOj va de svängeer
Gick med
5 Oct 2004
Ort
stockholm
Hoj
Yamaha R1 50th
Ja, hur långt är ett snöre?
Många R1ór har gått det dubbla, finns många trådar på r1-forum om detta.
Sköt om grejorna och med lite flax har du nog 20 000 mil innan större renovering.
 

TimR

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6 -01 | Kawasaki kx 250 -03
Hej!


Vilken underbar "liten" tråd detta är. Hade velat läsa genom hela, men 11684 inlägg är ganska många :)



Jag letar som en tok efter en singelcuts/Race-Cuts (samma sak?) till min R6:a -00. Någon som har en till salu eller vet vart man kan hitta en? Finns det ens till den årsmodellen?


Tack på förhand!

Med lite tur kan du hitta original på ebay.com men dom blir ganska dyra.

Annars gör Powerbronze en cuts som går o hitta billigt, kostar 1400 ny. Sålde min beggade Powerbronze (helt ny oanvänd) för 500kr här i köp o sälj för inte så länge sen.
 

Richthofen

_-//Richthofen\\-_
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha MT09 2021
Ja, hur långt är ett snöre?
Många R1ór har gått det dubbla, finns många trådar på r1-forum om detta.
Sköt om grejorna och med lite flax har du nog 20 000 mil innan större renovering.

Givetvis är det så, men folket borde kunna svara på när t ex ventiler har gett upp på sina gamla cyklar
 

Höger-bak

Trusted a fart once,damn what a mess.
Gick med
19 Dec 2011
Ort
Falun
Hoj
-99 Suzuki Tl 1000s -00 Suzuki TL1000R och en HD springer softtail från början av 90:talet
God afton!
Är det någon som har eller vet nån som ligger på en bakdämpare till en R1:a från 04 å upp (liggande behållare) och kan tänka sig att skiljas från den???
Andreas
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top