Du har inte luft i systemet då? Annars är det nog skivorna om inte fälgen är krökt/felbalanserad!
Kollat så att inte bromsskivorna är skeva? Är de spåriga? Kollat så att de är lätt flytande och inte sitter fast helt stumt?
Jag har problem med vibrationer i frambromsarna på min -98:a. För några år sedan var det samma problem, och då bytte jag klossar så blev allt bra. Men allteftersom klossarna blivit lite slitna har problemet återkommit. Nu satte jag på andra klossar igen (begagnade, men väl avslipade) och det blev inte bättre.
Känns som att de pulserar i handtaget vid lätt bomsning, men eftersom problemet kommit och gått känns det inte som att skivorna är boven (skall låna utrustning för att mäta upp dem i veckan)
Någon som haft problemet på en R1 och löst det?
Jag hade en svart med röda detaljer och den var både blank och matt
http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=76415&ordning=desc
Brukar bli sådär på min när jag kört mycket i regn. Bromsbeläggen eller nåt lämnar rester på bromsskivorna. Lite gnugga och gno med biltema bromsrengöring på skivorna har hjälpt bra. Smärjelduk kan behövas ibland har jag läst men det har räckt med rengöring för mig och nu väntar jag inte tills det blir dåligt utan gör rent skivorna lite då och då speciellt om jag ändå plockat loss hjulet.
Orginal drevning r1 07-08 är väl ändå 17-45!? Eller är jag helt ute och cyklar?
Jag har lite problem med att dämparna i framgaffeln är för mjuka på min crossplane R1:a
Ni som kör crossplane R1, upplever ni samma sak?
Har ni bytt fjädrar i gaffeln alt bytt dämpare till öhlins tex?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|