R1 och R6-tråden!

3LE

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2010
Hoj
Yamaha FZR1000
Men är det ingen som redan gjort detta???? Tycker folk bygger om och joxar, sätter på miniblinkers osv..

Janne VTR

En gammeljävlabattericykel
Gick med
5 Nov 2006
Hoj
R1-99
Som Goffen skrev; köp oranga lampor eller måla själv med orange permanent spritpenna. Fyllde själv på blinkarna på bilen en gång då jag fick 2:a på att särmblinkarna var för vita!!!??:3freak
Var ju iofs lite mer som kanske gav 2:a, men ändå.
Bes. gubben hade nog en dålig dag....

Sampppaa

Medlem
Gick med
4 Mar 2012
Hoj
Superduke - 09
Vet nån vad dendär metallsaken heter som man fäster mätaren och lampkåpan i och var man får tag på den? Min gick av på några ställen när jag krashade på Kemora nyligen:huvet Cykeln är en R1 -08.

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Hoj
Yamaha R46
Ap Ap .. 5w? Blir ju inte myckte till blink med så klen lampa! 21w ska det vara,rätt bra om idioterna ute på vägarna ser om du ska svänga liksom.

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ebay säljer kåpstag för några hundralappar och dom funkar faktiskt bra. Satte kinakåpstag på polarens R1a och det va bra passform och bra pris annars kan man säkert hitta begagnat originalgrejjer med.

Sampppaa

Medlem
Gick med
4 Mar 2012
Hoj
Superduke - 09
Tackar, beställde från ebay för 60€ inklusive frakt. :) Men vad tycker ni, ska jag ta kåpor i ABS plast eller glasfiber? Hojen är ganska illa åtgången efter kraschen. Vill nog ha den reggad och skattad efter repareringen också men kommer nog att köra mest bana. Vad lönar sig? Ser den inte billigare ut när man säljer den om man har glasfiberkåpor? Finns det glasfiberkåpor som passar med passegerarsadel? Och till sist: ska jag försöka hitta en beggad originalmätare eller finns det eftermarknadsmätare som är nog så bra? Blev många frågor det här men är tacksam för svar, har ganska lite erfarenhet av detta.:huvet

Bifogar lite bilder på hojen som den ser ut nu:

20130708_171933.jpg 20130709_163543.jpg

20130708_171926.jpg

Före kraschen:

20130708_161015.jpg

mrf

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2012
Hoj
08 CBR 1000 RR
Tackar, beställde från ebay för 60€ inklusive frakt. :) Men vad tycker ni, ska jag ta kåpor i ABS plast eller glasfiber? Hojen är ganska illa åtgången efter kraschen. Vill nog ha den reggad och skattad efter repareringen också men kommer nog att köra mest bana. Vad lönar sig? Ser den inte billigare ut när man säljer den om man har glasfiberkåpor? Finns det glasfiberkåpor som passar med passegerarsadel? Och till sist: ska jag försöka hitta en beggad originalmätare eller finns det eftermarknadsmätare som är nog så bra? Blev många frågor det här men är tacksam för svar, har ganska lite erfarenhet av detta.:huvet

Bifogar lite bilder på hojen som den ser ut nu:

View attachment 390161 View attachment 390162

View attachment 390163

Före kraschen:

View attachment 390164

That is One sad bike bro. :(

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Är hela mätaren skadad eller bara huset? Huset går att köpa ifrån kina för några hundralappar med om inredningen har klarat sig!

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

DarrDarr

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2011
Hoj
1999 Yamaha R1
Sena grappar! Har ett litet problem och jag behöver lite tips på vad jag kan göra. Har en undertail med dioder på min cykel och ett devil system kruxet är att nu när det är dags för besiktning får jag såklart inte på original stänkan då devil systemet är på tok i vägen för mina blinkers. Så jag antar att jag åker på att köpa ett besiktnings system så har ni några tips på bra och billiga sånna hittar inte så mkt beggat.
r1.jpg
r12.jpg

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Sena grappar! Har ett litet problem och jag behöver lite tips på vad jag kan göra. Har en undertail med dioder på min cykel och ett devil system kruxet är att nu när det är dags för besiktning får jag såklart inte på original stänkan då devil systemet är på tok i vägen för mina blinkers. Så jag antar att jag åker på att köpa ett besiktnings system så har ni några tips på bra och billiga sånna hittar inte så mkt beggat.

sätt dit reflex och nummerskyltsbelysning istället ?
är inte det enklare ?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...