R1 och R6-tråden!

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Är grejorna e-märkta?
Jodå, en regskylt skall få plats mellan blinkerserna kanman säga
 

DarrDarr

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2011
Ort
Bromma
Hoj
1999 Yamaha R1
Tror ej att dom är e märkta men vafan jag provar så här det får bära eller brista, besiktningen kostar ingenting typ.
 

hyland

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Östersund
Hoj
S1000rr -10
R 1 04-06
Någon som har koll vad som passar å inte på en -06:a från de andra 2 ? Just nu va frågan race kåpor från 04 på en -06.
Jag gör det enkelt för mig, har inte sökt nå specieilt mycke
 

Sampppaa

Medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Larsmo
Hoj
Superduke - 09
Är hela mätaren skadad eller bara huset? Huset går att köpa ifrån kina för några hundralappar med om inredningen har klarat sig!

Både huset och en av de digitala displayerna har spruckit, men hittade en originalmätare körd 1400 mil på tyska ebay för 190 € som jag beställde hem :tummenupp finns det nåt sätt att ställa in rätt kilometertal på dem?:) Den visar ju 600 mil för lite nu..
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
R1 -09 rycker till vid 6000 rpm på fullgas

Som rubriken lyder, när jag ger fullgas från ett varvtal under 6000 rycker den till ordentligt strax efter att 6000rpm passerats. Jag provade nyss på alla växlar (1an iofs svår att ge fullgas på) och då inträffade detta på 4an, 5an och 6an. Någon som har en teori om vad det kan vara?
Det yttrar sig som att man gör ett tvärt gas-avslag precis där för att sen ge fullt igen.
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Har nu varit å inhandlat ett superfint ex av polka r1
2680mil å helt original med endast 2 ägare :)

Köper gärna en polka r1 till om någon har ett exemplar :)
 

Micke240sx

Noob
Gick med
21 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6- 01 Aprilia Tuono V4r aprc abs -14 Suzuki Tillis -97
Tja. Jag har köpt en r6 -01 som reserv.
Körde omkull på kullen för en månad sen o har nu fått lite motivation att skruva ihop den.

Hade plockat ihop allt igår och skulle ta en provsväng i garaget och hade plötsligt ett ordentligt glapp i kronan, hade aldrig loss mer än muttern till kronan, men när jag nu tog av kronan så kunde jag vrida muttrarna med fingertopparna. Det verkar saknas en bricka (gummi) som enligt haynes manualen skulle ligga mellan muttrarna. Är den kritisk? Ska riva isär ikväll o kolla så inget ser trasigt ut i nedre lagret, övre var ok vid en snabb titt.

Min kylfläkt startar lite väl sent (~120°), finns det nån vettig tempswitch som passar, då det är ocker att ta 536:- för en ny.. (Ska ta loss den o kolla gängan ikväll)(ska dubbelkolla nivån på kylvätskan innan åxå :huvet)

Hej förresten :hej
 

jonte_jkpg

Medlem
Gick med
21 Dec 2012
Ort
jönköping
Hoj
ktm 690 smc-r 2013
till er med lite äldre r6 som vill ha ett shysst slipon o få bort den stora raketen så kan jag varm rekomendera detta: http://omrperformance.com , bra service o kontakt med företaget med, inga fifflare.

min hoj fick sig ett riktigt ansiktslyft och ett satans gott ljud!
efter.jpg
 

Lindberg77

slangen slangen slangen
Gick med
3 Dec 2009
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R46
till er med lite äldre r6 som vill ha ett shysst slipon o få bort den stora raketen så kan jag varm rekomendera detta: http://omrperformance.com , bra service o kontakt med företaget med, inga fifflare.

min hoj fick sig ett riktigt ansiktslyft och ett satans gott ljud!
View attachment 391022

Ah ser att du också har en R46:a
kortade min "termi" blev förjäfla bra de mäd.. men som sagt det där såg rejält nice ut.. ett tipps ta bort dom där jätte80talsblinkerserna i bak bara:rolleyes: ser mindre nice ut..
 

Ludingo

Medlem
Gick med
17 Mar 2012
Ort
Stockholm
Hoj
KTM Superduke -07
Har infällda framblinkers till r6 99-02 till salu för nästan gratis om någon är sugen. De satt på min gamla r6:a som jag sålde för något år sedan.

Pm:a för bild eller om du är intresserad. :tungan
 

jonte_jkpg

Medlem
Gick med
21 Dec 2012
Ort
jönköping
Hoj
ktm 690 smc-r 2013
Ah ser att du också har en R46:a
kortade min "termi" blev förjäfla bra de mäd.. men som sagt det där såg rejält nice ut.. ett tipps ta bort dom där jätte80talsblinkerserna i bak bara:rolleyes: ser mindre nice ut..
ja dom satte jag dit för besiktningen bara, har annars blinkers i bakljusen, även fotpinnarna är borta :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top