Ozziania
SuperSport är lite roligare
Har iaf skrapat puckarna
EN gång.
När jag vurpade på Sviesta ?
EN gång.
En bräda. lagom lång.Mina puckar är oskrapade! ?
Ingen här lärt mig hur man gör. . . . . ?
Yeah, right...
Har iaf skrapat puckarna
EN gång.
Den sista asfalten som mina puckar kysste var Salzburgring och Nürburgring, mycket stolt över det. Nu hänger stället på vinden och ibland har jag stykt puckarna mot kinden. Önskar att det kunde lukta bränd plast eller asfalt om dem, det hade gett en extra dimension åt nostalgin.Men så är det. ?
Lukten är ett fantastiskt sinne, du får väl tipsa wunderbaum....Den sista asfalten som mina puckar kysste var Salzburgring och Nürburgring, mycket stolt över det. Nu hänger stället på vinden och ibland har jag stykt puckarna mot kinden. Önskar att det kunde lukta bränd plast eller asfalt om dem, det hade gett en extra dimension åt nostalgin.
Haha, skulle tjöpt direkt!Lukten är ett fantastiskt sinne, du får väl tipsa wunderbaum....
Bränd knäpuck/asfalts doft
View attachment 482586
33 år, västgötaschlätta, R1 polka -98, 2325:-/år halvförsäkring hos if.
Tack så mycket för tipset, ska kolla hos dem!
Gör ett försök och se om man kan få liv i detta..Det är gigantiska skillnader på 01 - 06 modeller, för mycket att ta upp här
på 4000 mil är det ventiljustering & detta kan du göra själv om du inten har tummen mitt i handen.
det som kan vara fel på 04-06 är TPS (trottel positions sensor) när hojen e varm, går den dåligt på tomgång, kan stanna under körning. skall bytas på garanti
Vad har du för problem ? symptom ?Gör ett försök och se om man kan få liv i detta..
Jag har detta problem på min R6 2006. Vet du mer om problemet? Läst lite om att det kan räcka att försöka rengöra TPS:en. Eller går det att byta till en begagnad?
TPS behöver sällan rengöras, däremot kan den sluta fungera eller helt enkelt hamna ur position och behöva justeras in.Gör ett försök och se om man kan få liv i detta..
Jag har detta problem på min R6 2006. Vet du mer om problemet? Läst lite om att det kan räcka att försöka rengöra TPS:en. Eller går det att byta till en begagnad?
Min visar ingen felkod. Och alla värden i Diag är inom rätt intervall. Däremot så stängs den plötsligt av ibland vid körning i varmt väder. Händer endast när jag slår av på gasen och har kopplingen inne. Startar direkt igen utan problem.TPS behöver sällan rengöras, däremot kan den sluta fungera eller helt enkelt hamna ur position och behöva justeras in.
Men beror ju på dina symtom.
En felaktig TPS säger hojen vanligen till om, antingen med felkod eller genom att vifta med varvräknaren.
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Med stor sannolikhet inte TPS då.Min visar ingen felkod. Och alla värden i Diag är inom rätt intervall. Däremot så stängs den plötsligt av ibland vid körning i varmt väder. Händer endast när jag slår av på gasen och har kopplingen inne. Startar direkt igen utan problem.
Det är det enda jag har hittat som eventuellt problem när jag sökt runt lite. Har du någon kvalificerad gissning på vad det annars kan tänkas vara?Med stor sannolikhet inte TPS då.
Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
Det är det enda jag har hittat som eventuellt problem när jag sökt runt lite. Har du någon kvalificerad gissning på vad det annars kan tänkas vara?
Nej, det har den inte.Har tanken varit av ? klämt avluftning till till tanken & därmed skapar undertryck.
testa att köra som du brukar... öppna tanklocket.. och sedan drar du in kopplingen & släpper på gasen (krävs iofs 2 nycklar)
Kollade min, det är 65mmTänkte äntligen få tummen ur och köpa en oljefilterhylsa/verktyg till mina R6or, men var det 65 eller 68 mm hylsa?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|