R1 och R6-tråden!

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Såg en kommentar nånstans som sade att nästa år kan man inte köpa ny R1 för gatbruk.
Känns lite sorligt om det stämmer och i så fall går den samma öde till möte som R6 har gjort.
Nån som vet nåt?

 

Raderad medlem 61114

Guest
Såg en kommentar nånstans som sade att nästa år kan man inte köpa ny R1 för gatbruk.
Känns lite sorligt om det stämmer och i så fall går den samma öde till möte som R6 har gjort.
Nån som vet nåt?


Läste samma om gsxr 1000, avgaskraven ?
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Kommer inga nya avgasregler, så det beror nog på något annat isf. Troligtvis säljer dom för dåligt. Dom europeiska märkena har ju tagit över helt och hållet.
 

Raderad medlem 61114

Guest
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
R1:an är som sagt euro5 godkänd, men det är inte gixxern. Skulle egentligen inte ha fått säljas nya nu, men suzuki har fått ett undantag och får rensa ut lagret av osålda fram till december 2022.
 

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
En polare till mig har en sån här som han inte behöver. PM:a mig om nån är sugen.
 

Bifogat

  • received_1263522524523917.jpeg
    received_1263522524523917.jpeg
    108.9 KB · Visningar: 26
  • received_1039254409961237.jpeg
    received_1039254409961237.jpeg
    171.5 KB · Visningar: 28

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZS1000S
Sökes: R1 för fotografering (senare i vår), helst i Stockholmsområdet

Först och främst söker jag en gammal "polka" och en nyare i jubileumsfärgerna (vit/röd med "speedblocks"). Gärna så original som möjligt, slip-on får väl anses standard men iaf inte sönderstylade. Antingen var för sig eller tillsammans om det går att sy ihop. Det skulle iofs vara kul att få med en vit/röd RD500 också men det lär ju inte bli lätt att hitta.

Jag har några bildidéer och platser för dessa i närheten av varandra. Mitt förslag är att vi träffas eller hörs av via telefon vid ett tillfälle och diskuterar genomförandet, kanske har ni bildidéer eller förslag på platser och ett annat tillfälle för själva fotograferingen. Beräknad tidsåtgång för fotograferingen är ca 3 timmar.

Eftersom det här är min hobby utgår ersättning i form av digitala kopior av de bilder som blir keepers. Möjligen kan jag bistå med en eller ett par printar i upp till A2.

Edit: såg att det inte var så lätt att hitta URL:en i profilen så jag länkar direkt till lite grejer jag gjort tidigare. https://mofoto.se/galleries/fordon/index.html
 
Last edited:

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Ort
Lidköping
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Sökes: R1 för fotografering (senare i vår), helst i Stockholmsområdet

Först och främst söker jag en gammal "polka" och en nyare i jubileumsfärgerna (vit/röd med "speedblocks"). Gärna så original som möjligt, slip-on får väl anses standard men iaf inte sönderstylade. Antingen var för sig eller tillsammans om det går att sy ihop. Det skulle iofs vara kul att få med en vit/röd RD500 också men det lär ju inte bli lätt att hitta.

Jag har några bildidéer och platser för dessa i närheten av varandra. Mitt förslag är att vi träffas eller hörs av via telefon vid ett tillfälle och diskuterar genomförandet, kanske har ni bildidéer eller förslag på platser och ett annat tillfälle för själva fotograferingen. Beräknad tidsåtgång för fotograferingen är ca 3 timmar.

Eftersom det här är min hobby utgår ersättning i form av digitala kopior av de bilder som blir keepers. Möjligen kan jag bistå med en eller ett par printar i upp till A2.

Edit: såg att det inte var så lätt att hitta URL:en i profilen så jag länkar direkt till lite grejer jag gjort tidigare. https://mofoto.se/galleries/fordon/index.html
Hej... kolla du om du kan lokalisera och ring 1 Kenneth Ekwall i Nyköping, han samlande på POLKA Yamaha och hade overkligt många av alla möjliga modeller.
Jag sålde min fabriksnya -09 polka R6 kåpor till honom som han skulle ha i reserv.. typ :Dpolka.jpg
 

stjp8729

Mr Slow
Gick med
2 Jun 2022
Ort
Bangkok
Hoj
Yamaha YZF-R1, Yamaha YZF-R6, Yamaha Tracer 900 GT, Honda Forza 300, Honda CRF300, Yamaha R15, Honda Click 110i, Honda CBR600RR
Min YZF-R6 och en god vän med sin YZF-R1. Det skiljer en hel del i prestanda.

 

DSL-FZR

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Dec 2008
Ort
Lidköping
Hoj
Yamaha R1, Triumph Daytona 675
Sökes: R1 för fotografering (senare i vår), helst i Stockholmsområdet

Först och främst söker jag en gammal "polka" och en nyare i jubileumsfärgerna (vit/röd med "speedblocks"). Gärna så original som möjligt, slip-on får väl anses standard men iaf inte sönderstylade. Antingen var för sig eller tillsammans om det går att sy ihop. Det skulle iofs vara kul att få med en vit/röd RD500 också men det lär ju inte bli lätt att hitta.

Jag har några bildidéer och platser för dessa i närheten av varandra. Mitt förslag är att vi träffas eller hörs av via telefon vid ett tillfälle och diskuterar genomförandet, kanske har ni bildidéer eller förslag på platser och ett annat tillfälle för själva fotograferingen. Beräknad tidsåtgång för fotograferingen är ca 3 timmar.

Eftersom det här är min hobby utgår ersättning i form av digitala kopior av de bilder som blir keepers. Möjligen kan jag bistå med en eller ett par printar i upp till A2.

Edit: såg att det inte var så lätt att hitta URL:en i profilen så jag länkar direkt till lite grejer jag gjort tidigare. https://mofoto.se/galleries/fordon/index.html
Jag har en men den är inte i Stockholmsområdet.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Ett tag sen den var min nu men minns att jag gillade lacken på den och lät fint gjorde den också.

View attachment 481167
Hur kunde du sälja - den är ju stekhet! Vilket nummer hade den?
Ligger det nån exklusivitet i att den lacken endast fanns i 1500 ex? Jag som har R6 258 vill i alla fall gärna tro det. :love:
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top