R1 och R6-tråden!

TRoos

Systemutvecklare
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
R6
Hejsan, måste be er om en tjänst och jag hoppas verkligen någon kan göra detta för mig!

Har besiktning i övermorgon och måste slå in ramnummret imorgon, det jag undrar är på en r6/r1 står ramnummret framme vid styret med JYARXXXXXXXX eller hur det nu är eller är det bara SIFFRORNA ?

alltså konkret är bokstäverna i ramnummret med på hojjen eller inte

SNÄLLA SNÄLLA kan någon kolla detta kan inte komma till någon motorcykel handlare innan jag ska till bilprovningen, ber er verkligen att orka kolla!

tack på förhand tomas
 

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Lycke / Kungälv
Hoj
Italienska moppar......
TRoos skrev:
2258497 Hejsan, måste be er om en tjänst och jag hoppas verkligen någon kan göra detta för mig!

Har besiktning i övermorgon och måste slå in ramnummret imorgon, det jag undrar är på en r6/r1 står ramnummret framme vid styret med JYARXXXXXXXX eller hur det nu är eller är det bara SIFFRORNA ?

alltså konkret är bokstäverna i ramnummret med på hojjen eller inte

SNÄLLA SNÄLLA kan någon kolla detta kan inte komma till någon motorcykel handlare innan jag ska till bilprovningen, ber er verkligen att orka kolla!

tack på förhand tomas

Bokstäverna är med: jyarxxxxxxx .
Var nere och kollade på min nu.
MVH
 

TRoos

Systemutvecklare
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Sollentuna
Hoj
R6
Gottschalk skrev:
2258512 Bokstäverna är med: jyarxxxxxxx .
Var nere och kollade på min nu.
MVH
tack så jätte jätte mycket! antar att dem är små eftersom du skrev dem så, så nu dunkar jag in dem så. Tack så jätte mycket! om inte annat skriv så fort som möjligt ska dunka in dem ikväll!
 

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Ort
Lycke / Kungälv
Hoj
Italienska moppar......
TRoos skrev:
2259645 tack så jätte jätte mycket! antar att dem är små eftersom du skrev dem så, så nu dunkar jag in dem så. Tack så jätte mycket! om inte annat skriv så fort som möjligt ska dunka in dem ikväll!

Fel av mig!
STORA bokstäver ska det va!
Sorry, tror latmasken kröp in i mig.
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Vad rekommenderar ni för olja, ni som kör r6 00 ?
måste nämligen bytas, är typ under mini-nivån :huvet
motul?

mvh
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
shoei skrev:
2257716 Any1?

Och om man drevar om, blir det fel med hastighetsmätare/tripmätare då?

Ja din hastighetsmätare och tripp kommer att visa lite för mycket. Jag körde ett kugg mindre på min 98a, ganska bra blev det. Betydligt enklare att ta upp på slangen iaf.
 

Per Fireblade

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Ort
karlskoga
Hoj
ingen för stunden
Hallå,jag funderar på o sälja min R1a 03a.Nån som köpt eller sålt nån nyligen så man vet lite ca priser?Tack på förhand
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
Per Fireblade skrev:
2263090 Hallå,jag funderar på o sälja min R1a 03a.Nån som köpt eller sålt nån nyligen så man vet lite ca priser?Tack på förhand
Runt 70 beroende på miltal och skick....
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Tjoffe skrev:
2262448 Ja din hastighetsmätare och tripp kommer att visa lite för mycket. Jag körde ett kugg mindre på min 98a, ganska bra blev det. Betydligt enklare att ta upp på slangen iaf.

Ok tack..!

Per Fireblade skrev:
2263297 Gått 1500 mil o skicket är bra.Får ta ett par bilder o hänga ut den på blocket.

Då borde du iaf få 75.

Min hade gått 600 mil och hade helsystem, styrdämpare mm. och jag gav 82.
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Jag står inför ett litet "I-lansproblem", nämligen vilken årsmodell jag skall välja på R1:an till våren :3freak

Har till 99% riktat in mig på 02 eller nyare (skönt att slipa förgasare tycker jag). Fast det var ju inte förens 04 som dem kom med 5 års garanti, vilket jag personligen ser som ett plus.

Har läst runt lite och förstått det som att en hoj som är 5 år gammal och äldre kan det bli lite mindre dyr premie på (också intressant, då jag är 23 år). Stämmer detta?

Hur många mil går en R1 (med ordentligt skött service och underhåll. Är ganska pedant av mig, så skötsel blir det till punkt och pricka) utan att det blir något generalknas? Nu menar jag generellt, då alla kan råka ut för ett "måndagsex" :gnissla

Jag har planerat att göra mig av med bilen och skaffa hojen och endast använda hojen hela sommaren (på vintern får det bli någon rostig häck till och från jobbet). Pallar den med att köras varje dag? Jag gillar ju att använda grejerna och inte bara titta på den...

Angående försäkringen så behöver det inte bli så ruskigt dyrt om man ställer på/av dem dagarna man kör med den (vilket iofs blir ungefär hela sommaren...) om man sedan går en sån där kurv och bromskurs så kanske den kan gå ner lite till sen. :tummenupp

Fyll på med synpunkter och åsikter så är ni snälla.

MVH
/Jimmy
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Per Fireblade skrev:
2263090 Hallå,jag funderar på o sälja min R1a 03a.Nån som köpt eller sålt nån nyligen så man vet lite ca priser?Tack på förhand

73,500:- gav jag för min, helt original, fräsch! 1400 mil svensksåld ,1 ägare
blå dessutom, då var det bara slå till.
 

stone

mek@spoonvalleyracing.se , depåtomte :-)
Gick med
11 May 2005
Ort
Halmstad
Hoj
KTM 690 SMC R
powercomander - Exup R1-06

Tänkte slänga på en pc III usb och ett bmc filter, och bänka hojen, ska man plocka väck exup,en eller bara låta det va som det är :confused:
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Ska r6an årsmodell 2000 servas vid 2000 mil?

enligt min servicebok står det "every 24000 km" för årsmodellerna 99 + 00.

sen för 01 står det every 20000 km.

hur är det egentligen ? :va
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Ingen här som har en röd R1-02 ? Eller vet någon som har?=) Skulle väldigt gärna vilja byta den undre svarta kåpan (svart på 02an, vit på 03'an) mot min vita. Mot viss betalning då såklart! Någon som är intresserad eller vet någon som äger en 02'a?
 

Craven

Ett nej är också service
Gick med
22 Sep 2005
Ort
Luleå
Hoj
Supeduke -07
Snart e det sags igen.

Snart smäller det igen. Har lämnat in pärlan (R6 -01) på Yamaha-Center efter att den varit på "utlåning" utan mitt medgivande i ett par veckor. De goda herrarna med saftblandare på taket (de e bra att ha ibland) hittade den med två killar :kulspruta i närheten som nu bor i hus med galler. Verkstaden väntar bara på några saker från lackfirman så jag kunde vänta att hämta den innan helgen. Yippieee....Vi cs på vägarna i Norrbotten, som sagt snart var det dags igen.
:banana
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top