R1 och R6-tråden!

Tobiass

Guest
Är det någon som har konkreta tipps på dämparinställningar på en r6a -00. väger ca 70-75kg och kör nu på org inställning.

Skuggan

Guest
Nu har jag skaffat mig en R6:a

Fy fan vad nöjd jag är .. en -01:a med 1200mil bakom sig, Snacka om skillnad mot min gamla zxr 750 pansarvagn :yoparty

Bifogat

• Bild03555.JPG
    Bild03555.JPG
    52.6 KB · Visningar: 116

Sirjerry

Vill ha riktig hoj igen!
Gick med
8 Feb 2005
Hoj
Kawa ZX9R -98
Tobiass skrev:
2341720 Är det någon som har konkreta tipps på dämparinställningar på en r6a -00. väger ca 70-75kg och kör nu på org inställning.

Har för mig att standard inställningarna är på beräknat på den vikten. Men ska du vara säker så mät in "hänget" efter din kroppsvikt. Kommer dock inte ihåg hur man skulle lägga ihop mått osv. Någon annan kanske vet!

//Jerry

R1_killen

Ny medlem
Gick med
31 May 2006
Hoj
ja har en cykel...? räcker inte det..?
asså R1 an e överlägset snyggast när det gäller avgassystemet ! det flyter ihopp helt styggt med bakpartiet! nån mer från gbg området som kör R1-04 framåt? kul o köra ihop ett gäng o blåsa runt lite på vägarna...

Bifogat

• Utgång med rebecca å vanesa 023.jpg
    Utgång med rebecca å vanesa 023.jpg
    125.7 KB · Visningar: 135
  • Patriks 25års fest 008.jpg
    Patriks 25års fest 008.jpg
    107.1 KB · Visningar: 127

allebaric

Medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Yamaha yzf r6 -03
Tank

Tjena!!!!

Jag har en kort fråga det är så att jag har en r6:a 03:a och jag vill kolla på luftfiltern, frågan är hur skall jag ta bort tanken??? På manualen så visar det att det sitter en switch men jag har kollat det finns inte nåt utan finns bara två slangar som går mot tanken, är det bara ta bort dem slangarna eller???

Kan nån hjälpa mig skulle jag bli tacksam.

//Alle

Gick med
26 Jun 2004
Hoj
Husa
R1_killen skrev:
2346501 asså R1 an e överlägset snyggast när det gäller avgassystemet ! det flyter ihopp helt styggt med bakpartiet! nån mer från gbg området som kör R1-04 framåt? kul o köra ihop ett gäng o blåsa runt lite på vägarna...

Håller med dig där, dock så tycker ja inte orginal e så stiliga precis men smaken e ju som bekant :arsele delad.

åker -04 å ofta ensam så hör gärna av dig...:)

snowball

Ingen kommer ihåg en fegis.
Gick med
10 Sep 2005
Hoj
Yamaha R6
Någon som har en toppkåpa till en R6 -00 liggandes hemma. Är på jakt efter en sådan nämligen. Färg spelar ingen roll, smårepor har inte heller någon betydelse.

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
-
Någon som kan tipsa om en bra snyggt funktionellt kåpglas? Vill inte ha något dubbel trubbel med den där bulan och inte något gp500 lite för mycket touring betonat.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig

zuckan

efter solsken kommer det regn :P
Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05
tjena:)jag undrar vilken slipon ska man ha på en R1:a -00 för att få ett underbart ljud?jag har ett slipon på min R1:a från s-racing.låter ok men lite för lågt tycker jag.jag älskar när det låter mycke och skönt.högt men ändå grovt ljud vill jag ha.någon som har ett bra tipps?

söker även vänster sidokåpa i bra skick(blå) med 00-01 dekaler på.har en -99 kåpa på nu.byter gärna om någon vill.vill gärna ha samma dekaler på bägge sidor.

Last edited:

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
zuckan skrev:
2352133 tjena:)jag undrar vilken slipon ska man ha på en R1:a -00 för att få ett underbart ljud?jag har ett slipon på min R1:a från s-racing.låter ok men lite för lågt tycker jag.jag älskar när det låter mycke och skönt.högt men ändå grovt ljud vill jag ha.någon som har ett bra tipps?

söker även vänster sidokåpa i bra skick(blå) med 00-01 dekaler på.har en -99 kåpa på nu.byter gärna om någon vill.vill gärna ha samma dekaler på bägge sidor.

Till din -00:a ska du ha Devil, gärna en highpipe, de låter riktigt elakt!

zuckan

efter solsken kommer det regn :P
Gick med
29 Oct 2004
Hoj
R1-05
X-up skrev:
2352291 Till din -00:a ska du ha Devil, gärna en highpipe, de låter riktigt elakt!

ok...ja jag har varit inne på en sån pipa.jävligt snyggt om inte annat.har en mellan hög pipe på nu.får se om man hittar någon till ok pris bara:)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln