R1 och R6-tråden!

Becker

Medlem
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Kulltorp
Hoj
Yamaha R1 -99 Suzuki rm250 Yamaha R1 -03
peter R1 skrev:
2352443 finns det verkligen?? Trodde bara akra hade runda och ovala, du kanske tänker på yoshimura??!!
My bad självklart menar jag yoshi polarn har det på sin R1 03:a låter underbart och ser snyggt ut
 

Ogre

påställd
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Linköping
Hoj
r6-02
Den tidigare ägaren till min hoj har slarvat bort verktygssetet. Vart kan man få tag på ett sådant?
 

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Skutskär
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Ogre skrev:
2352946 Den tidigare ägaren till min hoj har slarvat bort verktygssetet. Vart kan man få tag på ett sådant?

Jag har en till min förra R1 lär ju vara samma lika?
 

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Skutskär
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Ogre skrev:
2357294 Låter troligt.
Om det är det så är jag väldigt intresserad.

Skicka din adress så skickar jag den till dej mot frakt kostnaden.
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Sålde min R1 00:a förra torsdagen...det dröjde dock inte längre än till i tisdags innan jag var med i R1 klubben igen. Det blev en lavaröd 04:a:tummenupp

Vad jag inte riktigt hade förväntat mig var att jag skulle sitta så mycket skönare på 04:an jämfört med 00:an. Supernöjd med hojen på alla andra sätt också!

Två bilder :)
 

Bifogat

  • R1_04_1.jpg
    R1_04_1.jpg
    133.9 KB · Visningar: 124
  • R1_04_3.jpg
    R1_04_3.jpg
    125.4 KB · Visningar: 159

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Skutskär
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
Inge bra plats för reggskylten när du wheelar he he
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Sadam skrev:
2364343 Inge bra plats för reggskylten när du wheelar he he

Sant :tungan ... ska göra om skyltfästet så den kommer längre in, av rent utseendemässiga skäl då :)
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Förresten, hade en tankväska med magneter till min gamla R1.a men den lär ju inte funka på 04:an som har halva "tanken" i plast. Nån som har tips på nån bra?

Inte Bagster eftersom den är så ful...använder sällan tankväska men tycker det är smidigt eftersom det är jobbigt med ryggsäck (och så har jag fet ryggpuckel på stället).
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
cbjorkman skrev:
2364339 Sålde min R1 00:a förra torsdagen...det dröjde dock inte längre än till i tisdags innan jag var med i R1 klubben igen. Det blev en lavaröd 04:a:tummenupp

Vad jag inte riktigt hade förväntat mig var att jag skulle sitta så mycket skönare på 04:an jämfört med 00:an. Supernöjd med hojen på alla andra sätt också!

Två bilder :)

Grattis! Mycket fin!

Regskylten placerade jag inne i hjulhuset, bockade en plåt som jag fäste i hålen till skjutsfotpinnarna.

Regskylten är som tidigare sagt hemmagjord genom att orginalskylten skannats in, förminskats till miniskyltsstorlek och sedan utskriven i färg och slutligen laminerad. Enkelt, bra & billigt!

Se bild: http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=154806&d=1153589264
 

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
X-up skrev:
2364642 Regskylten placerade jag inne i hjulhuset, bockade en plåt som jag fäste i hålen till skjutsfotpinnarna.

Regskylten är som tidigare sagt hemmagjord genom att orginalskylten skannats in, förminskats till miniskyltsstorlek och sedan utskriven i färg och slutligen laminerad. Enkelt, bra & billigt!

Se bild: http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=154806&d=1153589264

Ja det såg riktigt nice ut. Fick med en miniskylt också men vad kostar det om man bötar för felaktig regplåt? Visst var det 600kr förr men var nåt prat om att det kostar 2000kr nu och det kändes lite saftigt.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
cbjorkman skrev:
2364652 Ja det såg riktigt nice ut. Fick med en miniskylt också men vad kostar det om man bötar för felaktig regplåt? Visst var det 600kr förr men var nåt prat om att det kostar 2000kr nu och det kändes lite saftigt.

Lugn bara lugn! :)

Böter för felaktig / utan skylt var (eller är fortfarande) 400kr.
Det har pratats om att höja till 2000kr, men jag vet inte om det har trätt i kraft ännu.

Hur som helst, jag körde helt utan skylt förra året & har bara kört med denna miniskylt i år. Inga problem alls, tror inte det är så värst många som får böter när de väl blir stoppade av länsman.
 
Last edited:

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
X-up skrev:
2364869 Lugn bara lugn! :)

Böter för felaktig / utan skylt var (eller är fortfarande) 400kr.
Det har pratats om att höja till 2000kr, men jag vet inte om det har trätt i kraft ännu.

Hur som helst, jag körde helt utan skylt förra året & har bara kört med denna miniskylt i år. Inga problem alls, tror inte det är så värst många som får böter när de väl blir stoppade av länsman.

Aha, det var ju nästan gratis :)

Då var det inget att fundera på...sätter dit miniskylten.
 

jojon80

grussprut is da shit!!!
Gick med
8 Jul 2005
Ort
Hudiksvall
Hoj
ja 4 stycken!!!
snowball skrev:
2195157 Den heter "Deep Purplish Blue ", borde räcka så. Har ingen sifferkod. Om du säger att du ska ha en yamaha originalfärg med det namnet så får du rätt färg.

Hej!
Efterlyser också org blå färgen till en kompis då han behöver den till ny färg till en kåpa. Fick ni tag i koden kan ni väl posta den här! :pannkyss
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
jojon80 skrev:
2365058 Hej!
Efterlyser också org blå färgen till en kompis då han behöver den till ny färg till en kåpa. Fick ni tag i koden kan ni väl posta den här! :pannkyss

Tror jag har "tapetserat" hela sporthoj.com med denna kod snart, men ok, här kommer den igen! :)

0564 Deep Purplish Blue Metallic C (DPBMC)

Finns att köpa som:

1. Sprayburk (Aerosol).
2. Touch-up penna.
3. Touch-up flaska (som nagellacks-flaska).
4. På halvliters / flerliters målarburk.

Köp på www.colorrite.com

/Morgan
 

Danny_Boy

Funderar på motard...
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525
Hallå
Jag undrar vad det är för service intervaller på en r6a och vad som görs vid respektive service??
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Danny_Boy skrev:
2369019 Hallå
Jag undrar vad det är för service intervaller på en r6a och vad som görs vid respektive service??

Den gamla modellens R6:a, alltså -99 till -05 är det var 600:ade mil på om jag inte minns helt tokfel. Det är i alla fall så på -99 till -02, det är jag bergis på.

600 mil innefattar mest olje & oljefilterbyte, luftfilterbyte, efterdragning av skruvar med mera.

1200 mil detsamma +synkning av förknasare & byte av tändstift tror jag.

Så här fortsätter det, man brukar kalla varannat serviceintervall för "mellanservice" eftersom det mest innefattar olje & filterbyte +lite kontroller.
 

Hanzzon

Den långe Den snygge Å Den vackre
Gick med
21 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
R1 03, sådär Blå/Svart
Danny_Boy skrev:
2369019 Hallå
Jag undrar vad det är för service intervaller på en r6a och vad som görs vid respektive service??


Det är 100mil, sen olja å filter bara tror jag vid 600mil, sen är det vid 1000mil, efter det är det vid 2000mil, 3000mil å så vidare
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top