R1 och R6-tråden!

PBV302

Längtar ut till banan
Gick med
23 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
R6 -05
slindman skrev:
2373572 Tja!

Har en 01:as r6 med vad jag vet endast ackrapovic slipon å min polare har en helt orginal 99:a.... Min går upp på gaspådrag på ettan å rycker man lite grann går den upp hur lätt som helst på samma växel.... Vi bytte hoj för att jämför och det kändes som natt å dag.. fick ha högt varvtal å rycka bra nog hårt för att ens få hans på ettan...

Vi tänkte att min hoj kanske är nerdrevad vi jämförde hastigheten på samma växlar å varvtal men hade exakt samma på mätarna så det borde vara samma drevning eller?

För sliponet ger väl inte så mycket i effekt skillnad mot hans orginal?

Vad tror ni det kan beror på? Det var iallafall en grym skillnad mellan hojarna!


Så stor skillnad mellan 99 till 01 är det inte, det skiljer i stort dekalerna. Men Acrapovic slip on kan ge en del jämnfört mot original som strype ganska mycket.
Har haft en 00 tidigare, har nu en 05, mellan dessa hojar är det som natt och dag, min 05 går på gaspådrag upp på bakhjulet utan att rycka, men det är bara ett Acrapovis slipon på!!! Från 03 märker man mera skillnad på R6´an.
 

Bazooka

Körkåt..!
Gick med
19 Apr 2005
Ort
33333
Hoj
Suzuki RMZ 250
så jag gör inte bort mig om jag köper en -98?

dessa hojar kollar jag på R1,R6,GSXR600, ( CBR600RR från -03) men så får det inte kosta förmycket heller max max max 65000:- men gärna runt 50.. mitt beslut kommer nog bli på var jag får mäst för pengarna, eller tycker är snyggast.

men e inne på en R1 som har gått ERF som har orginal + kraschkåpor.. tank mm... altså massa saker till... gått ca 1900 mil.. i väldigt bra skick. är det något man borde köpa eller inte?
 

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Ort
08
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
slindman skrev:
2376688 Om du har läst hela mitt inlägg förstår du vad jag undrar över... så helt i nattmössan pratar jag nog inte:) kanske du? :tungan
Okej, jag tar väl på mig nattmössan :tomten
 

Per Fireblade

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2005
Ort
karlskoga
Hoj
ingen för stunden
slindman skrev:
2376688 Om du har läst hela mitt inlägg förstår du vad jag undrar över...

98 fanns inte r6 99-00 samma mc 01-02 samma.. mellan dom två modellerna är det som du säger ram å sving lite skillnad å bakdelen...annars lika hk och vikt mm... 03 helt ny båg... så helt i nattmössan pratar jag nog inte:) kanske du? :tungan
Och vad är skillnaden mellan 02 och 03 om jag får fråga?:va

Bazooka skrev:
2374175 tjena, går i tankarna på en R1 -98.. vill ha lite info om den, bra/dålig... nackdelar med den, finns det saker som är förbättrade på en -99 osv. tacksam för svar..!
Jag är oxå sugen på en äldre R1a.Så köp en fort o gör en vetenskaplig undersökning så kan du maila över den till mej sen:tomten .Nä men ärligt talat vad ska man passa sej för med dom?
 
Last edited:

slindman

Det finns inga gränser!
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Östersund/Västbacken
Hoj
R6 01:a såld:( blir en R1:a nästa år:)
PBV302 skrev:
2376724 Så stor skillnad mellan 99 till 01 är det inte, det skiljer i stort dekalerna. Men Acrapovic slip on kan ge en del jämnfört mot original som strype ganska mycket.
Har haft en 00 tidigare, har nu en 05, mellan dessa hojar är det som natt och dag, min 05 går på gaspådrag upp på bakhjulet utan att rycka, men det är bara ett Acrapovis slipon på!!! Från 03 märker man mera skillnad på R6´an.


Ja det måste nog va sliponet som gör det där lilla extra..

Har hört att acrapovic ska va ett bra märke effektmässigt eller är det inte så stor skillnad gemfört med andra slipon?

obruT skrev:
2376651 1 Va
2 hmmm
3 det är FEL 00 och 01 är "samma" hoj

lr har du skämntat!!!!

Jag tror du är inne på r1:an....jag har hela tiden snackat om r6:an:)
 
Last edited:

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Här e jag ¨å hojen!
Ska fixas lite: öhlinare (styrdämp), ny fin regplåtshållare å nicea blinkers, samt lite nät för det hemska "hålet" i mittkåpan!

edit: :huvet
 

Bifogat

  • jagpågälleråsen.JPG
    jagpågälleråsen.JPG
    18.7 KB · Visningar: 152

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
En fråga till er alla!
Hur gör ni med kylarvätskan? Har blivit tvungen att fylla på, men lite osäker på vad jag bör hålla i, dest + nån form av smörjning(det är denna del jag är osäker på...)
 

Fullrulle

Vem fan är apex?
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Örebro
Hoj
R1 -00
kiwimaddog skrev:
2386516 En fråga till er alla!
Hur gör ni med kylarvätskan? Har blivit tvungen att fylla på, men lite osäker på vad jag bör hålla i, dest + nån form av smörjning(det är denna del jag är osäker på...)
Man ska ha i en blandning av glykol och vatten 50/50. Men man ska inte behöva fylla på, det ska inte försvinna.
 

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Villa Filip
Hoj
R6´99 R7ed.
Fullrulle skrev:
2388142 Man ska ha i en blandning av glykol och vatten 50/50. Men man ska inte behöva fylla på, det ska inte försvinna.

Ska o ska....säg det till slangen som tröttnade på att hålla fast i motorn.... greengreengreen is my tarmac road...
 

SheDevil

Våren är här och hojen på vägen!! :-)
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Borlänge
Hoj
Yamaha R6-03
Jag är så JÄVLA förbannad!!

:mad:

Köpte min R6:a 03 för två månader sedan, älskar den, och i torsdags fick jag äntligen körkoret. SKITGLAD så klart. I söndags tvättade o vaxa jag hojen och gav den kärlek, ställde in den i garaget vid 20-tiden. Nästa kväll kommer jag tillbaka, ska ta en liten tur och vad FAN ser jag??? Några klåpare har försökt att stjäla den!!! :va Jag är så jävla arg och ledsen för detta, hur FAN kan man hitta på ngt dylikt?! De måste ha spanat in hojen och vetat vart den stog. Värst av allt är att inget är uppbrutet i garaget, de har alltså förmodligen haft nyckel, de har klippt galler på tre ställen och gallret framför hojen var extra uppklippt, så jag fattar ju att det var där de tänkt ta ut den.

Jag undrar ju vad de tänkt göra med hojen??? Sälja, ta delar, busköra, vad???Någon som har en ide??? Den hade styrlåset i och bromsskivelås. De hade klippt kablarna till displayen och till tändningslåset och dessutom försökt bryta i tändningslåset, utan att få upp det. Vad var tanken med detta? Hade dom tänkt starta den redan i garaget, skivbromslåset satt ju på. Och det är ju startspärr på denna modell, fatta dom inte det?? Måste vara amatörer, för annars hade väl inte hojen stått kvar??

Som jag fattat med startspärren ska dne vara omöjlig att starta utan nyckel, är det verkligen så? Och vad gör dom med hojar som dom lyckas stjäla egentligen??

Verkstad några veckor, 3000 kr självrisk och BYTE av garage...

:4skrika Hoppas ni får ha era hojar ifred! /Arg Shedevil
 

Da Fris

Segla gör dom som ej har råd med bensin
Gick med
21 Nov 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
Ducati 1098S, TM 450 MX Fi
Har totalt glömt att slänga upp lite bilder på det nyinköpta monstret...:D

Går som attans + att hon är precis hur skön som helst att köra, inbillar mig att jag sitter bättre än på min gamla -01:a.

Är det någon här som monterat ett slipon på sin R6 -06:a? Hur gjorde ni med Exup:en? Som jag förstår det av bilderna sitter det ingen exup då det är slipon monterat.
Behöver jag bygla någon kontakt för att slippa felkoder?

De saker som nu är inhandlade till hojen är en Akra-megafon + en ny skylthållare.
 

Bifogat

  • DSC00022.jpg
    DSC00022.jpg
    125.5 KB · Visningar: 145
  • fe_r606_02_LRG.jpg
    fe_r606_02_LRG.jpg
    71.6 KB · Visningar: 97
  • mega_01_LRG.jpg
    mega_01_LRG.jpg
    72.3 KB · Visningar: 105
  • mini_IMG_2502_01.jpg
    mini_IMG_2502_01.jpg
    139.9 KB · Visningar: 247
  • mini_IMG_2507_01.jpg
    mini_IMG_2507_01.jpg
    135.6 KB · Visningar: 99

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Da Fris skrev:
2416452 Har totalt glömt att slänga upp lite bilder på det nyinköpta monstret...:D

Går som attans + att hon är precis hur skön som helst att köra, inbillar mig att jag sitter bättre än på min gamla -01:a.

Är det någon här som monterat ett slipon på sin R6 -06:a? Hur gjorde ni med Exup:en? Som jag förstår det av bilderna sitter det ingen exup då det är slipon monterat.
Behöver jag bygla någon kontakt för att slippa felkoder?

De saker som nu är inhandlade till hojen är en Akra-megafon + en ny skylthållare.

Asgrym! Glöm inte köpa ett baklyse med integrerade blinkers från te x www.clearalternatives.com:tummenupp

Angående EXUP:en så tror jag de flesta bara kopplar bort den, men jag är osäker. Bör väl stå på Akrapovics hemsida hur din pipa skall monteras?:va
 

christian84

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Kawasaki ZX-10R, Akrapovic slipon, Valtermoto crashpuckar
nyköpt R6

tjena har presis köpt en r6 -99 som gått ca 2800mil och det är så att när man växlar från 1 till 2 å smäller det till lite är detta normalt eller är något galet???
detta händer vid de övriga växlarna med, men inte lika mycket fast när man varavar mer och växlar så låter det inte...:confused:
 

Steinmeister

Har ingen hoj för hoj e gääj!
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Chail
Hoj
R6-06 till salu edition
@ Ch84. Jupp de ska vara så, om nu inte de smäller som en haubits då?

@ DaFris Min är bara urkopplad, går som en kratta på låga varv men där kör man ju inte. :yoparty
 
Last edited:

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Tja, Köpte en R1 -00 för någon månad sen och har kikat runt överallt efter en ensits-kuts till den, utan att hitta :confused: .. nån som vet var man får tag på en sån?? (eller har en till salu kanske)??

Har kollat på s-racing och bikeshop bla, och Yamaha center i V-ås svarade att dom har utgått ur sortimentet :mad:

Tacksam för alla tips..

MVH Robban
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
JackDaniels skrev:
2421778 Tja, Köpte en R1 -00 för någon månad sen och har kikat runt överallt efter en ensits-kuts till den, utan att hitta :confused: .. nån som vet var man får tag på en sån?? (eller har en till salu kanske)??

Har kollat på s-racing och bikeshop bla, och Yamaha center i V-ås svarade att dom har utgått ur sortimentet :mad:

Tacksam för alla tips..

MVH Robban

http://www.bikersneed.se/Prodc/Seatcowls/r198blue.jpg

1995:-
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top