R1 och R6-tråden!

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
freding skrev:
Nu är mina kraschkåpor "lackade" :3freak :hihi :hihi
Ska bara sätta dit R1 dekal i samma blå på sidokåpa och bakdel :tummenupp

Rcäkte inte färgen till huggern och stönkskärmen fram?? :va

Annars läcker hoj!
 

bstrand

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Linköping
Hoj
R1 -03
Lackering R1 -03?

Tjenare! Som (förhoppningsvis, ska kolla i morgon) nybliven R1 ägare undrar jag lite om lackering. På följande bild;

1099471685.jpg


är den undre kåpan blå plus att det står R1 på röven. Så ser det dock inte ut på de R1 -03/-04 jag sett i annonser i Sverige. Skiljer det alltså mellan USA-sålda och Sverige/Europa-sålda? Tycker faktiskt att denna "USA-modell" är snyggare... Kan man köpa R1-dekalen till röven nånstans?

/Mange
 

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Skorpan skrev:
smörj in växelpinnen (där den rör sej) med 5-56 eller liknande
var samma med min och det var lite skit/korrision där bara,efter en dusch med 5-56 så funka det klockrent :tummenupp

ok jag får göra det och kolla om det blir bättre. :tummenupp
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
nån som har fått bytt sin kamkedja på sin r6a och isåfall varför? service? missljud? ventilsallad? berätta gärna vill ställa lite frågor.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Gummi

Funderar på att beställa nya däck till hojen. Vilka däck kör ni på? Är dom bra/dåliga. Funderar lite på Michelin Pilot power eller road. Tips mottages.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
FUBAR skrev:
Funderar på att beställa nya däck till hojen. Vilka däck kör ni på? Är dom bra/dåliga. Funderar lite på Michelin Pilot power eller road. Tips mottages.


Michelin Pilot power bästa jag haft på provoerar dom som fan men släpper fan inte när dom är varma kalla jo visst men då släpper ju fan allt :3freak
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
FUBAR skrev:
Funderar på att beställa nya däck till hojen. Vilka däck kör ni på? Är dom bra/dåliga. Funderar lite på Michelin Pilot power eller road. Tips mottages.
Villy har ett par splitter nya Bridgestone som han säljer, satt på hans gixxer 750 när han hämta den ur affären. Men vill du ha maximal "torr"grepp så satsa på beggade racedäck typ Rennsport eller SuperCorsa, Pilot Race funkar oxå men behöver betydligt mer för å bli varma, väldigt hala innan så de passar kanske inte lika på gatan. Åk till oljedepån å köp där för 1200 pix. Hämtade själv daär idag, håller i princip lika länge som sportiga gatdäck, men mycket billigare :tummenupp
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Gottis skrev:
Michelin Pilot power bästa jag haft på provoerar dom som fan men släpper fan inte när dom är varma kalla jo visst men då släpper ju fan allt :3freak
Ok, låter ju perfa ju :)

freding skrev:
Villy har ett par splitter nya Bridgestone som han säljer, satt på hans gixxer 750 när han hämta den ur affären. Men vill du ha maximal "torr"grepp så satsa på beggade racedäck typ Rennsport eller SuperCorsa, Pilot Race funkar oxå men behöver betydligt mer för å bli varma, väldigt hala innan så de passar kanske inte lika på gatan. Åk till oljedepån å köp där för 1200 pix. Hämtade själv daär idag, håller i princip lika länge som sportiga gatdäck, men mycket billigare
Ja, Martin snackade om det också, 1200 för både fram o bak var det va? Låter iof jävligt intressant. Hur pass begagnade är dom då?
 

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Ort
Uppland
Hoj
cb1100
bstrand skrev:
Tjenare! Som (förhoppningsvis, ska kolla i morgon) nybliven R1 ägare undrar jag lite om lackering. På följande bild;

1099471685.jpg


är den undre kåpan blå plus att det står R1 på röven. Så ser det dock inte ut på de R1 -03/-04 jag sett i annonser i Sverige. Skiljer det alltså mellan USA-sålda och Sverige/Europa-sålda? Tycker faktiskt att denna "USA-modell" är snyggare... Kan man köpa R1-dekalen till röven nånstans?

/Mange
USA marknaden har ofta fler varianter och andra färgsättningar än vad europa har på hojarna.
Om just din variant är riktig vet jag inte eftersom det kan vara omlackat men faktum är tat de inte alls behöver ha samma särgsättningar som vi.
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
FUBAR skrev:
Ok, låter ju perfa ju :)


Ja, Martin snackade om det också, 1200 för både fram o bak var det va? Låter iof jävligt intressant. Hur pass begagnade är dom då?
Så lite så du inte märker nån skillnad mot nya.
 

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RC8R
Gottis skrev:
Michelin Pilot power bästa jag haft på provoerar dom som fan men släpper fan inte när dom är varma kalla jo visst men då släpper ju fan allt :3freak
Beror väl på hur snabb man är, polarn fick highsider flera gånger med dom, dom är absolut inte dåliga, men räcker absolut inte till om du börjar bli snabb på bana... mina rennsport supersoft släppte oxå när det gick fort... :arsele
 

Tronken

TRONKEN
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Falun
Hoj
Yamaha R6 -00
däcken...

MostWanted skrev:
nån som har fått bytt sin kamkedja på sin r6a och isåfall varför? service? missljud? ventilsallad? berätta gärna vill ställa lite frågor.


AVON modell VIPER.. håller i som fan. :tummenupp
 

Tronken

TRONKEN
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Falun
Hoj
Yamaha R6 -00
däck igen..

FUBAR skrev:
Funderar på att beställa nya däck till hojen. Vilka däck kör ni på? Är dom bra/dåliga. Funderar lite på Michelin Pilot power eller road. Tips mottages.

svarade på fel men titta på tråden åvanför :huvet
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Nu ska jag åka och kolla på en R6 -00 och vill ha lite tips!
2000 mil nånting...
Begärt pris 58000:-, ev prutbart vid snabb affär.
Enligt säljaren är hojen som ny, inte en repa. Nytt drivpaket och hyffsade däck.
Då det inte är ägaren som säljer hojen, utan hans farsa, så kunde han på telefon inte säga att den har varit inne på nån service (grabben är utomlands). Antagligen har den inte varit det då grabben hade bytt drivpaketet själv.
Kan hända att ägaren innan har servat den, det får man ju hoppas...
Till saken hör att grabben som äger den här hojen har tydligen åkt bana tidigare (hans farsa "råkade" säga det i telefon), inte med R6an men med en annan hoj.
Som ni kanske förstår så får man ju lite onda vibbar här.. hmm, van banåkare brukar väl sällan vara snäll mot grejorna.. eller?! Den ska ju vara i nyskick...

Finns det nåt speciellt att kolla på och lyssna efter för att höra om den är plågad?

Är 58 för mkt för en R6 00:a? Jag menar, med lite flyt får man ju en Gixxer 750 för de pengarna (-00)...
55 låter mer rimligt i mina öron.. vad säger ni?
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
skoteridioten skrev:
Nu ska jag åka och kolla på en R6 -00 och vill ha lite tips!
2000 mil nånting...
Begärt pris 58000:-, ev prutbart vid snabb affär.
Enligt säljaren är hojen som ny, inte en repa. Nytt drivpaket och hyffsade däck.
Då det inte är ägaren som säljer hojen, utan hans farsa, så kunde han på telefon inte säga att den har varit inne på nån service (grabben är utomlands). Antagligen har den inte varit det då grabben hade bytt drivpaketet själv.
Kan hända att ägaren innan har servat den, det får man ju hoppas...
Till saken hör att grabben som äger den här hojen har tydligen åkt bana tidigare (hans farsa "råkade" säga det i telefon), inte med R6an men med en annan hoj.
Som ni kanske förstår så får man ju lite onda vibbar här.. hmm, van banåkare brukar väl sällan vara snäll mot grejorna.. eller?! Den ska ju vara i nyskick...

Finns det nåt speciellt att kolla på och lyssna efter för att höra om den är plågad?

Är 58 för mkt för en R6 00:a? Jag menar, med lite flyt får man ju en Gixxer 750 för de pengarna (-00)...
55 låter mer rimligt i mina öron.. vad säger ni?
själv gav man ju 45 för en R6 00 2000mil inga defekter och poserkörd, känns bra =)
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
skoteridioten skrev:
Nu ska jag åka och kolla på en R6 -00 och vill ha lite tips!
2000 mil nånting...
Begärt pris 58000:-, ev prutbart vid snabb affär.
Enligt säljaren är hojen som ny, inte en repa. Nytt drivpaket och hyffsade däck.
Då det inte är ägaren som säljer hojen, utan hans farsa, så kunde han på telefon inte säga att den har varit inne på nån service (grabben är utomlands). Antagligen har den inte varit det då grabben hade bytt drivpaketet själv.
Kan hända att ägaren innan har servat den, det får man ju hoppas...
Till saken hör att grabben som äger den här hojen har tydligen åkt bana tidigare (hans farsa "råkade" säga det i telefon), inte med R6an men med en annan hoj.
Som ni kanske förstår så får man ju lite onda vibbar här.. hmm, van banåkare brukar väl sällan vara snäll mot grejorna.. eller?! Den ska ju vara i nyskick...

Finns det nåt speciellt att kolla på och lyssna efter för att höra om den är plågad?

Är 58 för mkt för en R6 00:a? Jag menar, med lite flyt får man ju en Gixxer 750 för de pengarna (-00)...
55 låter mer rimligt i mina öron.. vad säger ni?

Det är ju iof bra att andrahandsvärdet är högt nu när man redan har hoj så kanske man kan göra bra affär när det är dags att sälja. Men jag gav 43500 för min -00, 1800 mil (iof import) men i välvårdat skick. Så 58 låter lite grovt i mina öron men det är svårt att hitta billiga r6/r1 nu (kollar annonserna ibland och man hittar knappt en enda under 50).
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Näe.. helt plötsligt har R-modellerna stigit typ 10k. R6 99:eek:rna kostar ju 55k...
Men jaja.. kanske ska vänta lite då =/
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top