R1 och R6-tråden!

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Jaha, då har man tourat runt på R1an och det har gått riktigt bra. Visst blir man lite mör och speciellt när det går långsamt genom städer bakom bilar som inte hittar gaspedalen vid rödljus blir det tröttsamt. Snål är cykeln också, lite drygt 0.52 vid "lagom" landsvägstempo.

Jag har alltså kört till Göteborg fram och tillbaka och det har väl blivit ca 230 mil efter bankörningen på Mittsverigebanan i måndags. En liten uppladdning inför Tyskland om en månad.

Touringbutiken samt Bike i Trollhättan fick sig varsitt besök också vilket var trevligt. Inhandlade glass och dricka i touringbutiken :) Sen att man fick se lite Electric Banana Band live på Liseberg var ju en jättebonus :tungan

Hej hopp!


Jag såg dig åka genom Borlänge centrum!

Jag noterade härom dagen att den vibrerar en del min hoj, har just satt på sådana där bar-ends. Är dock osäker på om det bara är jag som missat det tidigare eller om det faktiskt är skillnad. Hur skulle det kunna påverka? Jag har i plast, de väger väl förmodligen mindre än originalen i metall.

Det vibrerar betydigt mer med plaständarna än orginal. Har jag också märkt.
 
Last edited:

Heimdall

Medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Kramfors
Hoj
R1 -98
Det känner jag faktiskt inte alls igen. OK att det virberar kännbart i handtagen, men inte så att händerna domnar. Har du några styrändsvikter på¨hojen?

Ingen aning.. Så här ser det ut ytterst på styret. Är det en styrändsvikt?
 

Bifogat

  • IMGP0128.JPG
    IMGP0128.JPG
    78.4 KB · Visningar: 70

pepper-99

Ny medlem
Gick med
28 Nov 2006
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha r1 -05,yamaha r1 -04 blå såld
R1 -05 blå köpes

Då jag inte hört nåt på annonsen än så provar jag här..
alltså jag är ute efter en blå -05, om du har en som du ska sälja
pma mej med namn och telenummer så ringer jag upp.
 

VIIIII

Ny medlem
Gick med
4 May 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Gsxr 1000 K7
Tja!

Jag åker i dagsläget en Superduke, men har bestämt mig för att sälja den och köpa mig en R6:a. Till min fråga, Vad är nytt på 07:an jämfört med 06:an ?
 

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Hemma...
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Tjena...

Hälsar på i denna tråd... Har just bestämt mig för att köpa en Sporthoj igen, dvs sälja min Supermotard. Valet står emellan en R1 -06, eller en Gixxer K6:a. Vissa säger att karaktären på R1:an är mild, nästan att den rent av är slö... Tacksam om ni som känner till bägge hojarna kunde ge mig lite mer referenser... Vad som tex är bra och mindre bra på R1:an(-06). Stämmer det att gixxern är brutalare i karaktären...? Vikter på bägge?

Mvh Kimmen.
 

Roothen

Suzuki GSX-R 1000 K7
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Såld R1-06 Stulen R1-03
...........................

Tjena...

Hälsar på i denna tråd... Har just bestämt mig för att köpa en Sporthoj igen, dvs sälja min Supermotard. Valet står emellan en R1 -06, eller en Gixxer K6:a. Vissa säger att karaktären på R1:an är mild, nästan att den rent av är slö... Tacksam om ni som känner till bägge hojarna kunde ge mig lite mer referenser... Vad som tex är bra och mindre bra på R1:an(-06). Stämmer det att gixxern är brutalare i karaktären...? Vikter på bägge?

Mvh Kimmen.


Tjenare Kimmo!

En 06-ans R1 kommer du inte tycka är slö, det lovar jag dig!!! :yoparty
Sålde tyvärr min 06a för snart en vecka sedan, körde 170 mil med den, det var bra mycket mer röj i 06an än i 03an.....
Tror ingen i denna tråd kommer säga den är slö!

MVH Roothen
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Någon som har en fiffig idé om varför min bränslelampa tänds när det sedan ändå bara går i 10L när man tankar? Det står i boken att lampan tänds när det är 3,3L kvar, och jag tror nog min tank är större än 13.3L. :fakta
 

Mr_M5

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Hemma...
Hoj
Yamaha R1 -09 Black Edition...
Tjenare Danne...!

Vad fan, har du sålt hojen? Vadav detta..? Tänkte ju jag skulle fråga dig om vad du tycker om den... Men jag hann aldrig*
Antingen en R1 -06 eller en Gixxer -06 blir det...

Mvh Kimmen.
 

Roothen

Suzuki GSX-R 1000 K7
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Såld R1-06 Stulen R1-03
.......................

Tjenare Danne...!

Vad fan, har du sålt hojen? Vadav detta..? Tänkte ju jag skulle fråga dig om vad du tycker om den... Men jag hann aldrig*
Antingen en R1 -06 eller en Gixxer -06 blir det...

Mvh Kimmen.


Halloj Kimmo!

Ville inte sälja hojen egentligen, men var sånt jävla skit att ta upp hojen i lägenheten varje morgon/kväll, blev aldrig någe spontanåka, var sånt projekt varje gång man skulle köra, själva hojåkandet blev tyvärr lite skadat!
Vågade inte ha hojen i garaget igen, tyvärr....
Sen fick jag bra pröjs för hojen, så det vart ingen direkt förlust, köpte den sprillans, körde 2 månader, 170 mil... Var en grym hoj!
Blir en ny hoj till nåsta sommar, då jag har flyttat till den nya lägenheten!
Klart du ska köpa en R1a, det kommer jag garanterat göra nästa sommar! :yoparty
Mitt MSN strular som fan, så är inte inne så ofta, men vi får surra lite där!
Kolla på bilderna, så vet du varför du ska köpa R1an ;)


MVH Roothen
 

Bifogat

  • DSC07356.JPG
    DSC07356.JPG
    45 KB · Visningar: 117
  • DSC07364.JPG
    DSC07364.JPG
    45.9 KB · Visningar: 105
  • DSC07324.JPG
    DSC07324.JPG
    46.9 KB · Visningar: 87
Last edited:

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Någon som vet vilken mängd olja man ska hälla i när man ska byta olja ock filter på en R6-01 ?

En fråga till .....
Vilken är orginal drevningen på R6-01
 

exc

Rider
Gick med
21 Dec 2006
Ort
Umeå
Hoj
R1 str.fighter T , KTM 450
Min -98:a vibrerar rätt friskt när man ligger och varvar mellan 4-5000, över eller under de varven är det inga vibrationer alls. Den vibrerar likadant när man står still och varvar på tomgång som när man är ute och kör. Är det ett vanligt problem? Ganska oskönt när händerna domnar av efter ett par minuters körning.

Jag hade vibrationer på min förra R1:a med det var endast när jag körde. Det det berodde på var att den gått bana och hade en rätt hård setup på gaffeln, jag släppte lite på fjädrarna och lättade på comp. Annars skulle det kunna vara att motorn går dåligt på något vis just vid 4-5000 det verkar ju vara just i böjan av mellanregistret, kolla nålhöjden.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top