Tack!
Borde inte vara någon större skillnad på svårighetsgrad på det gamla provet och de nya.
Det jag känner mig mest osäker på är krypkörningen,
men kommer nog hinna öva en del innan de blir dags.
Tack!
Borde inte vara någon större skillnad på svårighetsgrad på det gamla provet och de nya.
Det jag känner mig mest osäker på är krypkörningen,
men kommer nog hinna öva en del innan de blir dags.
Finns ju lättare cyklar att köra konbana med än sporthojar...
Min XT 600 leker jag runt de klurigaste konbanorna med, medan det är betydligt svårare med min retta... (Nu är iofs min XT inte godkänd för uppkörning men ändå)
De var allt en bra surig gubbe!Har inte kollat om det stämmer, men vad uppkörningsgubben sa till mig när jag körde upp var:
-De som kommer på sporthojar kuggar jag direkt, pga de inte har svängradie att komma runt den nya konbanan.
Ska tänka på de.
Försök att starta till höger på banan då du då får en vänstersväng vid vändningen, vilket många tycker är lättare.
Tack!
Lycka till
Någon som har ersatt "katten" med Y-pipe på en R1 04 ?. Är det nåt att satsa på eller köra med slip+kat ?. Effekten är väl marginell eller, ökar db nivån något ?.
Kör upp nu på Måndag med min R6:a, börjar kännas jobbigt..
Finns det någon här som kört upp med sin R1/R6?
Men allvarligt, då är du grym på krypkörning med fullt styrutslag. Jag kollade in körkortsboken och ställde upp några hinkar på tomten. Det går fan inte att vända om enligt lågfartprovet med rettan. Min rekomendation till "Twinex" är att hyra en cykel från trafikskolan...Körde upp med min R1-01 i våras. Gick hur bra somhelst, relativt bra marginal till linjerna. Det går men man måste träna på just det momentet. Tog kortet privat och hade bara sett baorna på bild. Just svängen hade jag dock tränat på genom att ta ungarnas gatkritor och måla upp de 4 konerna och yttermåtten.
Lycka till! /D.
Men allvarligt, då är du grym på krypkörning med fullt styrutslag. Jag kollade in körkortsboken och ställde upp några hinkar på tomten. Det går fan inte att vända om enligt lågfartprovet med rettan. Min rekomendation till "Twinex" är att hyra en cykel från trafikskolan...
Men allvarligt, då är du grym på krypkörning med fullt styrutslag. Jag kollade in körkortsboken och ställde upp några hinkar på tomten. Det går fan inte att vända om enligt lågfartprovet med rettan. Min rekomendation till "Twinex" är att hyra en cykel från trafikskolan...
Är det mest ljudet som du vill åt måste GPR-ejEUgodk vara det du vill ha, väldigt mörkt och gôtt ljud. Köper du dessutom rostfria varianten blir det billigt, runt 7000 med kat-ersättare. Spelar inte pengarna någon roll skall du ha helsystem utan exup som tar bort en hel del ljud dessutom får du då sån't gurglande/poppande på avslag....Andra rekommendationer på Slipon till R1 -05? Vill ha ett ljud... som inte liknar andras...
Kuggade
Klant är vad man är, satte ner foten i lågfartsdelen. Blev alldeles för nervös! Klant!!
Ahh lider med dig. Det positiva är att sommaren har nyss börjat så du hinner nog få en chans till.Kuggade
Klant är vad man är, satte ner foten i lågfartsdelen. Blev alldeles för nervös! Klant!!
Ajdå :/
bättre lycka nästa gång.. får du vänta länge eller?
Ahh lider med dig. Det positiva är att sommaren har nyss börjat så du hinner nog få en chans till.
Du har ingen polare som kör offroad eller vanlig landsvägscykel? det är mycket lättare att klara lågfartsdelen med vad som helst utom sporthoj...
Ett alternativ är att ta ett par lektioner med körskolan för att få tillgång till deras hojar. (var öppen med dom, det finns ju folk som det går att resonera med)...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|