R1 och R6-tråden!

Mapa

Mapa
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Johanneshov
Hoj
CBR1000RR -06
Hej på er..

Jag letar efter kolfiberskydd till gaffelkronan på min hoj, R1 -99.
Är det någon som vet vart man kan hitta det..Letat men bara hittat till nyare hojar...


Kanske någon som har hemma på hyllan?

mvh

Mapa
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
De är lite av varje nån liten bukla men även ett väck (utåt) i en utav linjerna som går ut med tanken..:mad: även ett litet jack.. så de är nog lack svetsa o trycka som gäller.. kan slänga upp en bild imorgon.. va kostar en bättre beg tank ca.. ingen som är sugen på o sälja en ?:)
behöver nog ev en ny front kåpa pga de är sågat lite i den, (inget som är så fult men vill nog ha orginal grejer)pris?

//Linus

Toppkåpa till min R1 2002 kostade 3089 med frakt. Sams motor

Finns på ebay i olika färger oxå, kolla där.
 

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
Bucklor o bulor ligger på vänster sida ut med linjen och i den röda mitt dekalen mot tanklocket till...
DSC00933.JPG
//linus
 
Last edited:

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
Du kan ju prova att skruva bort tanklocket & försöka knacka ut bucklorna inifrån på något vis. Jag köpte en begagnad men felfri tank för 2.500:-

tackar tackar.. då har jag lite koll på pris på en ny tank..
tänkte kolla upp på en verkstan här i hålan va han ska ha för o göra de
iordning.. tror inte jag är rätt person för jobbet :D
har även lite små planer på o lacka hela hojen vit upp till o mattsvart ner till
framåt sommaren /hösten.. kanske kan bli nice!?
//linus
 

ulf_larsson

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha YZF R6 -07
tackar tackar.. då har jag lite koll på pris på en ny tank..
tänkte kolla upp på en verkstan här i hålan va han ska ha för o göra de
iordning.. tror inte jag är rätt person för jobbet :D
har även lite små planer på o lacka hela hojen vit upp till o mattsvart ner till
framåt sommaren /hösten.. kanske kan bli nice!?
//linus

Så att den ser ut något sånt här?

0600306f2rcxy6.jpg
 

vette78

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Hyltebruk
Hoj
2006 YAMAHA YZF R6
Försäkring och annat...

Tjena!

Tänkte att jag skulle lacka lite på min R6a med... Före och efterbilder kommer om nån månad...:tummenupp

Jo, jag skulle fixa försäkring på min nyinförskaffade hoj idag och fick en "liten" chock:mad: ..
När jag i oktober-november kollade försäkringar på olika hojar för att se vilken jag skulle köpa fick jag en offert per mejl av Folksam. Helförsäkringen skulle kosta 10941kr helår på en R6-06.
Jag bestämde mig då för en R6 för att det var ett mycket bra pris.
Offerten gällde november ut men eftersom jag inte hittade en hoj förrens nu så gällde inte den och idag fick jag en ny offert på en exakt samma hoj men då var priset 47000kr:va
PISS!!
Det blev halvförsäkring hos IF istället för 850kr i mån.

Ha de gött!

Jonas
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Tjena!

Tänkte att jag skulle lacka lite på min R6a med... Före och efterbilder kommer om nån månad...:tummenupp

Jo, jag skulle fixa försäkring på min nyinförskaffade hoj idag och fick en "liten" chock:mad: ..
När jag i oktober-november kollade försäkringar på olika hojar för att se vilken jag skulle köpa fick jag en offert per mejl av Folksam. Helförsäkringen skulle kosta 10941kr helår på en R6-06.
Jag bestämde mig då för en R6 för att det var ett mycket bra pris.
Offerten gällde november ut men eftersom jag inte hittade en hoj förrens nu så gällde inte den och idag fick jag en ny offert på en exakt samma hoj men då var priset 47000kr:va
PISS!!
Det blev halvförsäkring hos IF istället för 850kr i mån.

Ha de gött!


Jonas

Gå med i SMC så får du automatiskt bättre pris hos Folksam. Anmäl dig sedan till en av Folksams sporthojskurser så får du ner prmien lite till!

Satte min på morsan genom if, Gick på 3k i månaden på en r6-07:a men men int ska man va snål =)

Öpp öpp, kallas skenförsäkring & är iiinte populärt här på Sporthoj.:)

tackar tackar.. då har jag lite koll på pris på en ny tank..
tänkte kolla upp på en verkstan här i hålan va han ska ha för o göra de
iordning.. tror inte jag är rätt person för jobbet :D
har även lite små planer på o lacka hela hojen vit upp till o mattsvart ner till
framåt sommaren /hösten.. kanske kan bli nice!?
//linus

Köp kraschkåpor eller begagnade kåpor i så fall, annars lär du få ett sämre pris den dagen du ska sälja. Men det låter nice!

Är det fler än jag i detta eminenta forum som kommer att hänga i Yamaha-montern på lördagen? Kunde ju vara kul att säga Hej i så fall.
 
Last edited:

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
Gå med i SMC så får du automatiskt bättre pris hos Folksam. Anmäl dig sedan till en av Folksams sporthojskurser så får du ner prmien lite till!



Öpp öpp, kallas skenförsäkring & är iiinte populärt här på Sporthoj.:)



Köp kraschkåpor eller begagnade kåpor i så fall, annars lär du få ett sämre pris den dagen du ska sälja. Men det låter nice!

Är det fler än jag i detta eminenta forum som kommer att hänga i Yamaha-montern på lördagen? Kunde ju vara kul att säga Hej i så fall.

ska lägga detta på minnet!!

//linus
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
Kommer också att va på mässan på lördag.. Blir väl iofs inte yamaha-montern hela dagen, men en stund är man nog där iaf
 

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Eksjö
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Har varit och köpt mig en R6:a. :hej

Det är ett litet stenskott(?) i tanken, bör jag göra något åt det? Risk för rostangrepp?

Någon som genom att kolla på bilderna kan uppskatta hur många mil mina däck har kvar i livet? Jag har noll koll, kanske bättre att byta till nya nu så jag slipper göra det under säsongen.

Jag behöver få tag på de fjärdrar som håller ihop ljuddämparen och röret till ett Acrapovic slipon. Var får jag tag på fjädrar?
 

Bifogat

  • tank.jpg
    tank.jpg
    120.4 KB · Visningar: 74
  • bakdäck.jpg
    bakdäck.jpg
    140.3 KB · Visningar: 90
  • framdäck.jpg
    framdäck.jpg
    140.2 KB · Visningar: 77

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Tjena alla R1-ägare.
Jag planerar på att köpa 1000cc efter att ha kört 600 några år. Tyvärr är man nyinflyttad till Upssala så hojmässigt är det skitdyrt med försäkringar här!
Men jag skulle bli glad om någon pmade eller skriver här, ett reg nr på:
R1 2002


Måste kolla försäkringar...
Tack på förhand
Jonas

Nån som hade ett reg.nr på R1a 2002-03?
Pma gärna
Ps. jag är inte nån tjyyyv :)
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Ska leta i arkivet åt dig :)

Det vore snällt! Letat bland alla annonssidor men inte hittat någon som stämmer överens med VVs hemsida. Det finns 2 st importerade R1or med reg.nr på blocket men som inte är inreggade....
 
Last edited:

Dr Korken

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Ort
Växjö
Hoj
Dr R6
Jahapp, då är man numera en R6 ägare, men snälla säg mig varför känns helt plötsligt som om det är en evighet till sommaren ?
 

Bifogat

  • DSC00443.jpg
    DSC00443.jpg
    103.4 KB · Visningar: 90

Manolo

Full Throttle
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Karlskrona
Hoj
Hojlös
Har varit och köpt mig en R6:a. :hej

Det är ett litet stenskott(?) i tanken, bör jag göra något åt det? Risk för rostangrepp?

Någon som genom att kolla på bilderna kan uppskatta hur många mil mina däck har kvar i livet? Jag har noll koll, kanske bättre att byta till nya nu så jag slipper göra det under säsongen.

Jag behöver få tag på de fjärdrar som håller ihop ljuddämparen och röret till ett Acrapovic slipon. Var får jag tag på fjädrar?

Svår att se hur många mil men de räcker säkert ett par mil. Det jag kan säga är att det ser ut som begagnade race-däck.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top