Har varit och köpt mig en R6:a.
Det är ett litet stenskott(?) i tanken, bör jag göra något åt det? Risk för rostangrepp?
Någon som genom att kolla på bilderna kan uppskatta hur många mil mina däck har kvar i livet? Jag har noll koll, kanske bättre att byta till nya nu så jag slipper göra det under säsongen.
Jag behöver få tag på de fjärdrar som håller ihop ljuddämparen och röret till ett Acrapovic slipon. Var får jag tag på fjädrar?
Du har racedäck på hojen, var försiktig när du kör eftersom det krävs att du ligger på en hög arbetstemperatur för att få fullt grepp. Dessutom är de lömska vid vått underlag eftersom de är omönstrade på sidorna.
Huruvida däcken är bra eller dåliga är svårt att avgöra på de korten du har tagit. Du måste kolla hur profilen ser ut på däcken. Är det ojämn profil så är det inga däck du ska köra aktivt med. Du lär säkert få ut ca 200 mil med dem vid vanlig körning. Men är du inte van att köra på racedäck, speciellt om du är nybörjare på hoj, så skulle jag satsa på att byta däck även om det är dyrt.
Fjädrarna till Akrapovic-pipan kan du säkerligen beställa hem via www.allright.fi som säljer dessa pipor.