R1 och R6-tråden!

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Då var man med hoj igen då..


Min R1 -04 blev ju stulen i slutet på förra året (vet vem tjuven är, men inte hittat hojen, eller delar av den)

så igår efter mycket velande om vad jag skulle köpa inför årets säsong, så blev det en R1 -05 lavaröd


ses på vägarna :tummenupp
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
Slappa skrev:
Jag skulle återigen tipsa om Rg racings puckar!

Ok, men vart får man tag på dom då?
Fyller dom sin funktion väl?


Ingen annan som har nåt att säga om krashpuckar till en R1 -02?

Har sett att det finns rampuckar, motorkåpspuckar och även svingpuckar.
Bör man ha alla dessa eller räcker det med rampuckar?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Då var man med hoj igen då..


Min R1 -04 blev ju stulen i slutet på förra året (vet vem tjuven är, men inte hittat hojen, eller delar av den)

så igår efter mycket velande om vad jag skulle köpa inför årets säsong, så blev det en R1 -05 lavaröd


ses på vägarna :tummenupp

Kul för dig!!:tummenupp Se nu till att förvara denna framför sängen hela säsongen då du inte kör!;)

Så du vet vem som stal den andra hojen? Intressant. Berätta gärna mer om du vill!
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Ok, men vart får man tag på dom då?
Fyller dom sin funktion väl?


Ingen annan som har nåt att säga om krashpuckar till en R1 -02?

Har sett att det finns rampuckar, motorkåpspuckar och även svingpuckar.
Bör man ha alla dessa eller räcker det med rampuckar?

http://www.rg-racing.com/

R&G är bra skit. Men egentligen duger det mesta på marknaden. Se bara till att de är tillverkade av delrinplast eller inte för hård nylon. De ska vara sega, hård nylon kan komma att brytas vid hårda slag. Skippa stajlade alu-puckar.

Om man ska ha puckar eller ej kan man orda om. Har man otur så kan kraschpuckarna hugga tag i något när hojen glider längs backen med ett voltande som följd. Men oftast gör de mer nytta än skada.

Yamaha säljer kombinerad depåstöd & svingpuckar i ett för 440kr paret. Billigt & bra, men lite fula.

Vill du vara på säkra sidan så tycker jag att du investerar i rampuckar, svingpuckar & en puck som skydd för kopplingsarmen på höger sida som är en svag punkt om du lägger dig. 04-06 har ett litet skydd där som hjälper. 98-03 har det inte.
 
Last edited:

Stefan_Kga

Hellre ihjälkörd än omkörd = )
Gick med
17 Sep 2008
Ort
Kar
Hoj
-07 Yamaha Yzf-R6
Första servicen r6 -07

Nån som vet vad 100mila -servicen kostar på ett ungefär ???


Tack på förhand :)
 

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R6 ratrace edition
Kraschpuck

Någon som vet vad de kan vara för märke på denna häringa kraschpucken?
kraschpuck.JPG Behöver ha tag på 1 sådan :)
 

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Jag har ju sjösatt projekt 'skruva sönder hojjen för all framtid'-projektet. Nu är det mesta löst (=den enkla biten......) och jag är lite nyfiken på vad den där gummiduken/skyddet gör som sitter mellan motor och förgasarbrygga. Är den nödvändig? Jag skall ju ha tillbaka motorn på plats så småningom, och den verkar vara en typisk grej som kommer att ställa till ordentliga problem med passform...
 

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Ort
Skutskär
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
Någon som vet ?

Sadeln på en R1 00-01, passar den på en R1 98-99 ? Jag tänker på den främre för föraren, för tanken skall ju se lite annorlunda ut har jag hört (andrahandsuppgifter).

/ Peter
 

Nilssson_

#17 R600
Gick med
9 Feb 2009
Ort
Skåne
Hoj
Bmw S1000rr
Lite små funderingar kring min hoj..Det är en r6: 06a som gått 400 mil.
Borde kanske inte alls vara orolig med tanke på skicket, men ja har ägt den i en vecka och tänkte kolla iaf:)

Ska det skramla ganska mkt på låga varv? Och skrammel kommer även när jag ligger på motorvägen, ca 8000 varv i 6:an..


/Martin
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Jag har ju sjösatt projekt 'skruva sönder hojjen för all framtid'-projektet. Nu är det mesta löst (=den enkla biten......) och jag är lite nyfiken på vad den där gummiduken/skyddet gör som sitter mellan motor och förgasarbrygga. Är den nödvändig? Jag skall ju ha tillbaka motorn på plats så småningom, och den verkar vara en typisk grej som kommer att ställa till ordentliga problem med passform...

Gummiduken är en värmesköld avsedd att hindra att det skulle bli en brand om det skulle läcka ut lite bensin.

Någon som vet ?

Sadeln på en R1 00-01, passar den på en R1 98-99 ? Jag tänker på den främre för föraren, för tanken skall ju se lite annorlunda ut har jag hört (andrahandsuppgifter).

/ Peter

Jag är rätt säker på att den är samma. Artikelnumret är identiskt frånsett modellbeteckningen. Vill minnas att jag hade både -98 & -01 sadel på racehojen.

Lite små funderingar kring min hoj..Det är en r6: 06a som gått 400 mil.
Borde kanske inte alls vara orolig med tanke på skicket, men ja har ägt den i en vecka och tänkte kolla iaf:)

Ska det skramla ganska mkt på låga varv? Och skrammel kommer även när jag ligger på motorvägen, ca 8000 varv i 6:an..


/Martin

Kan du beskriva skramlet lite mer ingående? Kan det bero på en för slak kedja?
 
Last edited:

Nilssson_

#17 R600
Gick med
9 Feb 2009
Ort
Skåne
Hoj
Bmw S1000rr
Nope inte kedjan iaf, den ser och känns kanon.
Först trodde jag det var typ dragkedjan på skinnstället som låg och vibrerade mot tanken på motorvägen men när jag reser mig upp så är där ngt "missljud" ändå..men långt ifrån alltid men det finns där och det stör då och då. kanske ngt normalt?
skramlet på låga varv menar jag verkligen ngt konstigt skrammel på såpass låga varv som vid start i 1:an och 2:an.
I övrigt kanon nöjd med hojen, den är som ny i skicket annars så jag tycker det verkar konstigt att där skulle vara något fel "redan" på den. :huvet
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Nope inte kedjan iaf, den ser och känns kanon.
Först trodde jag det var typ dragkedjan på skinnstället som låg och vibrerade mot tanken på motorvägen men när jag reser mig upp så är där ngt "missljud" ändå..men långt ifrån alltid men det finns där och det stör då och då. kanske ngt normalt?
skramlet på låga varv menar jag verkligen ngt konstigt skrammel på såpass låga varv som vid start i 1:an och 2:an.
I övrigt kanon nöjd med hojen, den är som ny i skicket annars så jag tycker det verkar konstigt att där skulle vara något fel "redan" på den. :huvet

Du bor ju i Skåneland ser jag, så har du nära till Helsingborg råder jag dig att åka förbi Yamaha-Center & låta dem lyssna på oljudet. Svårt att ge bra råd över nätet när det gäller missljud:)
 

Nilssson_

#17 R600
Gick med
9 Feb 2009
Ort
Skåne
Hoj
Bmw S1000rr
Tackar så mycket för tipsen !:) nä det är sant missljud är rellativt svåra att ta över nätet:p men ska köra in till en handlare, finns ju även lillemans mc i lund, har närmst till honom iaf. eller lindströms motor har bättre mekare?

Kommer garanterat att fråga mer när de dyker upp något! hoppas slippa problem bara! där e ju iaf 4 år garanti kvar på hojen då den inte togs i bruk förrän förra året:yoparty
 

pinocchio

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2007
Ort
Skutskär
Hoj
1998 Suzuki Gsxr 750
X-up;4129934 Jag är rätt säker på att den är samma. Artikelnumret är identiskt frånsett modellbeteckningen. Vill minnas att jag hade både -98 & -01 sadel på racehojen. [/QUOTE skrev:
Tack för svaret ! :tummenupp

/ Peter
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top