Slappa
Rage closed inside!
De ära lugnt det äru ingenwe som kan altt heller!underbart med folk som delar med sig av erfarenheter och kunnande..tackar
jag sakarn morgan
De ära lugnt det äru ingenwe som kan altt heller!underbart med folk som delar med sig av erfarenheter och kunnande..tackar
Slappa skrev:Jag skulle återigen tipsa om Rg racings puckar!
Då var man med hoj igen då..
Min R1 -04 blev ju stulen i slutet på förra året (vet vem tjuven är, men inte hittat hojen, eller delar av den)
så igår efter mycket velande om vad jag skulle köpa inför årets säsong, så blev det en R1 -05 lavaröd
ses på vägarna
Ok, men vart får man tag på dom då?
Fyller dom sin funktion väl?
Ingen annan som har nåt att säga om krashpuckar till en R1 -02?
Har sett att det finns rampuckar, motorkåpspuckar och även svingpuckar.
Bör man ha alla dessa eller räcker det med rampuckar?
Jag har ju sjösatt projekt 'skruva sönder hojjen för all framtid'-projektet. Nu är det mesta löst (=den enkla biten......) och jag är lite nyfiken på vad den där gummiduken/skyddet gör som sitter mellan motor och förgasarbrygga. Är den nödvändig? Jag skall ju ha tillbaka motorn på plats så småningom, och den verkar vara en typisk grej som kommer att ställa till ordentliga problem med passform...
Någon som vet ?
Sadeln på en R1 00-01, passar den på en R1 98-99 ? Jag tänker på den främre för föraren, för tanken skall ju se lite annorlunda ut har jag hört (andrahandsuppgifter).
/ Peter
Lite små funderingar kring min hoj..Det är en r6: 06a som gått 400 mil.
Borde kanske inte alls vara orolig med tanke på skicket, men ja har ägt den i en vecka och tänkte kolla iaf
Ska det skramla ganska mkt på låga varv? Och skrammel kommer även när jag ligger på motorvägen, ca 8000 varv i 6:an..
/Martin
Nope inte kedjan iaf, den ser och känns kanon.
Först trodde jag det var typ dragkedjan på skinnstället som låg och vibrerade mot tanken på motorvägen men när jag reser mig upp så är där ngt "missljud" ändå..men långt ifrån alltid men det finns där och det stör då och då. kanske ngt normalt?
skramlet på låga varv menar jag verkligen ngt konstigt skrammel på såpass låga varv som vid start i 1:an och 2:an.
I övrigt kanon nöjd med hojen, den är som ny i skicket annars så jag tycker det verkar konstigt att där skulle vara något fel "redan" på den.
Du bor ju i Skåneland ser jag, så har du nära till Helsingborg råder jag dig att åka förbi Yamaha-Center & låta dem lyssna på oljudet. Svårt att ge bra råd över nätet när det gäller missljud
Närmre till Brink på Lindströms motor i limhamn
http://www.lindstromsmotor.se/
Kör förbi & snacka med Anders
Nån som vet vad 100mila -servicen kostar på ett ungefär ???
Tack på förhand
X-up;4129934 Jag är rätt säker på att den är samma. Artikelnumret är identiskt frånsett modellbeteckningen. Vill minnas att jag hade både -98 & -01 sadel på racehojen. [/QUOTE skrev:Tack för svaret !
/ Peter
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |
|
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner
Ducati Desmosedici GP7 är o... |
|
BMW närmar sig MotoGP
Sedan en tid har olika rykt... |
|
2025 års KTM 450 SMR
KTM höjer ribban för 2025 å... |