Tackar för svar! Jag hittade ett Puig double bubble mörktonat glas för 895kr här i Sverige, är det dyrt eller är det var de ligger på?
/Daniel
Ett bra pris tycker jag!
Skare va såhär? Skare de? Va va va?!
Skumt, känner igen urgröpningen, men kan inte minnas att jag har sett den på den -98 som jag hade.
Men den ser onekligen fabriksgjord ut.
min hoj tickar väldans från ventilerna, många säger att det är normalt men jag vill ändå kontrollera det nu under vintern. hur komplicerat är det? har enbart gjort en ventilkontroll innan (på en VFR), på R1:an kommer jag säkerligen behöva shimsa om.
har även kollat med Yamaha center här i gbg och dom skall ha mellan 2000-3000.- för en kontroll samt lite justeringar. är det mycket som behöver justeras så tillkommer det. själv tycker jag det lät prisvärt, men man vill ju gärna göra det själv så länge man inte klantar sig
Jag tycker det låter prisvärt med tanke på att du har ryggen fri om något skulle hända i efterhand som kan härledas till ventilerna. Se bara till att få ett specifierat kvitto.
Vill du spara pengar så kan du ju förbereda hojen så mycket som möjligt inför det stundande verkstadsbesöket genom att lämna in den utan kåpor & bifoga en lös tom tank + luftfilterbehållare.
Last edited: