Hej
Ska börja med att be om ursäkt om det är så att denna post hamnar i fel tråd, men ansåg att detta var kanske det bästa stället att posta den. Detta blir även min första post är även om jag har varit en aktiv läsare sedan i våras, då jag köpte min R1’a -00. Eller rättare sagt, vart såld! Vilken underbar maskin! Även om jag nu inte tillhör gänget här med fullkåpad. Utan köpte en streetfighter i svart kolfiber
Nu är det så att jag har som plan att fixa med den nu över vintern, inför nästa sommar, några visuella saker och några saker som måste fixas. Bland annat skyltbelysning och byte av backspeglar! Så nu har jag några frågor jag hoppas att jag kan få svar på här.
Till och börja med har jag tänkt att jag ska byta ut bakdelen på den, den har ingen passagerare sits, lite för bred, samt att den är lite skadad sedan tidigare. Har läst att många har bytt sina äldre kåpor, och just bakdelen till R6 modellen. Min tanke var att ta en R1-04/05, tror folk att det är praktiskt möjligt? Finns det någon speciell anledning varför alla tar R6’an?
Eller har du något annat förslag på bakdel, är öppen för förslag! Är inte rädd för att modifiera den efter behov! Sen är även frågan, har du en du vill bli av med? Ska jag maila vart enda demoteringsfirma i Sverige och fråga? Eller är det bara att ge upp och köpa en ny kopia? Känns väldigt onödigt att köpa en ny då jag ändå ska ”fixa” med den en hel del och i slutändan lacka om den, så både repade och spruckna delar funka.
Och nu då jag ändå skriver här kan jag fråga om det är någon som har följande delar som de vill bli av med eller om jag igen ska leta på annat håll. (igen om jag inte får posta sånt här ber jag om ursäkt, fann inget "detta får du / detta får du inte").
Letar efter övre sidokåpor till en R1 -00, både höger och vänster, samma sak här som tidigare, begagnat ses som en fördel. Och var lugn, jag ska inte bara sätta på den som de är, även här är det moddningsplaner på gång! Sedan letar jag även efter passagerarfotpinnar + vänster fäste.
Hoppas att någon kan svara på några frågor i alla fall!