R1 och R6-tråden!

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
bekymmer med R6:an.

Jag ställde in i höstas, med nästan tom tank, tänkte inte på det alls.
Den gick som en klocka som vanligt !

plockade nu ner lite inför vårservicen förra onsdagen, plockade ur KN-Filtret och tvättade detta, medans detta torkade så körde jag motorn varm och körde ett par varv runt garaget, den gick inte 100, ville inte varva mer än typ 5k rpm, jaja, kör ju utan filter och det är ganska kallt tänkte jag.
Körde in, bytte olja, provstartade igen.
i lördags satte jag tillbaka filtert och skulle provköra lite, samma sak, ville inte varva
precis när det börjar dra lite så blir de tvärstop !

hmmm, började tänka på kondens osv...

idag laddades tanken med ca 10L 95 okt, i flaska k-sprit och resten V-Power (ca 3-4L)
lät åbäket stå på tomgång i ca 15 min, körden ett varv. nu varvar den till ca 6500 rpm, sen samma visa, helt stop !

lät den stå i 10-15 minuter till och tog en runda till, samma skit.

jaja, tänkte jag, bara att tömma förgasarna väl..
demontera tank & lite kåpor....
hitta dräneringsskruvarna...
hitta lämpligt verktyg, tror inte att det var rätt, men en torx T15 gjorde jobbet på de 2 högra gasarna, sen tappade jag ner bitzen i nåt jävla skrymsle under förgasarna....
i 45 min försökte jag hitta skiten, men den verkar ha fått det bra där den hamnade, för den går ej att frambringa...
medans jag letade så hittade jag ett 3-kors till slangen för vevhusventilationen som är "öppen" i ena änden, men det skall tydligen vara så om man tittar på yamahas sprängskiss, så det lär väl inte vara bekymmret...

men i övrigt, tror ni att jag är rätt på det med kondens/vatten ??

någon som vet var det skall vara för mejsel/verktyg till dräneringsskruven ?
T15 känns lite lite för liten, T20 går inte in, det ser ut som att det är Torx och inte insex, men det är ju inte jättelätt att se tyvärr....
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Jag kommer att landa på en bit över 17000 hel/hel avställnigsbar för min R1 -06. 35 år i Stockholm.

Damn! Jag betalar 1200/år, men då får jag inte vistas i trafiken :D Dock kan man köra mycket bana för ~16k/år. Det är verkligen sjuka (men logiska) premier på att köra modern sporthoj i trafiken!

BTW, tog första repan idag (självklart på inhägnat område...). Regn och slicks var väl lite onödigt spännande, men satan vilket flong det är i maskin!
Hjulspinn i ~130 knyck är inget man blir stöddig utav :kalsongbyte
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Damn! Jag betalar 1200/år, men då får jag inte vistas i trafiken :D Dock kan man köra mycket bana för ~16k/år. Det är verkligen sjuka (men logiska) premier på att köra modern sporthoj i trafiken!

BTW, tog första repan idag (självklart på inhägnat område...). Regn och slicks var väl lite onödigt spännande, men satan vilket flong det är i maskin!
Hjulspinn i ~130 knyck är inget man blir stöddig utav :kalsongbyte
Fedt!

Vilken sandlåda är det du ska leka i nu när säsongen drar igång? Tjocky 1000?
 

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Segeltorp
Hoj
Enduro
Är i stort behov av ett elschema till kabelhärvan för framljus/mätare. Tidigare ägare har modifierat för streetfighter lyse m.m.

Ngn som kan skicka över eller länka??

//Niklas
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Damn! Jag betalar 1200/år, men då får jag inte vistas i trafiken :D Dock kan man köra mycket bana för ~16k/år. Det är verkligen sjuka (men logiska) premier på att köra modern sporthoj i trafiken!

BTW, tog första repan idag (självklart på inhägnat område...). Regn och slicks var väl lite onödigt spännande, men satan vilket flong det är i maskin!
Hjulspinn i ~130 knyck är inget man blir stöddig utav :kalsongbyte

Fast 17000/ år är det ju, så jag landar väl
Så max ca 7000 för helåret eftersom jag har den påställd från mitten av maj tills det blir kyligt och aldrig när det regnar.
 

pg_ice

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Katrineholm
Hoj
Yamaha YZF R1-05
hade problem med att halvljuset stod för högt
skit enkelt att justera ner så det var inget problem

är det nån som har nån fuskhöjd på hur man kan ställa in ljuset?
alltså nån viss höjd och avstånd mot ex en garagevägg?
 

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Ort
Gävle/Älvsjö
Hoj
CBR 1000 - 08
nå, hur har folk löst det med regplåtshållaren. Kör ni nå färdiga paket eller hemma pul ?
bilder uppskattas
 

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Svart FZ1-S
Snackas det något om yamahas 2012 modeller än? Dom bör ju komma med helt nya modeller med tanke på vad konkurrenterna sprutar ut.
 

Johan_kallman

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2010
Ort
Västerås
Hoj
Kawasaki GPZ100 fighter
Jahapp då var säsongen över innan den ens började :(
Har en gammal skada i ryggen som har gjort sig KRAFTIGT påmind nu + att knäna inte är så bra heller, har avverkat 50 mil nästan och varenda gång känns det som nån kör in en kniv längst ner i ryggen efter ett tag och det gör riktigt ont så för min hälsas skulle måste jag nog tyvärr sälja den redan och köpa gubbhoj eller nåt man sitter 'bättre' på - fast har faktiskt eventuella planer på att streetfighter kita den för jag älskar verkligen hojen :/
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top