najs
här e min & sambons vinterförvaring
Vilket monster till R1a du har!
najs
här e min & sambons vinterförvaring
Färgsättningen på din R1 är det fan inget som slår. Grymt snygg.
Vilket monster till R1a du har!
Säsongen är inte över ännu
Vinterförvaring
Igår när jag bytte tändstift för första gången så passade jag även på att tvätta luftfiltret.
När jag hade sköljt av filtret med tvål o vatten så hade jag hela handfatet fullt med dom där små gula hårstråna som sitter på ovansidan av filtret.
Nu när det är torrt och jag skakar det så lossnar massa sånna där små strån...ska det vara så eller ska jag köpa nytt? Har inte oljat in det än så det kanske e lugnt när oljefilmen ligger på filtret?
Om jag köper ett k&n filter, måste jag ställa om förgasarna då?
är det ett tvättbart/återanvändbart filter du har ?
"vanliga" filter slänger man, tvättas EJ !
med tvättbara filter typ K&N och liknande kan det mycket väl blir bäst med en ombestyckning.
Igår när jag bytte tändstift för första gången så passade jag även på att tvätta luftfiltret.
När jag hade sköljt av filtret med tvål o vatten så hade jag hela handfatet fullt med dom där små gula hårstråna som sitter på ovansidan av filtret.
Nu när det är torrt och jag skakar det så lossnar massa sånna där små strån...ska det vara så eller ska jag köpa nytt? Har inte oljat in det än så det kanske e lugnt när oljefilmen ligger på filtret?
Om jag köper ett k&n filter, måste jag ställa om förgasarna då?
Gula hårstrån?
Är du säker på att det är ett tvättbart filter du har?
Ja små gula hårstrån på ovansidan. Njae jag TROR att det är ett original, ser ut som det iaf.
Och i haynesboken så står det att man ska tvätta o olja in sen sätta tillbaka men jag har redan beställt ett nytt =)
Ja små gula hårstrån på ovansidan. Njae jag TROR att det är ett original, ser ut som det iaf.
Och i haynesboken så står det att man ska tvätta o olja in sen sätta tillbaka men jag har redan beställt ett nytt =)
Jag surfade lite på det världsomspännande nätet och hittar en del trådar som säger att R6 01 ska ha skumgummifilter (foam) original. I så fall förklarar det varför Haynes menar att det ska tvättas. Nu handlar detta om amerikanska sidor. Kan det vara så att R6:an fick pappersfilter här i Europa, eller har du månne inte originalfilter i din?
Det är exakt ett sånt här filter jag har http://www.ebay.co.uk/itm/YAMAHA-YZ...35?pt=UK_Motorcycle_Parts&hash=item5ae22d1e4f
Det är dom gula "hårstråna" (ser ut som det iaf) som släpper som faan. Om du drar handen på den så får du hela näven full.
Så jag chansar inte. Redan beställt ett nytt =)
tack för alla svar!
Tjabba !
Går ej att starta min Hoj (R6 2008)
el starten får ingen kraft. får putta igång den !
känns weird. ska dra köpa en c-tek mxs 5.0
finns det några andra råd?
Help me Liksom
någon som har ett nytt R6 Batteri över till salu kanske isf ?
Mvh Tanjos
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |