R1 och R6-tråden!

TimR

Ny medlem
Gick med
25 May 2011
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6 -01 | Kawasaki kx 250 -03
Det där var något nytt för mig som ändå har sett relativt många luftfilter genom åren! Ser ut som någon typ av mjukare nålfilt. Då förstår jag var du menar.
Nytt filter verkar smartast. Om du vill göra rent och hålla efter det själv istället för att byta så kan du ju köpa ett BMC eller K&N bumullsfilter.
http://www.ebay.co.uk/itm/K-N-AIR-F...rcycles_Parts_Accessories&hash=item20bd69ff08

Behöver jag krångla med munstycken o sånt till förgasarna om jag köper ett K&N eller BMC filter?
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Behöver jag krångla med munstycken o sånt till förgasarna om jag köper ett K&N eller BMC filter?

Det är en fördel att kolla över bestyckningen ifall du ändrar på luftflödet genom att byta till en annan typ av filter. Tydligen så flödar originalfiltret till din hoj minst lika bra, om inte bättre, än ett K&N. Så i så fall kommer ju inte hojen att gå för snålt. Men om man ska få ut något av att köpa ett eftermarknadsfilter så vill man ju att det flödar bättre än original, och då kanske BMC:s racevariant kan vara intressant.

Oavsett vilket så bör man kolla bestyckningen efter justering. Iallafall genom att kolla färgen på stiften.
 

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Säljes! R1 09 orginal batteri Yuasa som nytt, avplockat tidigt därav skicket pris bud.

Samt ett Akrapovic titanium slipon suttit på en R1 01 pris bud.

Intresserad skicka pm!
Skickas köparen står för frakten
 

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
Hojlös
Nån som har ett kåpstag till R1 00-01 att sälja?

Obs 98-99 passar inte, det ska stå 5JJ på kåpstaget om det är 00-01..

Skicka PM :tummenupp

Edit: fixat
 
Last edited:

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Såg att enligt manualen ska oljepluggen dras med 43Nm. Jag undrar om någon här drar med det momentet? Tycker det låter väldigt mycket. Själv drar jag 20Nm.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Såg att enligt manualen ska oljepluggen dras med 43Nm. Jag undrar om någon här drar med det momentet? Tycker det låter väldigt mycket. Själv drar jag 20Nm.

Det har jag gjort i alla år! Dock använder jag alltid en ny oljepluggspackning/bricka som är gjord att ta upp lite av momentet då den plattas ut då man drar åt.

Galnaste hojen jag testat X-up... Den fick alla radfyror jag kört att kännas som trimmade mopeder. Inte för att den går så in i helvete snabbt (min är nog snabbare på rakorna), men för att den svarar något så in i bomben snabbt på gasen. Vrid på rullen på 4000 varv och hojen skenar som en besatt direkt. Väldigt häftig upplevelse!

Jag vill ha en Ducce och en crossplane-R1 samt en RSV4 och som komplement till världens snyggaste hoj (som jag redan äger). Om jag hade varit snuskigt rik, så hade jag inte tvekat.

Jo jag har allt provkört den och, av alla Ducati's jag har kört så är denna den första jag inte känt avsmak för (seriöst) de som känner mig vet vad jag tycker om Ducati. :)

Faktum är att jag gillade denna skarpt, både körställning, motor, bromsar....åh vilka bromsar! :)

Den har dock kvar den där typiska Ducati-understyrningen som jag aldrig blivit vän med, men frånsett det så diggar jag den oerhört!

Speciellt denna hojen som ju är en 1198 R och inte en 1198 S!
Vilket innebär en orgie i kolfiber, Öhlins, quickshifter, DTC och fabriks-Termignoni.
 
Last edited:

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Nä, nu får det vara nog med Yamaha.

Någon som är intresserad av att köpa en livsstil med Yamahaprylar i form av kläder, väskor, jackor, skinnställ, inrett garage samt R1 och R6? :)

Eller inte..... ;)
Får husera denna inkräktare i mitt Yamaha-garage i vinter, hoppas nu att man inte fattar tycke...:gnissla

Du lät jäkligt sugen när du hade provkört iaf :tungan
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Till R1 09 ska det finnas grövre rör att sätt i orginalljuddämparna, skulle vilja har men hittar de inte på webben. Någon som hört eller sett nått sånt????
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Till R1 09 ska det finnas grövre rör att sätt i orginalljuddämparna, skulle vilja har men hittar de inte på webben. Någon som hört eller sett nått sånt????

Jag vet inte om det är detta du menar men det finns kit som tar ur innanmätet i dämparna. Amerikanskt märke om jag minns rätt. Kan det vara det du menar? (Jag ska leta runt och se om jag hittar vad de heter)
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Till R1 09 ska det finnas grövre rör att sätt i orginalljuddämparna, skulle vilja har men hittar de inte på webben. Någon som hört eller sett nått sånt????

Jag vet inte om det är detta du menar men det finns kit som tar ur innanmätet i dämparna. Amerikanskt märke om jag minns rätt. Kan det vara det du menar? (Jag ska leta runt och se om jag hittar vad de heter)
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Jag vet inte om det är detta du menar men det finns kit som tar ur innanmätet i dämparna. Amerikanskt märke om jag minns rätt. Kan det vara det du menar? (Jag ska leta runt och se om jag hittar vad de heter)

Bara att söka på "race baffles" på ebay. Firman heter R&R.
 

R1-T

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
FAGERSTA
Hoj
BMW R nine T/5 2020
Jul klapp

God jul till mig,har bestält rum i Kirchsahr c.a.3 mil
från Nürburg ring.Från 6/7-22/7 2012.
Helig mark ,Mekka för sporthojs åkare.
Hoppas det blir lika fint väder som i sommras:banana
Det blir en lång vinter väntan:gnissla
 

damv

OjOj va de svängeer
Gick med
5 Oct 2004
Ort
stockholm
Hoj
Yamaha R1 50th
God jul till mig,har bestält rum i Kirchsahr c.a.3 mil
från Nürburg ring.Från 6/7-22/7 2012.
Helig mark ,Mekka för sporthojs åkare.
Hoppas det blir lika fint väder som i sommras:banana
Det blir en lång vinter väntan:gnissla

Det kommer att bli riktigt nice, hela området kryllar av kurviga och bra vägar, ringen är häftig men det tog säkert 50 varv för mig innan jag slutade hoppa till i sadeln när dom riktiga fartälskarna fräste förbi.
Värt att vänta på
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
God jul till mig,har bestält rum i Kirchsahr c.a.3 mil
från Nürburg ring.Från 6/7-22/7 2012.
Helig mark ,Mekka för sporthojs åkare.
Hoppas det blir lika fint väder som i sommras:banana
Det blir en lång vinter väntan:gnissla

Inget kort stopp du gör där :tummenupp
Råkar jag vara där samtidigt tänker jag säga hej å goddagens :)
Men varför bo så långt från banan och Adenau eller Nürburg? Det är ju där alla trevliga krogar ligger :tungan
 

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Vad kostar försäkringen för en R1 ´09-´10 i trafikzon 1-2 och 3-4 för en man på 35+ ?
.. både hel och halvförsäkring
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top