Vad kostar försäkringen för en R1 ´09-´10 i trafikzon 1-2 och 3-4 för en man på 35+ ?
.. både hel och halvförsäkring
Compricer.se tror jag kan få fram något till dig
Vad kostar försäkringen för en R1 ´09-´10 i trafikzon 1-2 och 3-4 för en man på 35+ ?
.. både hel och halvförsäkring
jo det får jag göra . trodde att jag skulle få ett snabbt svar här
Har sonderat en massa sidor samt ebay men hittar inga svarta kåpskruvar.
Var f-n hittar jag såna?
Nån som vet vad det är för skillnad på följande modeller av R1 07-08?
4C8-17411-00
4C8-17151-00-00
4C8-17402-00-00
4C8-17221-00-00
4C8-17261-00-00
Ska köpa ny växellåda till min men har ju f-n inte en aning om den passar eller inte?! Har tyvärr inte manualen att tillgå, för det står väl på framsidan vilken "4C8"-modell man har? Är det nån med en Svensksåld (...) som har sin handbok nära till hands och kolla vad er bok säger om typ av modell?
*EDIT* När man googlar dom där koderna så verkar det vara artikelnummer till olika delar i lådan, eller?
Är det nån som med säkerhet vet att växellådan till R1 07-08 är likadan oavsett om hojen är såld i EU, USA eller Asien??
*EDIT* Det är olika delar i själva lådan, som för övrigt är samma mellan YZF-R1W & YZF-R1WC..
Dock blev jag nu lite nyfiken på vad det är för skillnad på W & WC? Nån som vet?
Hur i helvete sitter styrändar fast?! En tians incestnyckel passar ju som handen i handsken men jag har ju för bövelen dragit o dragit tills hojjen nästan lättade där bak!!
Ska jag sätta ett långt rör på nyckeln o dra kanske? risken för att jag drar av nyckeln är ju ifs rätt stor då... blir galen!!
Nej jag e inte klen!
En till fråga; gör en sån här kraschpuck mer skada än nytta? http://www.hojstyling.se/product.php?id_product=303
Hur skulle krashpucken göra mer skada än nytta? Krashpuckar är en väldigt billig "försäkring".
Gängar den överhuvudtaget? Annars så är vissa styrändar lite cp och glappar lite fast man skruvat åt till max.
Hur skulle krashpucken göra mer skada än nytta? Krashpuckar är en väldigt billig "försäkring". Det kan rädda mycket, men sen är det tillräckligt hård vurpa så spelar de kanske inte så mycket större roll, men vid de flesta vurpor räddar de mycket på hojjen. 500 kr istället för totalskrapad sida på motorcykeln = pajjat bromsgrepp/kopplingsgrepp, repade motorkopor, totalkrashade kåpor, avgasrör osv...
Dom kan slå av motorfästen osv där dom är infästa!
Sant, men den risken tar jag istället för helt uppskrapad/skadad sida av hojen. Dock har jag aldrig hört att det hänt med krashpuckar, skruven ska inte vara starkare än fästet. sen beror det ju på hur hård smällen är.
Jasså du vill få av styrändarna. Istället för å dra så sätt på nyckeln å pröva med att knacka med en hammare på nyckeln så kanske de lättar, å spruta in lite 5/56 också.
Ja du mena så tim. Ja helst skulle jag föredra krashpuckar som går rakt ut från skruven, men de bör funka ungefär lika bra skulle jag tro, i värsta fall så kanske vinkeljärnet böjs osv men krashpuckarna kommer göra sitt jobb...
Har lite ideer på hojen. Vad tycks? Ska det genomföras?
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |