R1 och R6-tråden!

SV

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Ort
Svalöv
Hoj
2016 Yamaha MT 10
jag har dratt av min gamla tankpaad, nu sitter där ju lim kvar hur får jag det bort utan att skada lacken
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Märker man som lagom bra bandagsåkare någon större skillnad på en R6 från 2001 mot en R6 från 2003?
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
jag har dratt av min gamla tankpaad, nu sitter där ju lim kvar hur får jag det bort utan att skada lacken

Jag hade nog provat med sprayvax och en frottehanduk.... I värsta fall finns det ju bond and seal removers men det brukar gå rätt bra ändå..
 

metcrue

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Street Triple -12 Honda CBR1000RR
Hej alla yamamänniskor:)
Jag försöker få tag i en framfälg till en YZF R6 -03. Som jag förstår passar r6 03-05 och ev r1 98-01? Någon som har lite bättre koll
 

Eye_In_The_Sky

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2012
Ort
Finland
Hoj
R1
Är lite i valet om det skall bli en R6 08 > eller en R1 04-08 för mig men undrar mest vad som är mer lämpligt om man kommer köra mestadels gata? Skiljer sig körställningen mycket mellan dessa två? Klarar man sig bra på bottendraget i R6an eller är det helt dött under 9000?
 

R1-T

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
FAGERSTA
Hoj
BMW R nine T/5 2020
Körde på Metzler M5 förra året.
Har nu bestält två uppsätningar Dunlop Sportsmart.
Hoppas jag blir lika nöjd som du är.
Blir mest landsväg+16 dygn vid Nürburg Ring.
SMC kurs på Gelleråsen hinner jag nog med också
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Körde på Metzler M5 förra året.
Har nu bestält två uppsätningar Dunlop Sportsmart.
Hoppas jag blir lika nöjd som du är.
Blir mest landsväg+16 dygn vid Nürburg Ring.
SMC kurs på Gelleråsen hinner jag nog med också

Måste vara ett jäkligt bra däck om det ska hålla 16 dagar på ringen:D
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Måste vara ett jäkligt bra däck om det ska hålla 16 dagar på ringen:D

Ringen äter inte så himla mycket däck ändå faktiskt. Man kör ju inte kval-tider när man är där, man vill ju trots allt ta sig hem hel, ren och funktionsduglig på hojen också ;) Banan är ju dessutom rätt öppen med långa partier högfart och inte så mycket supersena, superhårda inbromsningar. Min första sväng dit blev 715 mil totalt och då var det fortfarande mil kvar i de Michelin Pilot Power 2ct jag hade det året :)
Tilläggas bör att det iofs inte handlade om 16 dagar på Ringen utan typ 5 dagar och 15 varv tror jag :)
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Mitt Sportsmart bakdäck har klarat 6 bandagar och sammanlagt 700 mil, och än finns det mönster kvar. Det finns dock inte mycket grepp kvar i däcket, så jag tror att alla värmecyklingar på bandagarna tagit ut sin rätt.
Men 4,5 bandagar klarades utan att jag kunde känna någon försämring i fästet. Fantastiskt mycket åka för pengarna helt enkelt! I år kommer jag att köra på D211 GP till att börja med eftersom jag kommer att köra 4 dagar Gotland ring i början av säsongen och fokus kommer att ligga på banåkningen.
 

R1-T

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
FAGERSTA
Hoj
BMW R nine T/5 2020
Mitt Sportsmart bakdäck har klarat 6 bandagar och sammanlagt 700 mil, och än finns det mönster kvar. Det finns dock inte mycket grepp kvar i däcket, så jag tror att alla värmecyklingar på bandagarna tagit ut sin rätt.
Men 4,5 bandagar klarades utan att jag kunde känna någon försämring i fästet. Fantastiskt mycket åka för pengarna helt enkelt! I år kommer jag att köra på D211 GP till att börja med eftersom jag kommer att köra 4 dagar Gotland ring i början av säsongen och fokus kommer att ligga på banåkningen.

Dunlop/D210F Fabriks monterat på min R1 09. Slut efter c.a. 450 mil
Körde bara landsväg,fungerar säkert bra på bana?Körde på Metzler M5 till Ringen i sommras.
Blev 500mil,10 runden på ringen+2 Bike Week dagar på Gelleråsen.
Samman lagt 600mil.sen var det slut.
Hoppas Dunlop håller lite bättre,stannar 4 dagar längre nere vid Sporthojs "Mekka" Nürburg Ring
Dunlop fungerade för dig Steffo,blir det nog OK för mig också.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Sportsmart håller sjukt länge. Men jag har även testat första generationen Qualifyer, och det var sopslut efter två bandagar och 500 mil, så det skiljer ju en hel del mellan däck från samma fabrikat. Dual compound (vilket Sportsmart är)ger ju många fördelar om man kör både bana och gata.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Många R6or har ju problem med ljudnivån på bana med originalsystem och detta låter ju inte mindre...

Jag körde oxo sportsmart hela sommaren 3 bandagar och en alpenresa och en hel del landsväg o däcket är inte slut än... Det blir sportsmart för mig igen!
 

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Ort
rööH
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
En fråga?
Någon som har erfarenhet om detta lilla blås. Jag gillar att den är så liten. Alla andra "system" går ju totalt sönder om man lägger hojen. Och eftersom jag 100% kör bana så kan det ju hända. Och då undrar man ju ljudmässigt?
http://viewitem.eim.ebay.se/EXHAUST...0-R6-YEAR-20082009-SMY6SO6T/110797581935/item

Någon som har lyssnat på detta?

Många R6or har ju problem med ljudnivån på bana med originalsystem och detta låter ju inte mindre...

Tänk på ljudet Henke !
Du kommer absolut inte kunna köra utan DB-Killern !

Men med en "kopplings-ram puck" så kan det nog klara sig.....
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
När jag läser tester i Motorrad klagar dom på Sportsmart pga att det är trögt att få temp i dom. Hur gör ni som kör dessa, är ni noga med att värma upp däcken även om det är +15 och torrt? Själv är jag inte så noga, 1 minut i 100 knyck sen tycker jag att man ska kunna ge på ordentligt under nedlägg utan att det släpper. Tycker det funkar med Pilot Power. Men funkar det med Sportsmart?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top