R1 och R6-tråden!

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Hur långt går en gammal 98-99 årsmodell r1? Har sett många med höga mil, 6-8000 mil på mätaren

Jag hade en R1 -98 banhoj som hade gått +6500 mil varav 6000 av dessa var på bana. Den gick som en klocka.
Växellådan fick byta drev och en del lager samt andra slitdelar byttes då & då, men ventilspelen låg inom tolerans då de kontrollerades sista gången. Jag tror de frekventa oljebytena gjorde sitt för minimalt slitage.

Nu för tiden går den som gathoj så vitt jag vet.

Höga miltal är inga problem, det är hur den har tagits omhand däremellan som avgör. :)
 

Richthofen

_-//Richthofen\\-_
Gick med
18 Jan 2009
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha MT09 2021
Jag hade en R1 -98 banhoj som hade gått +6500 mil varav 6000 av dessa var på bana. Den gick som en klocka.
Växellådan fick byta drev och en del lager samt andra slitdelar byttes då & då, men ventilspelen låg inom tolerans då de kontrollerades sista gången. Jag tror de frekventa oljebytena gjorde sitt för minimalt slitage.

Nu för tiden går den som gathoj så vitt jag vet.

Höga miltal är inga problem, det är hur den har tagits omhand däremellan som avgör. :)

Tack så mycket! Precis vad jag ville veta :tummenupp
 

Orb1

Ny medlem
Gick med
27 May 2011
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -00
Hej och välkommen:hej

Ja, det finns både org och eftermarknads.
tror t.om att det ligger en i köp och sälj, tror att jag såg en på blocket med i förra veckan.

Hej och tack :hej

Jo, det finns en original i köp och sälj. Har varit i kontakt med säljaren. Den ser ok ut, men hade tänkt mig en lite rundare och mer formad modell, men det är kanske så alla ser ut? Jag kollar vidare :)
 

Orb1

Ny medlem
Gick med
27 May 2011
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha R6 -00
Med lite tur kan du hitta original på ebay.com men dom blir ganska dyra.

Annars gör Powerbronze en cuts som går o hitta billigt, kostar 1400 ny. Sålde min beggade Powerbronze (helt ny oanvänd) för 500kr här i köp o sälj för inte så länge sen.


Ska kolla in ebay. Har varit i kontakt med en som säljer en original här. Ok, detta får kollas upp. Bra pris alltså!


Tackar för infon :)
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Jag vill veta om man kan byta gaffel benen på en -05a till 07-08ans ben istället

Visst går det! Jag tror bestämt och ganska säkert att det enda som skiljer är att 07-08 har sexkolvsok och 300mm bromsskivor medan 04-06 har fyrkolvsok samt 310mm bromsskivor. Kan missminna mig gällande bromsskivediametrarna, men byter du rakt av inklusive ok så får du även byta bromsskivorna då de är mindre i diametern på 07-08.

Tror inte det är någon skillnad så du måste byta styrkronor iaf.
 
Last edited:

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Tappade kutsen i kullerstenen förra året så jag slängde på lite ny lack. Passade på att sätta på en ny R1 klibba innan klarlack. Blev superbra.

Dessutom nu med lite sällskap av en CBX 1000 -80 i kanonskick. Efter lite polering och lackförsegling samt allmän touch-up så är den i nästintill nyskick.
DSC_0330.jpg DSC_0331.jpg
 
Last edited:

R1-T

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Ort
FAGERSTA
Hoj
BMW R nine T/5 2020
Prov körde en CBX Honda 1979,gubben börjar bli gammal:gnissla
Har även ett kort när jag kör en kompis Rickman Kawasaki ,köpt på Hålet i väggen.
Passade även på att besöka en känd sex klubb på samma gata.Det var tider de:hihi
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Någon som har koll på om en öhlins styrdämpare från r1 -01 passar r1 07-08!?!?

Själva dämparen passar, men det är fästena som inte kommer att passa.
Lösa satser med fästen kan du köpa från Öhlins om du te x köper en dämpare med fästen som inte är till din årsmodell.
 

Chirre

Gubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ronneby
Hoj
Gubbkörd dussinhoj/Skrotad. Ny Crankshaftare 2011
Har varit ute i garaget och pillrat lite till:)
Nytt bakdrev och fork/fender protections på plats.

DSC_0333.jpgDSC_0334.jpg
 
Last edited:

damv

OjOj va de svängeer
Gick med
5 Oct 2004
Ort
stockholm
Hoj
Yamaha R1 50th
Dött på tråden, ska alla sälja?
Dagsnotering på blocket 218 R1ór (eller wannabe R1) till salu!

Är det slutåkt eller dags för nyare modell, för dåligt väder eller kanske annat märke lurar i vassen.

Håller tummarna för en lång solig helg, nu får det faan va nog me pissväder
:tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top