Här kommer 2 bilder.. på före & en som den ser ut nu, dock ej färdig
View attachment 417121View attachment 417122
Liten fråga, skiljer det något på bakramarna eller går det att använda en 06 på de nyare, har du koll på det?
Här kommer 2 bilder.. på före & en som den ser ut nu, dock ej färdig
View attachment 417121View attachment 417122
Liten fråga, skiljer det något på bakramarna eller går det att använda en 06 på de nyare, har du koll på det?
jag har läst att byter man bara fästplattan, så skall det gå
View attachment 417140
dvs om du skall ha annan tank, annan plast, annan sadel
edit.. nyare bakram på äldre hoj gör man som jag beskrev.
men borde då vara tvärtom som min beskrivning
Trevlig cykel kan jag tänka mig; janpe066. Haft en -04a själv som ju är ganska lik och den trivdes jag alldeles förträffligt på.
Jag har haft samma lilla problem på min nuvarande -09a, att varningsblinkersen betedde sig på samma sätt men det löste sig när jag bytte till Yamaha original led-blinkers. Jag hade andra eftermarknadsblinkers från början och det jag kan tänka mig är att motståndet i dessa inte var rätt och på så vis gjorde något knas. Blinkhastigheten var förvisso korrekt men det kanske blir annorlunda när alla fyra ska blinka samtidigt? Har du originalblinkarna på eller har du bytt?
Plåtbelysningen; det självklara först. Har du kollat att lampan inte har pajat samt att trådarna är inkopplade på rätt sätt? Jag minns inte exakt men på den första plåthållaren jag använde funkade inte belysningen och jag har för mig att jag bara struntade i att koppla in den då jag hade varit tvungen att klippa och löda lite vilket är dumt då originalkopplingarna inte är så dumma att ha kvar. Det finns förvisso adapterkablar att köpa lite varstans.
Har gett mig på att byta packboxar i framgaffeln på min R6 2008.
Nån som vet om man måste skaffa en fjäderihoptryckare (orkar inte tänka ut ett mer korrekt namn) eller kan fula till det med vad man har hemma?
View attachment 418567
Måste alltså trycka ner det lilla inner-röret för att komma åt en mutter under den stora toppbulten.
(Och ja, jag inser också att det var mycket hög tid att byta den där stackars sen länge uttjänta gaffeloljan...)
Har gett mig på att byta packboxar i framgaffeln på min R6 2008.
Nån som vet om man måste skaffa en fjäderihoptryckare (orkar inte tänka ut ett mer korrekt namn) eller kan fula till det med vad man har hemma?
View attachment 418567
Måste alltså trycka ner det lilla inner-röret för att komma åt en mutter under den stora toppbulten.
(Och ja, jag inser också att det var mycket hög tid att byta den där stackars sen länge uttjänta gaffeloljan...)
Ni som har R6 -09r, skickade Yamaha med ensitscutsen och de små täcklocken när ni köpte dem nya?
Inte med varken 08 eller 10 så det är rejält tveksamt att det skulle vart med 09, möjligen som paket 2010 när de skickade ett stort gäng hyllvärmare till riktigt bra pris.
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |