R1 och R6-tråden!

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma
Angående nya R1 2015 - Någon som har koll på vad blinkers och backspeglar ligger på för Watt och är det LED?

:hej

schruttan

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2008
Hoj
Yamaha R1 2008
Undrar lite om hur ofta ni R1-ägare underhållsladdar era hojar?
Vad är rimligt? det står i instruktionsboken" om hojen står stilla i en månad behövs batteriet laddas"

:)

Jack90

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Hoj
R1 -98
Hallå! Häromdagen råka jag lägga hojen ner, OTROLIGT försiktigt! så blev inte en repa eller liknande.

På vägen hem från den natten är det många bilister som flashar hellyse mot mig, hajar att mitt halvlyse har pajat. Då jag sällan kör när det är mörkt vet jag inte riktigt när det hände. jag tror inte att min liggolycka :banana kan ha orsakat det. sak samma!

Tänker att det är bara lampan eller säkringen, snabbt fixat! idag gick jag ner och tittade. hellyset funkar galant, då bör ju säkringen vara hel, mätte upp den för att vara på säkra sidan, den va hel. Tittade på lampan, den såg hel ut men köpte ändå en ny för att testa. NADA! Mätte upp kontakten mot lampan och där hade jag NOLL. eller väldigt få volt iaf. Någon som har varit med om samma sak? gäller en r1 från -98...

Hoppas någon kan ge mig ett fast besked om vad som är paj, har ingen lust att börja felsök elen :(

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Yamaha
Hallå! Häromdagen råka jag lägga hojen ner, OTROLIGT försiktigt! så blev inte en repa eller liknande.

På vägen hem från den natten är det många bilister som flashar hellyse mot mig, hajar att mitt halvlyse har pajat. Då jag sällan kör när det är mörkt vet jag inte riktigt när det hände. jag tror inte att min liggolycka :banana kan ha orsakat det. sak samma!

Tänker att det är bara lampan eller säkringen, snabbt fixat! idag gick jag ner och tittade. hellyset funkar galant, då bör ju säkringen vara hel, mätte upp den för att vara på säkra sidan, den va hel. Tittade på lampan, den såg hel ut men köpte ändå en ny för att testa. NADA! Mätte upp kontakten mot lampan och där hade jag NOLL. eller väldigt få volt iaf. Någon som har varit med om samma sak? gäller en r1 från -98...

Hoppas någon kan ge mig ett fast besked om vad som är paj, har ingen lust att börja felsök elen :(

Om du bara visste vad liggolyckor kan få för konsekvenser unge man!

Men det är väll bara att börja jobba dig bakåt från lampan och se var du hittar krämen igen. Låter inte som något svåråtgärdat fel.

Det var inte dig jag mötte I tisdags 2/6 I höjd med högdalen? Kom ut en polkaretta från industriområdet och brände sedan vidare på örbyleden I riktning mot Hökarängen.

Jack90

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2010
Hoj
R1 -98
Om du bara visste vad liggolyckor kan få för konsekvenser unge man!

Men det är väll bara att börja jobba dig bakåt från lampan och se var du hittar krämen igen. Låter inte som något svåråtgärdat fel.

Det var inte dig jag mötte I tisdags 2/6 I höjd med högdalen? Kom ut en polkaretta från industriområdet och brände sedan vidare på örbyleden I riktning mot Hökarängen.

Jag har börjat gå lös med multimetern! börjar väl få lite klarhet i vad som är knas...

Det är mycket möjligt att det var jag! Kan det stämma att det var runt lunch tid. I ett vitt ställ? Jo, vi hälsade va till och med? Bor du i närheten? :)

Dziadek

Är snabbare än din hoj, frifall 296km/h
Gick med
25 May 2005
Hoj
En gammal ÄrrEtta
Någon som kan bekräfta att r1 kom i gul jubileums modell först 2006?

Är nämligen en gul -01 på blocket som jag ev ska ner å kika på. Men enligt mitt vetande så fanns dem bara i blått å rött under 2000-2001.

I tillägg står det att den bara har 100kw på Transportstyrelsen samt att den är röd :)

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Någon som kan bekräfta att r1 kom i gul jubileums modell först 2006?

Är nämligen en gul -01 på blocket som jag ev ska ner å kika på. Men enligt mitt vetande så fanns dem bara i blått å rött under 2000-2001.

I tillägg står det att den bara har 100kw på Transportstyrelsen samt att den är röd :)

Du har svarat på din egen fråga......

Dziadek

Är snabbare än din hoj, frifall 296km/h
Gick med
25 May 2005
Hoj
En gammal ÄrrEtta
Menar att det är något som kan vara muffins. Med tanke på att den är gul oxå. Får se, ska ner idag å se på den samt en annan.

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Hur ska man kunna ha en aning om vilken som är den "vanliga" röd/vita -06:an av de här? Den färgkombon brukar ju kallas Vivid red coctail, men tycker inte det stämmer med nån av förkortningarna. Eller har de inget alls med färgen att göra? :va

R6 (YZFR6V)
R6 (YZFR6VC) CA
R6 50th Anniversary (YZFR6SPV)
R6 50th Anniversary (YZFR6SPVC) CA

Saxat ur:
http://www.yamahapart.com/oemparts/#/c/yamaha_motorcycle_2006/parts

Dramaborg

Ny medlem
Gick med
27 May 2015
Hoj
2007, Yamaha R1
Halloj!:hej Är ny på forumet, behöver rådfråga en grej.
Är lite inne på att köpa en Coffman Exhaust (http://coffmansexhaust.com/) till min R1-07 men behöver jag då mappa om hojen? Enligt säljarna (Coffman) så behöver jag inte göra de men jag är inte helt övertygad.
Är främst ute efter ett schysstare ljud, inte effekt.
Vad säger ni?
Tacksam för alla svar

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Hur ska man kunna ha en aning om vilken som är den "vanliga" röd/vita -06:an av de här? Den färgkombon brukar ju kallas Vivid red coctail, men tycker inte det stämmer med nån av förkortningarna. Eller har de inget alls med färgen att göra? :va

R6 (YZFR6V)
R6 (YZFR6VC) CA
R6 50th Anniversary (YZFR6SPV)
R6 50th Anniversary (YZFR6SPVC) CA

Saxat ur:
http://www.yamahapart.com/oemparts/#/c/yamaha_motorcycle_2006/parts
Eller... Om jag nu kollar t.ex. på toppkåpan på den översta, R6 (YZFR6V), så finns det ytterligare två alternativ - 2 UR DPBMC och 2 UR SMX, vad är skillnaden på dem? http://www.yamahapart.com/oemparts/a/yam/50045b1df8700209bc793fd5/cowling-1
Rörigt det här...

Last edited:

JonneJ

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2014
Hoj
R1 -05, KTM 250EXC-F -04
Har kärat ner mig totalt i en R1 2006 som finns i Stockholm och funderar lite på hur stora skillnader det är i körupplevelse jämnfört med den tidigare generationen? Har bara testat en 2001 tidigare och den var helt tok fin att köra så den nyare bör väl vara liknande? Jag vet att man skall gå efter skick och inte miltal men en bit över 3000 får mig att fundera på kommande storservice vid 4000 mil, någon som vet vad som görs vid denna service samt hur djupt i plånkan jag behöver gräva för att göra den på Yamaha? Annat bra att veta om rettorna från den generationen?

Edit: Fixade ord som telefonen fuckat upp :)

Last edited:
Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...