Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Pass more gas!
Okej jo fick räta ut soppaslangen! Test i morgon! Tacktack
Hallå! Häromdagen råka jag lägga hojen ner, OTROLIGT försiktigt! så blev inte en repa eller liknande.
På vägen hem från den natten är det många bilister som flashar hellyse mot mig, hajar att mitt halvlyse har pajat. Då jag sällan kör när det är mörkt vet jag inte riktigt när det hände. jag tror inte att min liggolycka kan ha orsakat det. sak samma!
Tänker att det är bara lampan eller säkringen, snabbt fixat! idag gick jag ner och tittade. hellyset funkar galant, då bör ju säkringen vara hel, mätte upp den för att vara på säkra sidan, den va hel. Tittade på lampan, den såg hel ut men köpte ändå en ny för att testa. NADA! Mätte upp kontakten mot lampan och där hade jag NOLL. eller väldigt få volt iaf. Någon som har varit med om samma sak? gäller en r1 från -98...
Hoppas någon kan ge mig ett fast besked om vad som är paj, har ingen lust att börja felsök elen
Om du bara visste vad liggolyckor kan få för konsekvenser unge man!
Men det är väll bara att börja jobba dig bakåt från lampan och se var du hittar krämen igen. Låter inte som något svåråtgärdat fel.
Det var inte dig jag mötte I tisdags 2/6 I höjd med högdalen? Kom ut en polkaretta från industriområdet och brände sedan vidare på örbyleden I riktning mot Hökarängen.
Någon som kan bekräfta att r1 kom i gul jubileums modell först 2006?
Är nämligen en gul -01 på blocket som jag ev ska ner å kika på. Men enligt mitt vetande så fanns dem bara i blått å rött under 2000-2001.
I tillägg står det att den bara har 100kw på Transportstyrelsen samt att den är röd
Bra, ville bara dubbelkolla. Här är hojen:http://www.blocket.se/eslov/Yamaha_R1_60685563.htm?ca=20&w=3
Men att den är reggad med 100kW?
Eller... Om jag nu kollar t.ex. på toppkåpan på den översta, R6 (YZFR6V), så finns det ytterligare två alternativ - 2 UR DPBMC och 2 UR SMX, vad är skillnaden på dem? http://www.yamahapart.com/oemparts/a/yam/50045b1df8700209bc793fd5/cowling-1Hur ska man kunna ha en aning om vilken som är den "vanliga" röd/vita -06:an av de här? Den färgkombon brukar ju kallas Vivid red coctail, men tycker inte det stämmer med nån av förkortningarna. Eller har de inget alls med färgen att göra?
R6 (YZFR6V)
R6 (YZFR6VC) CA
R6 50th Anniversary (YZFR6SPV)
R6 50th Anniversary (YZFR6SPVC) CA
Saxat ur:
http://www.yamahapart.com/oemparts/#/c/yamaha_motorcycle_2006/parts
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|