wonderwizard
Tjuvjägare
Okej, låter skitbra! Du råkar inte ha nån länk till hans webb-sida, om han har någon?
Undrar om locken till -06:an passar på -12:an, och så lacka om?
skickar hans email i pm
och nej, 06-07 passar inte 08 & senare
Okej, låter skitbra! Du råkar inte ha nån länk till hans webb-sida, om han har någon?
Undrar om locken till -06:an passar på -12:an, och så lacka om?
skickar hans email i pm
och nej, 06-07 passar inte 08 & senare
Stämde dina täckbrickor bra färgmässigt? Har du lust kan du väl lägga upp en bild när de sitter på hojen?
Behöver ny banhoj. När fick r6:an slirkoppling?
Du vill inte ha den slirkopplingen, helt kass. Kom på start o mål på Sviestad, trean och fullvarv. Sparkar i tvåan, mellangas, släpper ut kopplingen och bromsar in i esset precis som vanligt - då släpper kopplingen helt, är som att få i friläget, noll motorbroms.Behöver ny banhoj. När fick r6:an slirkoppling?
06, men sikta på en 08 och framåt, betydligt bättre hoj.
Du vill inte ha den slirkopplingen, helt kass. Kom på start o mål på Sviestad, trean och fullvarv. Sparkar i tvåan, mellangas, släpper ut kopplingen och bromsar in i esset precis som vanligt - då släpper kopplingen helt, är som att få i friläget, noll motorbroms.
Hörde av en polare som kör SS 600 att det det går att justera "släppet" om man köper Yamahas räserkoppling. Det finns andra här som säkert kan mer om det.
Jag trodde bara det var kåporna som skiljde sig åt?
nej, det gjorde dom inte
jag köpte kåpor på ebay i tyskland, säljaren angav svarta kåpor
jag beställde svartlackerade (black metallic) täcklock
men när kåporna kom, såg jag att det var graphite/grey färg på kåporna
syns inte så mycket dock
Går att justera ändå. Folk säger likadant om kawas prylar, men jag tycker då det funkar ypperligt. Ingreppet kräver en mutterknack för att justera, slirandet justeras med skivor. Jag gillar att kunna sparka ner 4 växlar o släppa upp kopplingen, knappt märka av motorbromsen o när jag vrider på igen så är allt bara som det ska på rätt växel.
Du vill inte ha den slirkopplingen, helt kass. Kom på start o mål på Sviestad, trean och fullvarv. Sparkar i tvåan, mellangas, släpper ut kopplingen och bromsar in i esset precis som vanligt - då släpper kopplingen helt, är som att få i friläget, noll motorbroms.
Hörde av en polare som kör SS 600 att det det går att justera "släppet" om man köper Yamahas räserkoppling. Det finns andra här som säkert kan mer om det.
Jag trodde bara det var kåporna som skiljde sig åt?
Stora problemet med slirkopplingen är att den är för hård, går dock att åtgärda ganska lätt.
Sitter 3 fjädrar av typ "3-bent solfjäder" , man tar bara bort benen på en fjäderbricka av 3 och sätter tillbaka den så minskar man styrkan, finns även yec-fjäder att handla som är typ som att ta bort benen på en.
Sen, med yec-box och kabelhärva kan man ställa in i programvaran, vet ej hur det funkar då jag inte har den men kan tänka mig högre tomgång för mjukare nedväxling.
Däremot är de fjädrarna en förbrukningsvara och är inte eviga, mina hade spruckit och delat sig när jag plockade ner så det var avsevärt lägre tryck, när jag satte ihop med nya så fick jag motorbroms igen som jag Inte var van vid, ställde ut när jag petade ner till 2an med för hög fart som jag blivit van att det skulle gå....så min gissning är att om du blev helt av med motorbroms så hade nog några bitar släppt helt.
08 är en annan hoj, största, synliga skillnaden är gaffeln som är ungefär 10mm längre förutom den kosmetiska skillnaden på kåpor då, gaffelkronan är även den av ny modell.
Ska enligt uppgift vara annan sving och ram med och nu tänker jag inte enbart att några skruvhål har annan placering utan styvhet osv.
Bakram i osvetsbar magnesiumlegering så lägg inte den i backen...
Sen motorn, ställbara trattar bla., märkbar skillnad i tryck mellan 06/07 och framåt
För gatåka är det skitsamma vilken man väljer men för banåka/race finns det vinster att hämta i den nya modellen.
Jaha, det går att justera orginal också?
Det är klart den skulle passa dig om du inte använder/inte gillar motorbroms. Jag kör (körde) som en gammal träbock med mycket mellangas och bakhjulet släpandes efter. Omöjlig att lära mig nåt nytt.
Underbart med sådana utförliga svar!
Är det inte som på kawan att man kan justera med stålplattorna i kopplingen med? Den har ju förvisso 1 extra fjäder bakom kopplingskorgen, men i övrigt tycker jag de verkar fungera precis likadant?
Vet inte riktigt det du, finns ju lite olika tjocklekar på de och även lamellerna men det trodde jag endast var för att få rätt paket-tjocklek.....
Nummer 17 på bilden är de fjädrarna jag talar om, man kapar benen på en och lägger tillbaka den som bricka så blir det oftast tillräckligt bra för de allra flesta. .
View attachment 421535
Jag var inget bra på att få med så det gick att se tydligen......öppna i nytt fönster och förstora......
Japp, precis som kawan, fast den har 4. Jag tog helt enkelt bort 3 av fjädrarna.
Ska du köra på Sviestad i september? Kanske kan komma förbi o provsitta o klämma o känna lite då?
Är jag och hoj hel så är det tänkt så.
och bikeweek hela veckan och seva nu på måndag-tisdag på åsen och troligen onsdagsträningen med med.........
Står i box 5 hela bikeweek, måndag till söndag.
Aha! Men då ses vi på söndag kväll eller måndag!
Måndag morgon tänkte jag ramla in, ska stå i någon box så du hittar mig under tak någonstans. #13 på hojen
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |