irish
Full gas spar tid
Schysst! Men tyvärr verkar 2003 vara sista året den reservdelen användesÄr det samma på 04-06? Isåfall har jag nog om du vill låna tills du får din del.
Bytte till cartridge för några år sen men har kvar innehållet.
Schysst! Men tyvärr verkar 2003 vara sista året den reservdelen användesÄr det samma på 04-06? Isåfall har jag nog om du vill låna tills du får din del.
Bytte till cartridge för några år sen men har kvar innehållet.
Båda saknas.Jupp, på R1var de med fram till -03 men fanns kvar inom Yamahafamiljen längre än så
Saknades båda eller har du en du kan mäta på?
View attachment 454359
Positivt tänkande i eländetBåda saknas.
Enligt väderprognosen ska det bli mer eller mindre storm och rejält skyfall när jag skulle kört så nu känns det lite mindre kass..
Tack för länken! Har aldrig kört Skramlaha/japanskt innan, så mina standard-ställen funkar inte.Positivt tänkande i eländet
Fast det är bra surt att bli hängande på en skitgrej.
Nu har du ju redan beställt men annars brukar dessa vara hyggligt snabba, förutsatt att de har tillgång till grejorna förstås.
https://www.kfm-motorraeder.de/cms/en/genuine-spare-parts/yamaha-spare-parts?itemid=4XV231420000
Har tyvärr ingen tillgång till svarv, och iom vädret hade jag inte kört ändå, så kan lika gärna vänta på de riktiga grejernaJo det lär ju vara samma ursprungsleverantör
Hoppas de dyker upp skapligt snabbt ändå.
Egentligen funkar sätena mest som styrning för fjädrarna så de är inte speciellt avancerade, tänkte om du känner någon som har svarv?
Fast blir vädret skit är det lite lättare att vänta på de rätta grejorna
Har någon här behövt justera ventilspelet nån gång? Eller om det inte behöver justering, vad brukar spelet ligga på? Tänker såklart på 4000-mila. Körde en R6 -99 i fem år som jag kollade spelet på varje vinter, mest för att hålla spökena borta, och har inget minne av nån justering. Har iofs inget minne av spelen heller...
jag och kompisen kontrollerade spelet på hans R1-00 vid 4000 mil, inget som behövdes chimsas & allt såg bra ut.
det är just ventilspelskontroll inte ventiljustering som det är... väldigt få fall det behövs justeras
Samma med min, inom intervallet, har nu gått 5-6000 nånting(orkar inte leta upp vad det stod sist jag hade mätare och plussa på det jag kört...)det mesta bana/race.
Har bytt olja emellanåt men inte som andra racers då jag ju kör orginal så typ var 15 bandag/race eller så, varit mer att när han börjar ta olja så blir det byte och givetvis varje säsong, det jag varit noga med är att inte övervarva eller att ligga och "stampa" i varvstoppet, det tror jag är något som inte uppskattas av ventilerna...
Fortfarande orginalkoppling förresten, låg inom spec. sist jag kollade för fyra år sen så den nya ligger fortfarande i lådan jag fick den i, håller bra de här mopparna om man inte misshandlar de trots att man använder dom på riktigt!
Vill mnnas att min R1:a (-06) har varvstopp vid 14000 ungefär. Väldigt sällan jag varit där uppe och petat dock. Eftersom effektkurvan sjunker något mot slutet så är det väldigt lätt att känna att det är dags att växla innan man hamnar så högt.Tack för svaren, bojs!
Jag kanske lever kvar på skruv- och muttertiden, men hur får de grejorna att hålla? Var ligger varvbryt på en R1, 12-13.000? Och senare R6 bryter vid 15.900, iaf gjorde min -06 det vid bänkning.
Nu är jag lite osäker, men då runt 98-99, var inte Yamaha rätt ensamma om detta? Vad var det som gjorde skillnaden jmf med andra tillverkare?
Tack för svaren, bojs!
Jag kanske lever kvar på skruv- och muttertiden, men hur får de grejorna att hålla? Var ligger varvbryt på en R1, 12-13.000? Och senare R6 bryter vid 15.900, iaf gjorde min -06 det vid bänkning.
Nu är jag lite osäker, men då runt 98-99, var inte Yamaha rätt ensamma om detta? Vad var det som gjorde skillnaden jmf med andra tillverkare?
R1 -03 på Biltemas standards depåstöd bak och kronlyft fram mäter ganska exakt 240cm.Har någon lust att kolla ett mått åt mig; hur lång är en R1/R6, inkl depåstöd?
Har dock sett nu i efterhand att den vält omkull åt både höger och vänster, fick bara med en nyckel och inga böcker.
Det är väl nackdelarna med det köpet men bara känslan av att ha den stående i sovrummet, att det finns billiga eftermarknadsprylar att tillgå fortfarande och att lappen ska tas i vår väger upp tycker jag.
Har redan lagt beställning på låskit
Och kan man byta tändningslås utan krusiduller? Har ingen röd nyckel och är osäker på om det finns nån immobolizer eller motsvarande som kan ställa till det
Tack o hej!
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |