Jag tittar igen på hoj inför nästa år, 2022. Fyllde 40 förra veckan... haha. Suck
Men nu måste jag ta tag i det här. Saknar MC-livet att åka och hänga och träffa folk. Kanske lite bandagar, vem vet.
Men, min första R1 var en 99 R1 (tror jag) och ni som är riktigt antika på detta forum minns den blev stulen och jag drog till USA och bodde där för att få annat att tänka på...
Så, jag undrar lite.
R1 har alltid lite varit min drömhoj. Och om jag ska bli återfallsknutte vill jag gärna köra R1a igen. För att komma tillbaka till "den där" känslan. Jag i praktiken slutade köra för 10 år sedan av olika anledningar.
Nya hojar är coola, men jag har nog inte råd både köpa och äga och köra en sådan om man ser till servicekostnader och speciellt försäkringen. Jag vill kunna ha en hoj stå en längre period utan att jag känner mig skyldig att jag inte använder den oftare och att den kostar massa pengar.
Är det så att dessa äldre 98-01 R1
r är billiga att äga och försäkra?
Och jag undrar, finns det ens några sådana R1or till salu längre och är de vettiga att köpa?
De kanske blivit så gamla nu att de flesta av dessa nu har kassa växellådor och svåra hålla igång?
Jag minns ju problemen med växellådorna och mellanväxlar... sög. Och jag förstörde 1-2 motorer även då de var "nya".
Har sett det finns lite R1or faktiskt på blocket. Lite sugen, men ena som är något att ha är i Piteå ...
Men det jag verkligen vill veta vore lite försäkringsexempel på dessa R1or och kanske er ålder och vart ni bor. Samt lite tips för hålla dom igång och då jag nu för tiden bor i lägenhet om ni har tips på garage för vinterförvaring i södra 08.