Ursäkta sent svar...Ja, jag är rätt säker på att det är samma till alla.
Min är en 2005, den som fanns som ”Valentino Rossi edition”.
Ena sidan har gul lack.
View attachment 492624
Och den andra är svart.
I övrigt är det ingenting speciellt med den.
View attachment 492625
Tack för redovisningenUrsäkta sent svar...
Om jag kunde köra hoj igen så skulle en -05 vara den jag helst vill ha av mina fyra generationer R6. Varför?
Jo på 99-02orna fanns en körställning jag upplevde som dräglig för att vara på en sporthoj. På -06 är körställningen tippad några grader för mycket framåt för att vara okej på långresor. T.ex när jag drog till Alperna. Men på -05an finns en körställning som är mycket lik de äldre hojarna. Check!
Gaffeln och bromsarna är lika (samma?) som skulle komma på -06. Ser också dyyyrt ut. Check!
Dessutom fick 03-05 insprutning vilket var en frihet uppe på höga bergspass, jmf min -99 som fick krupp över 1500 m. Check!
Lång utläggning...
Jag tycker du valde rätt R6-generation att börja med, tror den är perfekta mixen av alla R6or.Tack för redovisningen
Jag chansade faktiskt bara när jag köpte den.
Körde några utbildningsdagar på bana, och då kom en tanke: -Tänk om man skulle skaffa R6:a för att testa köra lite på bana.
Insprutning var ett krav, och så kom den här bara till mig på Blocket….eller jag fick ju åka 65mil enkel väg, men det får jag göra även när jag ska köra bana.
Men, helnöjd faktiskt, riktigt trevlig med ett väldigt speciellt temperament.
Kanske borde tillägga att de R6 jag ägt är en -99 och en -06, så det är med dem jag jämför sprut och förgasare.Ursäkta sent svar...
Om jag kunde köra hoj igen så skulle en -05 vara den jag helst vill ha av mina fyra generationer R6. Varför?
Jo på 99-02orna fanns en körställning jag upplevde som dräglig för att vara på en sporthoj. På -06 är körställningen tippad några grader för mycket framåt för att vara okej på långresor. T.ex när jag drog till Alperna. Men på -05an finns en körställning som är mycket lik de äldre hojarna. Check!
Gaffeln och bromsarna är lika (samma?) som skulle komma på -06. Ser också dyyyrt ut. Check!
Dessutom fick 03-05 insprutning vilket var en frihet uppe på höga bergspass, jmf min -99 som fick krupp över 1500 m. Check!
Lång utläggning...
Anledningen till att R1M har brembo och den vanliga modellen annat beror bara på kostnader. Brembo-oken ÄR bättre. det finns ju en anledning till att man använder dessa på banhojar och inte original nissin, sumitomi eller vad det nu är men de kostar också säkert dubbelt så mycket eller mer. Men originalbromsarna brukar duga utmärkt för vanlig gatkörning, det är sällan man behöver uppgradera. Hårda inbromsningar är vad de är byggda för så ett gäng såna ska inte göra nån skillnad men för bandagar behöver man ofta byta beläggen till såna som inte mattas lika lätt av värme då man bromsar så mycket jämfört med vanlig körning. Även bromsvätskan kan vara vettigt att uppgradera samt byta slangarna till stålspunna. Det verkar inte vara någon skillnad i luftningsproceduren för ABS-bromsar.-22:a Bromsar?
Varför har R1M Brembo om R1:ans bromsar anses räcka för den?
Vore konstigt om inte standard höll måttet, men då mina inte gjort det, handhavande?
---- kort version-----lite längre
Själv inte helt nöjd m bromsarna och funderar på hur mycket beror på min bristande kunskap om underhåll, tex om jag spolar av hojen vid tvätt, kan det få kolvarna att kärva? Kan skivorna slå sig av användandet?
Eller kan bandagar o lite hårda inbromsningar få dom att mattas av ? Beläggen och bromsvätskan?
Är det skillnad på R1M's o min R1:a's?
Mvh o allt gott!
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Yamaha YZF-R6 https://www.blocket.se/annons/skane/yamaha_yzf_r6/1401159316Eftersom det förekommer så mycket yamaha-kompetens här så semi-spammar jag:
Söker en 2017-2020 Yamaha R6 för gatbruk. Mutar gärna med en flaska whisky till tips som leder till köp.
Jo. Tveksam över att betala nypris för begagnade grejer oavsett hur fint skick de verkar vara.Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Yamaha YZF-R6 https://www.blocket.se/annons/skane/yamaha_yzf_r6/1401159316
Har du sett den här?
Nej det är då man ska pruta. Den hojen är redan prissänkt en gångJo. Tveksam över att betala nypris för begagnade grejer oavsett hur fint skick de verkar vara.
Är det en ståndpunkt man skall släppa helt när det gäller motorcyklar?
Jag är hopplös på att 'göra affärer'. Jag är helt inkompatibel med kapitalistiska ideal.Nej det är då man ska pruta. Den hojen är redan prissänkt en gång
Det finns nya Zx6r för mellan 130-140 tusen kvar hos flera handlare. Så för mig är den inte värd mer än så iaf.Jag är hopplös på att 'göra affärer'. Jag är helt inkompatibel med kapitalistiska ideal.
Menar du att;
a. den hojen redan är prissänkt så det blir inte billigare?
b. den hojen redan är prissänkt en gång så han kan gott sänka priset igen?
c. den hojen redan är prissänkt så skynda på att köpa innan han höjer tillbaka?
Jag famlar i mörkret när det gäller 'affärer', troligen nåt psykologerna missade när man var liten men ovanstående frågeställningar är inte 'takin the piss'.
Så vad 'är den värd'? Det finns ju ändå något som kallas 'skäligt pris'...
Smaksak troligen. Klassiker.Det finns nya Zx6r för ca 135 tusen kvar hos flera handlare. Så för mig är den inte värd mer än så iaf.
Eller är den tyngre, slöare, sämre på något vis?
Absolut alla har vi favoriter. Men som referens angående priset tycker jag R6an bör ligga under 130 iaf.Smaksak troligen. Klassiker.
Vissa cyklar känner man sig hemma omedelbart på även om de har fel färg och tvårtom.
Och stort tack för 'bollning'.Absolut alla har vi favoriter. Men som referens angående priset tycker jag R6an bör ligga under 130 iaf.
Som dom redan skrivit så finns mängder med zx6r nya för 130 eller jubileumsvarianten för lite till men den länkade r6:an är för dyrOch stort tack för 'bollning'.
Men det är bara du som kan bestämma vad den är värd för dig.Och stort tack för 'bollning'.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |