Har ingen erfarenhet av R1 eller det påstådda "klientelet"...tycker det låter som (yngre) sporthojs/motardpiloter i allmänhet.
Ok Ducatiägare är ju ett släkte för sig....
Folk som köper en sporthoj gör det för att kunna gasa. punkt! Det är liksom hela poängen och ja ofta går de i backen då och då. Vill du ha en gubbkörd hoj är det nog något annat du ska leta efter.
Det är det "klientelet" som bara gasar och inte orkar/har råd med att serva man ska akta sig för. En R1 tål att piskas, även på bana -om den sköts om. En servicebok behöver inte betyda ett skit men sätter mer tilltro till en sån än "hemmaservade" hojar utan ett kvitto på någonting med "borttappade" serviceböcker.
På motardsidan verkar det enormt vanligt "jamen det är ju så enkelt. Har kört enduro i xx år, har alltid servat grejorna själv och ALLTID med tätare intervaller. Man e ju rädd om grejorna...."
På en 10 år gammal hoj är skicket och historiken viktigare än milen (som många är så jävla nojiga över). Ju mer original desto bättre. Ägaren och ägarhistoriken brukar kunna ge en viss känsla för hur livet varit för just den hojen. Det är små grejor..är hojen skitig när du åker och kollar på den? Har den varmkörts innan? Verkar säljaren ha koll på modellen eller hojar rent allmänt?
Lovar att det massor av fina Rettor därute så var selektiv och undvik liken. Samtliga har säkert fått visa vad de går för men med rätt ägare så håller hojarna för det.
Eller satsa på kvalitet och köp en gixxer 1000 eller en Blejd. Bara hyvens folk som kör såna... ;-)
Lycka till