Jo det är sant att det kan gå flisor som är svåra att reparera snyggt. Men att det skulle ske vid montering av däck hänger på hur försiktig den som lägger på däcken är. Allt kan gå sönder om man slarvar.
Eloxering kräver en 100% perfekt yta för att bli bra annars får du skiftningar där eventuella skador ligger. Dessutom dyrt men snyggt
Dock inte lika hållbart som pulverlack på exempelvis svingen.
Men som sagt med våtlack så blir ytan mkt snyggare än med pulver men känsligare för repor osv.
Pröva med våtlack så kan du väl kommentera med bilder i tråden efter säsongen så vet vi om det funkade
Testpilot
Vad det gäller blästringen så skall jag själv lämna in alu fälgar till bilen för blästring och sedan pulverlack. Dom glasblästrar fälgarna efter dom genomgått ett kemiskt bad och då får man tydligen en fantastiskt fin yta. Om detta även gäller 0,15 sand vet jag inte. Men det finns säkert en bra anledning att dom använder glas?