Couglin
Doctor
- Gick med
- 5 Jun 2005
- Ort
- JÖNKÖPING
- Hoj
- R1-99 Tidigare hojar:Yamaha YZFR1 3 st, Cbr900rr 3-4 st, FZR 1000, ZX9R, Ducati 900ssie 2 st, Ducati 900ss, Yamaha R6, kawazaki gpz, Honda VFR, med flera!
Med risk för att låta tråkig, men skulle jag turbokonvertera en "sliten" gammal R1:a i okänt skick så skulle jag börja med att gå igenom hela motor och åtgärda/byta allt som ligger utanför tolerans. Lager, mäta upp veven, oljepump, koppling, drevtänder, skiftgafflar, topp, kolla/rikta stakarna osv.
Ska man fördubbla effekten så blir ju ofta ev svagheter självmarkerande annars, plus en massa följdskador som ofta är dyrare än den detalj som orsakade raset.
Din tanke är helrätt och det blir troligtvis även helrenov av motorn. Att jag bygger på just R1 beror på att jag dels gillar hojen men även på att jag tidigare rivit ett par motorer. Jag kan alltså även motorerna ganska bra! Har ju ägt 3 st R1 or tidigare. Vinner mycket på detta då jag har liksom inte behöver läsa på om allt .Har även en hel del motordelar mm liggandes.
nej har inte turbokonverterat den själv men har ju alla delar om du vill ha mått och sånt vi bor ju inte alltför långt ifrån varandra
Vore KANON!!
Bor du inne i Jkpg eller?
För det första så är jag imponerad av hur många som visar intresse för mina planer, sjukt kul!
Har försökt svara Noc, Crazy och några fler men mina inlägg har nog hamnat lite här och där av någon anledning. Men läser ni så ser ni det. Har liksom blivit sittandes framför datorn ikväll då planerna sprack på att skruva ner hojen i molekyler ikväll.
Men de närmsta dagarna kommer det hända grejor. Bilder kommer i stora lass under resans gång!
Tar tacksamt emot ideer och kunskap av er!
Last edited: