R1 vs ZX9R

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Ort
Ljusdal
Hoj
Aprilia SXV550
Åberg skrev:
När kryssnian -98 lanserades lovade Yamaha en hel del, Kawasaki mindre...och resultatet visade sig självt. ZX9:an sopade banan med Rettan

Men som sagt...det beror på vad man är ute efter. YZF R1 ÄR snygg :tummenupp

hmmm har i minnet att R1an toppade 274knutar och zx9an endast 264 :yoparty
 

Andreas

Guest
:va Har zx9:an oxå insprutning... Jag står i valet av en sporthoj för 50-60k... Tipps?!?!?
 

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skarpnäck
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
1 Ninja e ju alltid en NINJA.... R1 det är ju Yamaha..... :va :dummer
 

Flåklypa

Il tempo gigante
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
R6...skrapad både styrbord och babord.
Andreas skrev:
R1:an har vad jag vet... -98 och framåt iallafall!

Nej, men däremot kom det någon semiinsprutning -02.
98-01 är definitivt helt vanliga Mikunifuggar.
 

aLcATRAZ

Hårdrock, vad annars?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skarpnäck
Hoj
Kawasaki Ninja ZX-6R '98, Akrapovic Carbon Oval Bolt-on, PiperCross filter, Dynojet, Planad & portad av Grottis (R.I.P.), 13:1 komp.
Andreas skrev:
Nygammal...
Vad jag har hört ska det vara det, men vad vet man om man inte sett med egna ögon.

Näe jag bara undra.

Flåklypa har pillat med R1:eek:r i många år nämligen och turbokonverterat osv. Det såg roligt ut bara att ifrågasätta honom. Hehe...

Dessutom har det varit uppe ofta det här med R1 och insprutning...

som sagt.. bara en observation.

/a
 

Andreas

Guest
aLcATRAZ skrev:
Näe jag bara undra.

Flåklypa har pillat med R1:eek:r i många år nämligen och turbokonverterat osv. Det såg roligt ut bara att ifrågasätta honom. Hehe...

Dessutom har det varit uppe ofta det här med R1 och insprutning...

som sagt.. bara en observation.

/a


Ja... Man årkar ju inte läsa alla inlägg här, det är ju ett par stycken.

Jag har bara kört sporthojar fram till 98-99.... Jag trodde man kunde avvänjas. Men det går inte... tro mig! Nu é jag ute efter en igen :huvet
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
får erkänna att jag nog aldrig har sett ett test där zx9 är bättre än R1 på en bana, det säger sig ju självt med.

Sen får vi lämna därhän att föraren är viktig i såna lägen givetvis.

98 var R1 hetast givetvis, sen stöpte konkurrenterna om sina maskiner.

DEt är gamla hojar så inga från den tiden är nåt att yvas över idag, mycket har hänt.
 
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Berzerker Z650 Evo, Berzerker KX 500 Deathstroker, Berzerker Pro Mule
Messiah skrev:
hmmm har i minnet att R1an toppade 274knutar och zx9an endast 264 :yoparty

Du blandar nog ihop den siffran med någon annan hoj. I Bikes test 1998 toppade ex.vis en standard ZX-9R 281 km/h i äkta hastighet...
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
just toppfartssiffran käns rätt ointressant på dessa hojar, man kör inte ofta så fort i vilket fall och exemplar skiljer sig åt.
zx9 ska ju ha något högre toppfart dock, men det finns bättre hojar om det är bara i toppfart man ka blåsa fram imho.

Nåväl "slöare" tycker jag inte passar in i sammahanget alls utom möjligen om man är van vid turbomatade hojar eller liknade.
 

Salig

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2006 KTM 950 SM
Jag tycker att det kul när folk är nöjda med sina hojar... En ägare till en R1 kommer aldrig erkänna att ZX9:an är bättre och tvärt om. Men det är helt rätt, jag skulle aldrig erkänna en brist i min hoj :rofl
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Salig skrev:
Jag tycker att det kul när folk är nöjda med sina hojar... En ägare till en R1 kommer aldrig erkänna att ZX9:an är bättre och tvärt om. Men det är helt rätt, jag skulle aldrig erkänna en brist i min hoj :rofl

Varför inte?

Jag kan erkänna vad som helst om hojar jag har och har haft.
Det jönsigaste som finns är märkesblindhet som plötsligt ändras när man köpt ett annat märke.

Vad menar du mend "bäst"?

zx9 är en bättre väghoj tex, men du får ju ingen att mena att den är en bättre banhoj för det är den inte, och det var troligen inte tanken heller.

De är olika sidor av samma mynt den ena mer lv-anpassad än den andre.
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
En ZX9 är sämre på en R1 på de flesta punkter, men den passar mig bättre ändå, jag är inte så bra jag heller :3freak Jag skulle inte vilja byta mot en R1. Fast jag kan rada upp en hel del andra som jag skulle vilja ha...
 

galen!

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2004
Ort
luleå
Hoj
honda mb5rr
Akesson skrev:
...och det är Zx9:an då :confused: , visst den var väl något snabbare än R1:an -98 på en bana i ett BIKe test pga de hade problem med att få fäste med R1:an, men det var väl det enda...

Säger absolut inte att ZX9:an är dålig eller långsam utan säkerligen lika snabb som en R1 i de flestas händer, men att zx9:an skulle vara snabbast :fakta .......... :ajjabajja



jag tycker då r1an e bäst störst o vackrast
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
snabbast o snabbast?!!! hojarna ärjämbördiga sådet hänger nog mest på piloten i dessa sammanhangen, jag ärhelt övertygad om att te x Rossi skulle köra ifrån mej med i princip vilken hoj som helst.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top