R1 Yamaha Banshee med Turbo......

FläsketBrinner

Sporthojsnörd
Gick med
18 Jul 2008
Hoj
Suzuki "sju lösa plomber" GS500E, KX450 -20
men vem vet, en vacker dag kanske någon säljer en tom ram som motorn kan slinka i på två hjul:tummenupp
hoppas jag verkligen inte. turbo är nog det som har mest bokstavskombinationer efter kvinnor, syftar på alla sådär jätte ovanliga r1trubo gsxrturbo osv. inget illa menat till er som nu råkar ha en sån :näsblod:krama
men att vafan ska vi då följa? det här är ju dret kul, detta är ju något unik. let's keep it that way, ungefär som min tränare sa när han bänkade mej från en match, "Never change a winning team".. och det är antagligen det enda han lärde mej :D:yoparty

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
hoppas jag verkligen inte. turbo är nog det som har mest bokstavskombinationer efter kvinnor, syftar på alla sådär jätte ovanliga r1trubo gsxrturbo osv. inget illa menat till er som nu råkar ha en sån :näsblod:krama
men att vafan ska vi då följa? det här är ju dret kul, detta är ju något unik. let's keep it that way, ungefär som min tränare sa när han bänkade mej från en match, "Never change a winning team".. och det är antagligen det enda han lärde mej :D:yoparty

He he, ja vi får väll låta den sitta i Quaden då :)
Jävlar vad den gick nu efter bänkningen:yoparty:yoparty:yoparty
När jag ringde och pratade med Andreas På Finmekaniska Racing och talade om hur bra den gick så frågade han hur mycket den laddade, när jag svarade att den inte hade gått upp mer än till ca 0.4 så frågade han om jag hade skruvat ut pysen något, he he nä svarade jag, den var bara utskruvad ett halft varv och 260hk hade jag på två varv ut:banana:banana:banana Det finns alltså mycket mer att ge:tuttar:tuttar:tuttar, kan även säga att jag var upp och vände över 200km/h ett par gånger :tummenupp

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Tryckfelsnisse....

Har smugit sig in lite fel med datumet till Speed Weekend, ska vara den 11-12 Mars och inget annat!

Bifogat

• speedweekend 2011-5.jpg
    speedweekend 2011-5.jpg
    256.3 KB · Visningar: 558

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Blev några vändor med gpsen i fickan på isen i dag, personligt med bara 220hk så det ser bra ut inför Orsa Fick till och med lite hjullyft på 5an I morgon blir det is tävling med depå moppen (GasgasDucatin 748 85hk)

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Blev tvåa efter min Team kamrat, men vilket race vi hade, kul som fan att bjuda publiken på lite tajt is fajt:tummenupp
Men roligast av allt var nog att jag fick möjligheten att köra Banshee R1 Turbo Quaden 4 varv inför publiken i pausen:banana:banana:banana
Kan nog säga att det blev uppskattat, tyvärr lite kort raka, men fick i
3an :)
Hoppas det dyker upp lite bilder....
Nu är det endast två veckor kvar till Speed Weekend i Orsa.....

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Blev tvåa efter min Team kamrat, men vilket race vi hade, kul som fan att bjuda publiken på lite tajt is fajt:tummenupp
Men roligast av allt var nog att jag fick möjligheten att köra Banshee R1 Turbo Quaden 4 varv inför publiken i pausen:banana:banana:banana
Kan nog säga att det blev uppskattat, tyvärr lite kort raka, men fick i
3an :)
Hoppas det dyker upp lite bilder....
Nu är det endast två veckor kvar till Speed Weekend i Orsa.....

Det kommer bli succé på speed weekend:tummenupp

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Det kommer bli succé på speed weekend:tummenupp

Tusen tack!
Tror att årets Speedweekend kommer att blir riktigt grymt....
Ca 100 deltagare och att vi nästan kör i centrum i Orsa, blir nog mycket publik.....

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Nästa ellände, inflamation i höger benet, går på penesilin, vaknade upp i dag med jordens fläskläpp, tydligen så tyckte kroppen inte om penesilinet, men den har gått ner igen nu.....

Men mitt uppe i allt ellände så tog jag mig ner till postlådan, där ligger nya ATV & Terräng Magazinet och på sidorna 10, 11, 12, 13 så är det någon dåre som stoppat i en R1 Turbo motor i en Quad :D

Bifogat

• IMG_7106.jpg
    IMG_7106.jpg
    248.4 KB · Visningar: 149
  • IMG_7111.jpg
    IMG_7111.jpg
    237.7 KB · Visningar: 217

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
Nästa ellände, inflamation i höger benet, går på penesilin, vaknade upp i dag med jordens fläskläpp, tydligen så tyckte kroppen inte om penesilinet, men den har gått ner igen nu.....

Men mitt uppe i allt ellände så tog jag mig ner till postlådan, där ligger nya ATV & Terräng Magazinet och på sidorna 10, 11, 12, 13 så är det någon dåre som stoppat i en R1 Turbo motor i en Quad :D

lägg av en r1 i en quad det går ju inte:tummenupp

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Håller med r1 motor i en quad :va :va
Nej det hade vart bättre med än :hojbusa motor så det blitt lite DRAAAAAAAAAG i quaden....:D
(Nu kommer jag nog få stryk igen :tuttar)

Ha ha nä en stor björn:krama ska du få när du har paserat 350KM/h
Då blir du min idol igen Peter :Bugar:Bugar:Bugar
Just nu så är du bara duktig och lite cool :) :) :)

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Tryck sponsor

Vill tacka och ge beröm till min Tryck sponsor som har ordnat kanon skyltar, banderoller, dekaler mm.

www.fotoa.se

IMG_7172.JPG

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj

Bifogat

• Garmin.jpg
    Garmin.jpg
    16.8 KB · Visningar: 713
  • Garage24.jpg
    Garage24.jpg
    29.6 KB · Visningar: 725

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
>quaden. Jag vet inte vad skillnaden är på din GPS och min Dakota 20 (ser exakt likadana ut). Men jag använder min när jag flyger helikopter och är väldigt nöjd. Så det är ju bara till att gratulera :tummenupp

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Fan va du horar :D :tuttar :kär:såjaponken:pussa:Rockbanan:hojharley:shrules

Japp, man är ett riktigt sprutluder :D:D:D
Men dom verkar ju tycka om mig och jag ska göra rätt för mig, du ska få se i Orsa Peter:tummenupp

Så här såg den finna hjälmen ut från Garage 24 som kom i dag:banana
IMG_7190.JPG

Peter har du fått tag i GPS som räcker till mer än 300km/h ? , Herr åberg lär ju inte behöva det men du lär ju behöva det hihi.

Han kanske har läst bruksanvisningen och ställt in den rätt denna gång :tungan:krama
Nja 300 tar vi på asfallt eller nästa år:yoparty

>quaden. Jag vet inte vad skillnaden är på din GPS och min Dakota 20 (ser exakt likadana ut). Men jag använder min när jag flyger helikopter och är väldigt nöjd. Så det är ju bara till att gratulera :tummenupp

Tack!
Det låter ju kanon!
Får se om den dimper ner i morgon?
Vad har du för topp notering i fart när du flyger då?

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...