R1 Yamaha Banshee med Turbo......

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Den låter arg!
:yoparty

Ja riktigt arg:tummenupp
Ska provköra den på is i morgon, mest för att se om den laddar och att dumpen mm fungerar!
Blev en jävla skit kväll i kväll, första sjön vi var ut på var det på tok för mycket snö på och blankis under snön, så plogbilen orkade inte....
Nästa sjö gick det kanon att ploga på, men då börjar plogbilen koka:död
Rädd för att den bilen är död...
Men vi han tre varv, så lite bana blev det, men som sagt R1 Turbon ska bara finköras lite , men GasgasDucati Quaden får nog gå desto hårdare i stället.........

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Provkörd på is

Då var R1 Turbo Banshee Quaden provkörd på is!
Hade ett ladd på ca 0,4 och jävlar vad den går mot för:banana:banana:banana
Men tyvärr så blev det ett olje lekage vid sista provturen, troligtvis uppsamlingstanken till oljereturen, men han med ett par repor upp mot 200km/h :tuttar:tuttar:tuttar

Film kommer i morgon eller i natt när jag kommer hem från jobbet!

Quaden i sin rätta miljö

Bifogat

• IMG_0144.jpg
    IMG_0144.jpg
    252.2 KB · Visningar: 4,725

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Film tajm...

Då kommer två filmer......
Hoppas på lite mer film från sidan av banan i morgon....

[YOUTUBE-ID]PQzFQX3Mz80[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]CT3AQRquCAU[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Bänkning på onsdag

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Grattis till ett suveränt bygge! :tummenupp

Verkar ju vara rätt pigg med. :gnissla

Tusen tack!
Den ska få bekänna färg på Onsdag, bara det blir över 215hk på hjulen så blir jag glad, men det vet jag nästan redan, för jäv.. vad den gick bättre nu:tummenupp

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Har även hunnit med att ordna en vakum fördelningsdosa, tack för den Robin, var även iväg och lånade en pys av Stefan på TTR, så nu kan man reglera turbotrycket lite bättre!
Slänger även in en bild på hybrid framdäcket och på oljeretur tanken som oljan pumpas in i motorn igen av en elpump som sponsrades av Mr Steen

Bifogat

• IMAG0223.jpg
    IMAG0223.jpg
    248.5 KB · Visningar: 125
  • IMAG0225.jpg
    IMAG0225.jpg
    244.1 KB · Visningar: 109
  • IMAG0224.jpg
    IMAG0224.jpg
    251.1 KB · Visningar: 128
  • IMAG0214.jpg
    IMAG0214.jpg
    236.6 KB · Visningar: 126
Last edited:

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Hurra hurra i dag är det någons födelsedag....

I dag blir det fest, med tårta, buller å bång.........
Denna tråd firar i dag 1år
Tusen tack till alla som har skrivit i den med goda råd, glada tillrop och kommentarer!
Inte nog med ett års firandet, passerade 50.000 besökare i natt :)
Otroligt kul att så många följer tråden :) :fyllisar:fyllisar
Kan ju också tillägga att utan alla bra trådar här på Sporthoj med all info om Turbobyggen mm. så hade jag aldrig kommit så här långt, tack till er alla för den goa informationen ni delar med er av!
Hurra hurra hurra till er alla! :tummenupp

The Wolff

Sporthojsnörd
Gick med
3 Jul 2009
Hoj
2020 Triumph Street Triple RS
Grattis

I dag blir det fest, med tårta, buller å bång.........
Denna tråd firar i dag 1år
Tusen tack till alla som har skrivit i den med goda råd, glada tillrop och kommentarer!
Inte nog med ett års firandet, passerade 50.000 besökare i natt :)
Otroligt kul att så många följer tråden :) :fyllisar:fyllisar
Kan ju också tillägga att utan alla bra trådar här på Sporthoj med all info om Turbobyggen mm. så hade jag aldrig kommit så här långt, tack till er alla för den goa informationen ni delar med er av!
Hurra hurra hurra till er alla! :tummenupp

Låt mig då bli den första att gratulera så här på ettårsdagen! GRATTIS! :banana

Lycka till med bänkningen imorgon!

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Så där låga siffror går vi inte med på. Jag gissar på 266hk :yoparty

Ha ha :D:D
Var nog jag som lura er lite där :)
Förra året var det så klart 215hk inget annat:)
Men vi lägger en 2a i stället för 1an så blir det nog bra ;)
266 låter fint!!!

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Liten bänk rapport 228hk med hjulspinn vid 0.3bar
På med andra däck så får vi se....

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Nja , Glädjedödare som man är men 228 hk då ligger du på ca 0,6bar

Förutsatt att du har 140 på hjulen som grundmotor

Eller omvänt räknat

228 / 1,3 = 175 på slangen , Då börjar vi närma oss trimmade busamaskiner för att uppnå detta

Last edited:

quaden

Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Jävla hamster jävel :)

Var ska man börja.....
Det var inte bara däckena som slirade, det var kopplingen med.....
Mitt fel,
Har ju Magura hydralkoppling och den hade jag förspänt lite för mycket, men det löste sig enkelt!
Sen började strulet, tappade laddtryck över 5000varv inna ca 0.5
Men vi skruvade den förgasarna och plenumet och när Andreas (han som har Finmekaniska Racing i Storvreta) frågar om jag hade glömt någon trasa i turbon eller nått, för bestyckningen kunde inte fela så mycet som den gick fet......
Då gick det en kall kår igenom kroppen, jag kunde väll inte ha glömt pappers tussen som jag hade skyddat intercoolerns insug med,
Jo då, eller vi skyller på den frusna hamster som måste ha byggt bo i intercoolern :huvet:huvet:huvet
När intercoolern var rensad så laddade den för en sekund ca 1bar, som skruvades ner till 0.7 och där hade vi 241hk på hjulen, innan vi skulle höja laddtrycket lite så gick ett tändstift sönder.....
Så den fick övernatta i Storvreta, nya tag med nya stift och utan pappers insprut i morgon!
Målet 251,2 är nära:banana:banana:banana om inte den jävla hamstern flyttar in i natt igen:kulspruta
Ska försöka få in en liten film från sista repan....

241hk ca 0.7 ladd

[YOUTUBE-ID]vE8Sp62EDQA[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...