R1 Yamaha Banshee med Turbo......

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Här kommer resultatet vid ca 1.1 lite fladdrig turbotrycksmätare tyvärr........

IMAG0784.jpg IMAG0783.jpg

Vem behöver 300 :)
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
grattis

men att du gick därifrån med 299,9 fan va retligt du skulle höjt trycket lite
lycka till nu med körning
från peter
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
:) Kan väll säga att repan efter så span den på rullarna, men det finns det inget bevis på :)

Stort tack till Andreas på Finmekaniska Racing i Storvreta för hjälpen med bänkningen :tummenupp

 

faxvikracing

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2011
Ort
Borlänge
Hoj
r1
grattis
nu kommer de att gå undan :)
själv väntar jag på förstärkta fjädrar till kopplingen innan jag kan bromsa :huvet
beställde för en vecka sedan men inte kommit än :va
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
grattis
nu kommer de att gå undan :)
själv väntar jag på förstärkta fjädrar till kopplingen innan jag kan bromsa :huvet
beställde för en vecka sedan men inte kommit än :va

Tack!
Hoppas du får dom i morgon då......
Lycka till, håller tummarna hårt!
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Här kommer en liten film för er som inte kan få se den live i Orsa på Speed Weekend

 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Stort grattis! :) 299,9 kunde väll inte blivit mer retligt men det avrundas ju åtminstone till 300:D

Borde betyda att du har 6hk mer i din grundmotor än vad det är i min med tyngre vev. Fast du har kanske lite mer spill på vägen till bakhjulen. Hur beter sig din på tomgång nu med större spridare?

Ses på lördag :)
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
:) Tack!
Jag hade 138hk som sugmotor, tror jag har lite lägre komp än dig med, jag har ju dubbla cylinderfots packningar en på varje sida om distansen...

Var så krångligt att få ner tomgången (komma åt skruven) så jag lät den gå på ca 1500varv
Vid 1.0 bar så hade jag 272 hk och 171 nm
Vid 1.1 bar så blev det ju som sagt 299.9 hk och 187 nm
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Om några timmar bär det iväg mot Orsa och Speed Weekend :banana
Alla ni som följt med på resan så här långt får hålla tummarna att det går bättre än förra året (Hål i kolv)
Ska försöka hinna med att uppdatera lite så ni får veta vad som händer på isen :tummenupp

Så glöm inte att hålla tummarna nu :krama
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
:) Tack!
Jag hade 138hk som sugmotor, tror jag har lite lägre komp än dig med, jag har ju dubbla cylinderfots packningar en på varje sida om distansen...

Var så krångligt att få ner tomgången (komma åt skruven) så jag lät den gå på ca 1500varv
Vid 1.0 bar så hade jag 272 hk och 171 nm
Vid 1.1 bar så blev det ju som sagt 299.9 hk och 187 nm

Jag har 8,5 i komp (11,4:1) + 1,75mm
Du borde ha 8,4 i komp (12,4:1) + 2,25mm

Din motor har ju 12,4 i grundkomp och min har 11,4 vilket jag tror beror på topplockspackningen.

Min motor hade 137hk uta laddtryck hos Andersson men bänkar visar ju olika. Ska väll vara bra med lite snurr på tomgången så att turbon får smörjning också? Men undrade eftersom du nu har lite större spridare än original.

Du fick 187Nm och min 206Nm. Antar det beror på att din turbo ger peaken på hk längre upp i registret. Kan du inte ta ett kort så man ser varvtalet också? Väldigt kul att jämföra olika setuper.
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hej

håller tummarna för dig och dom andra
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Håller alla tummar jag har för att det ska gå vägen för dig i helgen! Kom ju tyvärr inte med i år men jag får sitta hemma i soffan salongsberusad i skruvarbyxorna och låtsas att jag är på tävlingen istället...:gnissla
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Tusen tack! Nu ska vi gå och sova så vi är laddade, blir lugn och fin körning i morgon :)
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Första test repan 170i topp och 166 i genomsnitt på ca 8000 varv
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Blev ett nytt världsrekord på andra repan i dag, topp på 218 och 214 i genomsnitt :) hoppas på bättre is i morgon och mindre vattenplaning :) kanske man kan varva lite till än 10.000 varv :)
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top