R1 Yamaha Banshee med Turbo......

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Tack tack, här kommer det lite film....

Börjar med lite instrument, se i slutet när jag får fäste, varvena sjunker med över 2000 varv...


En liten bättre vy över banan!


Sedan har vi en från svingen, men hoppa fram till 1.46 måste skaffa ett redigerings program...

 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
:3freak

Detdär är ju inte is, det är ju en tjock välling av snö....

:crash
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Borde man inte kunna åka snowracer efter den dära , Frivillig???:banana

Nästa år har jag redan två friviliga redan :)
Ska bara se till att komma på en bra lösning med upprullningsbart snöre......
Får se om dom ångrar sig eller om dom kommer att stå med i startlistan :)
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
frivillig isblästring:tummenupp

fan va det ser kul ut

Man får ta ett långt snöre och hålla sig lite på sidan om :)
Grymt kul var det, så jävla mycket adrenelin efteråt "Speed junkie"
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
HEHE kul när snöret hakar tag i dubbdäcken och man känner sig som en invevad fisk

:) Det är det problemet vi måste lösa :)

Ingen som har en Yamaha R6 99a motor som är över, behöver en till tjejens hoj......
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Måste passa på att tacka alla som har hjälpt till med bygget på ett eller annat sätt, även stort tack till alla här i tråden som kommit med glada tillrop, ideer och förslag :tummenupp

Över 130.000 läsare på två år, det trodde jag aldrig :Bugar:Bugar:Bugar

Ett extra stort tack till Turbobandit som sponsrade med turbo, wetsgate mm. :tummenupp
Även till Andreas på Finmekaniska Racing som hjälpte till med bänkningen :tummenupp
Slangservice i Uppsala som har hjälpt till med slangar, slangklämmor mm. :tummenupp
Mekonomen i Uppsala :tummenupp
Foto A hjälp med dekaler, stripning, skyltar och foto :tummenupp
Storms plåt & smide i Gimo med material till ramen :tummenupp
Illpo som hjälpte till att bygga plenum :tummenupp
Robin som hjälpte till med tanken :tummenupp
Mats som har hjälpt till med diverse under hela byggets gång :tummenupp
Turbo Andersson med goda ideer och grundinställning innan bänkning :tummenupp
JHAM Motor i Uppsala :tummenupp
Svenska Gummicentralen i Uppsala :tummenupp
Mr Helmut för många goda råd :tummenupp
Huvudsponsorn EWE-Möbler AB :tummenupp
Alla grabbarna i stuga 5 för suport av mat, meckhjälp, stöd och glada tillrop :tummenupp
Min underbara fru Jessika som har stått ut med alla sena kvällar i garaget :kär

Om jag mot förmodan har glömt någon så ber jag så hemst mycket om ursäkt, stort tack till alla :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Ska försöka dra en repa på asfalt i sommar också, vill ju se hur fort det kan gå där med :)
Mig hittar ni säkert i forumtråden Suzuki B-King i sommar
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?174216-Suzuki-B-King/page1

Men fortsätt gärna att fråga, komentera mm här så lovar jag att svara!

306586_10150591772801582_658951581_9374403_574083321_n.jpg
 

peterpain

sjukare än vad jag trodde hehe turbosjuk
Gick med
9 Mar 2005
Ort
göteborg
Hoj
kawasaki 500 mach 3 1970 döfrään
hej

så ska ett tack se ut till sina sponsorer stora som små även kärringen fick sig en släng oxå:krama
mycket roligt att läsa om allt elände och givetvis stort grattis

mvh peter
 

czon

Ny medlem
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Sollefteå
Hoj
knappt någon för tillfället!!!
Bättre sent än aldrig, Stora gratulationer till rekordet!!! Jag och alla andra var djupt imponerad av din körning i det underlag som var, titeln Årets galning utses nog till dej!! Än en gång Grattis!!! vh uffe c en av dom tre speakrarna på årets speedweekend!!! :)
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Stort grattis :tummenupp Kul höra dig brumma ner på israkan och att sakerna höll detta år! 220km/h är ändå ganska fort :)
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
hej

så ska ett tack se ut till sina sponsorer stora som små även kärringen fick sig en släng oxå:krama
mycket roligt att läsa om allt elände och givetvis stort grattis

mvh peter

Tack Peter och jag har för tusan glömt en viktig person till, är ju Micke "Lotusomega" som ordnade fram en returpump fort som attan, kan varmt rekomendera hans vevaxeldrivna pumpar till era turbo byggen, det enda som behövdes göras på R1an var att fräsa upp hålet lite i kåpan, tusen tack för snabb och god service Micke:tummenupp

IMAG0707.jpg
 
Last edited:

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Bättre sent än aldrig, Stora gratulationer till rekordet!!! Jag och alla andra var djupt imponerad av din körning i det underlag som var, titeln Årets galning utses nog till dej!! Än en gång Grattis!!! vh uffe c en av dom tre speakrarna på årets speedweekend!!! :)

:) Årets galning tar jag som en stor komplimang :)

Nästa år då Jävlar ;)

Tack själv för allt tjatter i högtalarna, utan er har det varit tråkigt :tummenupp
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Stort grattis :tummenupp Kul höra dig brumma ner på israkan och att sakerna höll detta år! 220km/h är ändå ganska fort :)

Tack, synd vi inte han prata mer.....
Kanske får se din hoj på isen nästa år ?
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Tack, synd vi inte han prata mer.....
Kanske får se din hoj på isen nästa år ?

En sak i taget :D Hade varit väldigt häftigt men skulle hellre ha fyra hjul under mig för att åka där.

Fanns mycket häftigt i depån så blev några varv runt där men såg aldrig vart du stod tyvärr.
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Kl 22.00 så är det repotage från Speed Weekend på kanal 8 i Grand Turismo missar du det så går det att se på viaplay efteråt
 

Glenn Ocklund

Motorsport utvecklare
Gick med
18 Oct 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
raptor/Ducati 748 quad
Grattis Åberg, bra kämpat på Speed, några klagade på vatten på isen men du han inte träffa vattnet tror jag......jag limmar bana på Lunda 20 Maj så kan du få hålla ur på asfalten om du vill:D

Bra jobbat Czon också Svemos bästa speaker:tummenupp
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top