Hade en liten vårfixning med hojen igår, fyllde på olja och laddade batteriet.
Startade och gick jättebra, åkte 4-5 km till en mack och köpte snus men när jag kom ut igen och skulle starta upp den så drog startmotorn ett halvt varv sen blev det generalstopp någonstans.
Bakhjulet är helt låst, kan inte rulla igång eller få den att vrida sig ens på 6ans växel.
Det låter som ett ras, men jag är så förvirrad för att den har inte knackat, gått dåligt eller någonting och skiten hände som sagt efter ett halvt varv med startmotorn.
När jag försöker starta så klickar startrelät till och allting nollställs på instrumentpanelen, har dubbelkollat kopplingar, testat flera batterier och testat koppla förbi relät, men det borde inte göra någon skillnad då det är startmotorn som gissningsvis inte orkar dra runt kolvarna och därmed klickar till, har ett rejält spänningsfall på batteriet samtidigt också, som inte beror på batteriet.
Kan det bli så grishögt komp i cylindrarna till följd av oljepåfyllningen, eller är det bara lyckosökande ifrån min sida? Ska testa plocka bort tändstiften iaf och dra runt.
Men fler tips? Riva motorn och ge sig in på det projektet känns inte så skitkul när våren precis har kommit...
Startade och gick jättebra, åkte 4-5 km till en mack och köpte snus men när jag kom ut igen och skulle starta upp den så drog startmotorn ett halvt varv sen blev det generalstopp någonstans.
Bakhjulet är helt låst, kan inte rulla igång eller få den att vrida sig ens på 6ans växel.
Det låter som ett ras, men jag är så förvirrad för att den har inte knackat, gått dåligt eller någonting och skiten hände som sagt efter ett halvt varv med startmotorn.
När jag försöker starta så klickar startrelät till och allting nollställs på instrumentpanelen, har dubbelkollat kopplingar, testat flera batterier och testat koppla förbi relät, men det borde inte göra någon skillnad då det är startmotorn som gissningsvis inte orkar dra runt kolvarna och därmed klickar till, har ett rejält spänningsfall på batteriet samtidigt också, som inte beror på batteriet.
Kan det bli så grishögt komp i cylindrarna till följd av oljepåfyllningen, eller är det bara lyckosökande ifrån min sida? Ska testa plocka bort tändstiften iaf och dra runt.
Men fler tips? Riva motorn och ge sig in på det projektet känns inte så skitkul när våren precis har kommit...