R6:a

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
nu börjar komiken igen, han känner en kille vetu som kör lungt vetu med en R6 (vad han köpte en R6 för för vete gudarna). Gott nytt år o somna sött i sarkofagen.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Silwer skrev:
nu börjar komiken igen, han känner en kille vetu som kör lungt vetu med en R6 (vad han köpte en R6 för för vete gudarna). Gott nytt år o somna sött i sarkofagen.

Jo, är det inte humor, så säg? :D Kul/skrämmande tråd det här.

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Silwer skrev:

tycker du var kul, nej men jag påpekar det bara för det är inte givet att alla ska köra fullt ös med hojen bara för den e vass.

Gott nytt år på dig också.

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
R1 -06, KTM525sx-03, Yamaha XS400se -82
Som Quaya och t-rex har skrivit hela tiden:

En R6:a är mer lättmanövrerad och skönare och stabilare än en hoj från -82.
En hoj från -82 är inte så snabb som en R6:a från det fartglada 2000-talet.

Kompromiss:
STRYP EN R6:a!!!! :4skrika :4skrika
Man får en inte så snabb hoj, stabil, skön, snygg, äger ändå de flesta bilar, helt enkelt trevlig på alla sätt och vis för en nybörjare.

Skrev det för en ca sådär en 40 inlägg sen :huvet

punkt?

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Vapor skrev:
Som Quaya och t-rex har skrivit hela tiden:

En R6:a är mer lättmanövrerad och skönare och stabilare än en hoj från -82.
En hoj från -82 är inte så snabb som en R6:a från det fartglada 2000-talet.

Kompromiss:
STRYP EN R6:a!!!! :4skrika :4skrika
Man får en inte så snabb hoj, stabil, skön, snygg, äger ändå de flesta bilar, helt enkelt trevlig på alla sätt och vis för en nybörjare.

Skrev det för en ca sådär en 40 inlägg sen :huvet

punkt?

Varför ska man lyssna på dig? Du är ju för dum för att fatta vilken försäkring du ska teckna.....

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
Tydligen inte. Sparar bara en ca 40000:- så som jag försäkrar nu.
Tycker det är ganska så rätt försäkring enligt mig.

Har kanske missfattat varför det är så dåligt att skenförsäkra. Snälla förklara...

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Vapor skrev:

Har kanske missfattat varför det är så dåligt att skenförsäkra. Snälla förklara...
Jo, du har "missfattat", sök lite i försäkringsforumet om du inte begriper bättre.

/A

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Vapor skrev:

Skojar du!? Om du kraschar och försäkringsbolaget upptäcker att det är en skenförsäkring så för du inte en krona från dem. Inget! Skadereglerarna på F-bolagen är inga dumhuvuden. Misstänker de skenförsäkring (sannolikt i ditt fall) utreder de saken och då är dina chanser att få ersättning begränsade.

Alltså, det är dåligt att skenförsäkra därför att du betalar utan att att vara försäkrad i egentlig mening.

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Vapor skrev:

Det har sagts så många gånger nu... Men utöver att du riskerar att inte få nån ersättning (det är därför du betalar en premie, remember?) så kommer du att brinna i eldsjön. Hur låter det?
Inte så bra va?

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
Har snackat med en på försäkringsbolaget, IF tror jag det va. Hon sa att om det går att bevisa lätt att det inte är den som egentligen försäkrar hojen som körde, alltså typ inte har A kort eller nåt sånt. DÅ kan dem neka föräkringspengar. Annars kan dem inte det.

Men varför är alla så uppretade om man skenförsäkrar? Det rör ju inte dem om jag har hojen på t.ex. min farsa.

Tycker isåfall att det är värre med folk som blir bestulna eller liknande som alltid drar till en massa. "Jag hade 3 ringar i handväskan för 5000:- / st och 6000:- i kontanter" i verkligheten så va det bara 500:- och ett paket tuggummi, kanske en gammal 3310 eller liknande.

Alla drar till med så mycket mer som kostar försäkringsbolaget en massa pengar.

Det ända rätta för att få nytta av försäkringsbolaget för min del (55000:-/år helförsäkring) är ju att tutta fyr på hojen så jag får en ny varje år. Annars kan jag ju lika gärna köra utan försäkring och köpa en bättre begagnad hoj varje år.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Vapor skrev:
...

Men varför är alla så uppretade om man skenförsäkrar? Det rör ju inte dem om jag har hojen på t.ex. min farsa.

...

Å herregud, du menar allvar va? Du fattar verkligen inte?

Vapor

Hojgalen
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
Klart jag fattar.
Jag betalar mindre genom min far eller mor = Mindre pengar till F-bolaget = höjd premie till alla andra.

Jag gör bara som tiotusentals andra här i landet. UTNYTTJAR SYSTEMET!
Har för övrigt precis kollat lite om försäkring och skenförsäkring. Trafikdelen gäller ju alltid oavsett vad.
Får väl ta "smällen" om jag kvaddar hojen. "Smällen" blir nog inte större än vad försäkringspremien kostar per år.

Vad som retar mig är alla "arbetslösa" som går hemma och inte "kan" eller rättare sagt inte ORKAR söka jobb och tar pengar från staten som vi hederliga arbetare betalar skatt och moms med mera till. Men det är en helt annan diskussion.

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Vapor skrev:
1. Det rör väl för fan oss! Tänk efter lite!
Om du går på näbben så drabbar det den premiegrupp till vilken din farsa hör! Inte din premiegrupp som borde drabbas! Och därmed får jag och många med mig som hör till samma/liknande premiegrupp som din papps förhöjd premie! Håll dig till en knarr du har råd med istället så stiger du väsentligt i aktning!
Jag har sagt det förr:
Jag skulle vilja åka Lamborghini Miura (sååå vackra!) men har inte råd, åker därför Renault. Du har inte råd med den knarr du har och lägger därför över en del av kostnaderna på oss istället för att anpassa mun efter matsäcken!
Jävla skitstövel!

För övrigt gäller diskussionen inte arbetslösa eller borttappade ringar etc. Diskussionen handlar om att du indirekt stjäl av oss!

Men ok, om vi säger så här då:
Om ni som skenförsäkrar skramlar ihop stålar till en Lambo Miura (nöjer mig med ett ex som behöver renoveras) så ska jag aldrig mer klaga på er! Då ska jag glatt pröjsa min premie för både knarrar och bilar!

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen